

Já to sice spojil s výměnou oleje v motoru a převodovce, kontrolou turba, přezutím na na zimní kola, konzervací podvozku před zimou atd, ale zadrbaný celý víkend a pár vrásek na čele.
Člověk, který to tam takhle vymyslel, byl určitě borec...
Kdo si žhaviče měnil sám, zná a já už chápu proč mi ve fordu řekli 3000,- za práci. Bylo mi líto vyhodit tolik peněz za "výměnu žhaviček" tak jsem se do toho pustil sám, s tím, že si udělám i výše popsané věci a budu mít klid.
Objednal jsem přes net origo žhavící svíčky podle kódu motoru a jak jsem vytáhl ty z motoru, zjistil jsem, že mi nepasujou. Ty koupené byly delší. A o dost. Měly 145mm místo 119mm. Perfektní zjištění v sobotu v 16h...
Nevadí, v Ostravě mají v Autokelly otevřeno i v neděli a měli skladem ty, které jsem potřeboval. Tak tam nešly origo, ale NGK. Jsem zvědavý jak dlouho vydrží a jaké budou... Origo byly BERU.
Ale co mě vytočilo nejvíc, že jsem musel sundat komplet vedení od EGR.... na kterém se mi ulámaly všechny šrouby kromě těch dvou hlavních, které jdou do hlavy a toho super schovaného spodního imbusu.
Všechno odvrtat, udělat nové závity a pak rup... praskla mi jedna strana příruby na egru (ta jak je do ní našroubovaný ten výměník s vodou) ... takže egr v háji...
co teď?
nový 7.000,- momentálně nepřipadá v úvahu bo budou Vánoce a letos už

Tak jsem udělal záslepky (jednu na výfukové svody, druhou na sání) a celou EGR větev jsem hodil do kša... nechal jsem tam jen ten výměník ať nemusím řešit ještě další bastl na propojení hadic a samotný Egr jsem našrouboval zpět a zapojil konektor. Tak jsem zvědavý co to bude nebo nebude dělat. Na diagnostice to nic nehlásí, palubka nesvítí, auto jede líp vodspodu a už nehulí (asi mám prasklé dpf, protože mi to někdy kouřilo a teď už ne).
Takže zatím jen pozitivní věci... otázka je co to může udělat s emisemi, dpf-kem atd.
Jo a ještě jsem vyčistil škrtící klapku a ten MAF senzor nebo jak se tomu nadává. Bylo to z těch sraček pěkně zasviněné.
Máte někdo zkušenosti s ježděním bez EGR?
