Pro SUBI.
1.Odpověd na pročpak...Pokud mám ZÁNOVNÍ KOTOUČE,tedy stav nové věci,není třeba provádět jakýkoli PREVENTIVNÍ zásah na soustruhu.Tím mohu stav věci pouze zhoršit.Lepší to nikdy nebude.
Jinou věcí je kontrola kotoučů namontovaných na vozidlo. Provádí se před montáží brzdiče pomocí úchylkoměru s magnetickým držákem a je základní operací každé výměny kotoučů v dobrém servisu(Chápu,že při výměně kotoučů svépomocí se s tím nikdo nezabývá).
2.Pokud je kotouč poškozen ( například drážkou od sjeté brzd.destičky je možno stočit kotouč na soustruhu (lépe magnetické brusce). Stáčení vnitřně chlazených kotoučů (Galaxy) je vždy velmi citlivá záležitost kterou je třeba dobře uvážit (těžké auto,tahání vleku atd).Stočené kotouče i nad toleranční hodnotu jsou více náchylné na přehřátí po kterém následuje deformace kotouče a ztráta brzdného účinku. Toto stočení se musí provést po obou stranách kotouče, tak aby byla zajištěna jak vzájemná souosost obou brzdných ploch kotouče tak jeho poloha k brzdovému třmenu.Prostě musí se to umět.Následná kontrola úchylkoměrem by měla být nezbytná.
3. Při montáži nových kotoučů do vozu (tvé Mondeo) a následném zjištěných vibracích (při brždění,kdy jindy),bych požadoval okamžitou výměnu kotoučů za nové.Stočené si mohou nechat
4.Možná tomu rozumíš více.Jsem pouze vyučený automechanik s automobilovou průmyslovkou,18tiletou praxí na dílně.Následně 8 let jako vedoucí servisu(Renault,Ford).Nyní mám 7 let firmu(prodej Náhradních dílů).Nemám patent na rozum.Zejména elektrika už jde mimo mě.
Tak asi takto...Konečně s měničem CD jsem ti poradil celkem dobře,i když jsem se nedočkal ani slova děkuji.Ale o to tady nejde.