E-shop https://www.autodiagnostika.jantolak.sk/

Čelní sklo nevyhřívá

Servisní otázky a řešení technických problémů.
Ford Galaxy IV r.v. 04/2015 -
Ford S-Max II r.v. 02/2015 -
Odpovědět
Cesinek
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 5
Registrován: 27 srp 2020, 22:13
Auto: Ford Galaxy IV 2.0 TDCi 110 kW

Čelní sklo nevyhřívá

Příspěvek od Cesinek » 12 bře 2023, 13:53

Nevyhřívá mi čelní sklo. Kontrolka se rozsvítí, ale okno netopí. Jiných problémů jsem si nevšiml, jen se mi zdá, že výhřev sedaček nabíhá hodně pomalu (V předchozí GIII ty bylo cítit prakticky hned, tady to trvá). Auto po ránu hlásí, že start/stop je deaktivovaný kvůli nízké okolní teplotě. Dneska ráno, v těch cca -5C, startér točil dle mého o trochu pomaleji.
Předpokládám slabší baterku. Pokud udělám úpravu dobíjení (vypnout BMS, jak je to tady popsáno), měl by výhřev okna jet i se slabší baterkou? Jde mi hlavně o to, abych nehledal závadu všude možněš a ono to nakonec nebylo "jen" v baterce.
Díky moc za případné rady.

Uživatelský avatar
oscaar
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 57
Registrován: 08 dub 2018, 00:29
Auto: Ford Galaxy IV 1.5 EcoBoost 118 kW
Bydliště: Zlín

Re: Čelní sklo nevyhřívá

Příspěvek od oscaar » 12 bře 2023, 18:04

Bohužel, to celé to napájení přes BMS je tak blbě navržené. Že větší zátěž padá právě na baterii, aby nebyl přes alternátor, tak zatížen motor a měl "pěkný emise".
To dobíjení není už tak progresivní jako dřív, proto nerozehřívá hned ale trvá to déle. U starších fordů když se zapne výhřev čelního skla, je vidět jak poklesnnou otáčky. Tady to nedělá i když se vypne BMS. Pokud chci aby výhřev byl rychlejší, musím držet otáčky na 2000. Za ty roky mám ověřené, co dobíje mondeo mk3 za 1/2 hodiny jízdy . Tak galaxy s vypnutým BMS potřebuje hodinu jízdy na dobití.
Galaxy Trend-Business Edition 1,5 EcoBoost,118 kw, MK4, 2016, šedá metal. (Magnetic) Start/Stop, BMS "VYPNUTO"
Mondeo Sedan, r.v. 2001, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, stříbrný sršeň
Connect Transit, r.v. 2010, 1.8 TdCi, 81 Kw

Cesinek
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 5
Registrován: 27 srp 2020, 22:13
Auto: Ford Galaxy IV 2.0 TDCi 110 kW

Re: Čelní sklo nevyhřívá

Příspěvek od Cesinek » 12 bře 2023, 18:19

Jasně, chápu. Je mi jasné, že to bude hřát pomaleji, než ve starém autě. Spíš mi jde o to, jestli po vypnutí toho BMS bude okno hřát vždycky, když ho zapnu, nebo se i tak může stát, že kontrolka sice bude svítit, ale okno hřát nebude.
Auto jsem kupoval ve čtvrtek, zkusil jsem pustit výhřev, když jsme měli okno zevnitř "zadýchané" a po chvíli se na něm objevily proužky, čili výhřev asi tak nějak fungoval. Ale to bylo venku relativně teplo, a auto už bylo zhřáté po jízdě.
Dnes jsem to chtěl zkusit při kompletně zamrzlém okně, kontrolka výhřevu svítila, ale nehřálo to vůbec - ani proužek.
Jde mi o to, jak co nejsnáz zjistit, kde je chyba - jestli v baterce, nebo ve skle. Ale přepokládal bych právě tu baterku. Konec konců, auto je šestileté a baterka nejspíš ještě původní...

Uživatelský avatar
oscaar
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 57
Registrován: 08 dub 2018, 00:29
Auto: Ford Galaxy IV 1.5 EcoBoost 118 kW
Bydliště: Zlín

Re: Čelní sklo nevyhřívá

Příspěvek od oscaar » 12 bře 2023, 19:34

BMS udržuje AGM baterii tzv ciklicky nedobitém stavu. Až když ji klesne napětí pod 12 V, tak pak teprve BMS dobíjí i po dobu jízdy a né jen při brzdění motorem. I tak je BMS nastavený, že ji má dobít pouze do 80% kapacity. Proto musí být AGM, jiná by to nezvládla. Nebo BMS vypnout a koupit aspoň EFB. I tak má to auto v klidu malý odběr než se úplně uspí a + ten bezkličový vstup, ten taky furt hledá ten Keys. Není to chyba auta ale vlastnost EU - kurvítka 🤭
Galaxy Trend-Business Edition 1,5 EcoBoost,118 kw, MK4, 2016, šedá metal. (Magnetic) Start/Stop, BMS "VYPNUTO"
Mondeo Sedan, r.v. 2001, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, stříbrný sršeň
Connect Transit, r.v. 2010, 1.8 TdCi, 81 Kw

Borovec
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 12
Registrován: 05 zář 2014, 07:42
Auto: Ford S-Max II 2.0 TDCi 132 kW r.v.2015 4x4
Bydliště: Zašová (u ValMezu)

Re: Čelní sklo nevyhřívá

Příspěvek od Borovec » 09 dub 2023, 21:31

Zdravím všechny,

jsem čerstvým majitele S-Maxu (2015) a taky jsem zaregistroval problém s vyhříváním čelního skla.
Po projití všemožných fór včetně tohoto je celkem jasné, že za to může BMS a Start/stop mě štvě od začátku, tzn. uvažoval jsem taky o jeho vypnutí.

Nicméně zpět k BMS, jeho princip je mi celkem jasný a myslím, že jeho vypnutí vyřeší veškeré problémy s dobíjením baterie.
Chci se akorát zeptat, zdali to může vyvolat nějaké další skryté problémy? Např. jsem zaregistroval, že někdo zmiňoval, že by mohl odejít alternátor, apod.
Moc se mi to nezdá, protože podle mě dostává větší kapky při těch nárazových nabíjeních vyššími napětími.
Používá z Vás někdo vypnuté BMS nějakou delší dobu? Pozorujete nějaké další změny nebo něco co by to vypnutí mohlo z dlouhodobého hlediska "přibrat" sebou?

Předem díky za reakce
Petr

Uživatelský avatar
oscaar
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 57
Registrován: 08 dub 2018, 00:29
Auto: Ford Galaxy IV 1.5 EcoBoost 118 kW
Bydliště: Zlín

Re: Čelní sklo nevyhřívá

Příspěvek od oscaar » 13 dub 2023, 07:34

Zdravím, mám BMS u Galaxy vypnuté už 3 roky a alternátor funguje normálně dál. AGM baterii jsem měnil za EFB ale to jen proto, že jsem ji koupil v akci a je origo Ford (nemusí se už dělat reset BMS). Jinak bych tam dal klasiku zaplavenou baterii. U těchto nových fordů, BMS řídí dobíjení alternátoru přes sběrnici LIN. Naštěstí má alternátor stále regulátor dobíjení. A když se u BMS změní nastavení z LIN na PWM. Takse vyřadí BMS/Start-Stop z provozu a dobíjení řídí regulátor dobíjení v alternátoru. A opět funguje vyhřívání čelního skla,výhřev sedáku, bufik atd.
Galaxy Trend-Business Edition 1,5 EcoBoost,118 kw, MK4, 2016, šedá metal. (Magnetic) Start/Stop, BMS "VYPNUTO"
Mondeo Sedan, r.v. 2001, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, stříbrný sršeň
Connect Transit, r.v. 2010, 1.8 TdCi, 81 Kw

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 0 hostů