tak jsme si s přítelkyní a s dětma taky pořídili konečně dospělé auto. Galaxy III se nám tůze líbilo, tak jsme asi po půl roce hledání, laborování s omezeným rozpočtem a s jasnou představou, našli našeho mazlíka, který byl dovezen do Čech z Německa v roce 2009 s 84tis. km a od té doby bydlel celou dobu u jednoho pána, který se o něj hezky staral až do teď a sloužil jako rodinný dostavník.
A jak šel čas, hodný pán nejspíš zjistil, že ho čekají větší investice a tak se rozhodl vyměnit Galdu za novější model... v tu chvíli jsem neváhal a i přes vidinu nutných investic jsem ho koupil se 152.tis km na budíkách. Podle STK a všech faktur ze servisů to sedí. Jezdilo pouze do autorizovaného servisu jak v D tak u nás.
Tak jsem zvědavý kolik nás bude stát na opravách, ale už teď mu to částečně odpouštím, protože to auto je fakt dobré... neříkám nejlepší, protože každý to vnímáme jinak, ale naše představy a požadavky splnilo dokonale.
Za svůj život (je mi 30) jsem už vystřídal spoustu aut, různých značek, ale tohle mi sedlo. Má pár drobností, které mě se... iritují, ale to jsou jen takové drobnosti jako pípající nezapnutý pás, který začne pípat ihned po odepnutí pokud je vůz ještě v pohybu a nevypne se ani po zařazení zpátečky.
Elektronická ruční brzda ( z důvodu, že jsem vyrostl na autech bez abs, esp a dalších fičur, takže jsem byl zvyklý řešit nedotáčivý smyk v zimě zatáhnutím ruční brzdy a rozzářením úsměvu na rtech... teď budu muset věřit elektronice a smát se u toho nejspíš nebudu) při tom budu taky doufat, že se to nepokazí. No a občas mě naštve nějaké zadrnčení v interiéru... to je ale asi daň za spousty odkládacích ploch, do kterých se vejde strááášně moc bordelu a pak to nejspíš na těch našich rovných cestách drncá...
Jinak mě nejspíš už nic jiného neštve. Snad možná absence rezervního kola a zvedáku.
Máme ho asi měsíc, najeli jsme skoro 2tis.km se spotřebou od 5 do 6,8l/100km podle stylu jízdy a druhu provozu.
a teď co mě čeká a nemine:
- výměna rozvodů s vodní pumpou
- hučící ložisko PZ kola
- výměna elektromagnetické spojky klimakompresoru
- nejspíš oprava rádia Blaupunkt travel pilot EX
- vyřešit houkání turba, asi tam někde spí sova a když šlápnu pořádně po plynu tak se sova probudí
- kontrola dpf, je to euro 4, koncovku má černou a občas si někdy uplivne černého kouře když mu naložím třeba na trojku (doufám, že tam místo dpf nebydlí ta sova)
- a samozřejmě tady dát nějaké fotky, zatím ale nestíhám
Hned po koupi jsem vyměnil olej a všechny filtry, komplet od forda... s kabinovým jsem se trochu popral, ale příště už budu vědět jak na něj. V nádobce od palivového filtru jsem dole objevil pár třpytících se šponek, nejspíš z čerpadla. Původní majitel neaditivoval naftu, tak jsem zašel do autolléky a koupil jsem mu medicínu ve formě VIF a dávám mu ji raději v množství větším než je doporučené.
Tak jsem zvědavý čím mě ještě překvapí.
Dostal jsem k němu i sadu zimních kol, ale v rozměru 205/?/16 což nemám zapsáno v TP, sněhové řetězy, dojezdové rezervní kolo, které nevím kde budu vozit, gumové koberečky, dálniční známku a to je asi tak vše

Teď trochu k výbavě a popisu auta:
Primární charakteristiky
Datum výroby:
07.03.2007
Modelová řada:
S-Max/Galaxy 2006-2015
Typ karoserie:
5dveřový LMV
Verze:
Série 50
Motor:
2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW
Převodovka:
6st. manuální převodovka - MMT6
Strana řízení:
LHD FWD
Emise:
S emisemi LDT3 stupeň IV + DPF
Klimatizace:
Dvouprost.A/C s auto. říz.teploty
Území:
(+)"D"
Lak:
Zlatostríbrná Platinum (met)
Látka čalounění:
Napoli dírkovaná / Charcoal/Ebony
Méně významné vlastnosti
S úpravou střechy-panoramat.střecha
se standardním zav. prostorem
V Továrně Vyrobený Genk
Skupina #3 zabezpečovacích zámků
Ko?ená sada Florida
Marketingová úroveň 1
S elektronickou regulací
VP aplikační nálepka
S Celkovým Zavíráním
S Elektricky Ovládanými Zadními Okny
Se standard.tón.skly
Standartní zelené čelní sklo
S man. otevír.zad.oknem(vyklápění)
S vyhřívaným předním oknem
S přístroj. deskou s dvěma odstíny
Dlouhá stropní konzola - vzor B
S úplnou podlahovou konzolí
Prední podlahový koberec
Zadní podlahový koberec
Se slunečními clonami
Sl. clona s osv. zrcátkem levá
Sl. clona s osv. zrcátkem pravá
S panelem výplně dveří úroveň 5
S krytem lo?né plochy
Se slunečními clonami - ve 3.řadě
Pomocné vnitřní zpětné zrcátko
Elektricky Ovládané Zpětné Zrcátko
Vyhř.sign.zrc.se svít.a dvojím ovl.
Skládací stolek opěradla řidiče
Stůl - př.sedadlo
S mech. sklápěním zadního sedadla
S manual.bederní podp.řidiče
S man.bederní podp.spolujezdce
Se zadními posuvnými dveřmi
S úlo?. prost. pod sedadlem řidiče
S úlo?.prostor pod sed.-spolujzdc
S vyhř. a chlazeným sed. řidiče
S vyhř. a chlaz. sed. spolujezdce
Druhá rada - 3 samostatná sedadla
Dvoj.sedadlo(vedle sebe),třetí řada
S 8pol.mech.seř.el. ovl.sed. řid.
S el. nast sed. spoluj. v 8 směrech
Se zasouv. závěs. zař. pro přívěs
Dvojité zamykání dveří s el. ovl.
Jedn.ovl.vstup.dveří-2 skl.klíče
S automat. stěračem čelního okna
S Vyhřívanými Tryskami Ostřikovačů
S mytĺm světlometů
Se zadními bezp.pásy 2. a 3.řada
Bez náhradního kola
(+) Zadni tlumice standard
7Jx17" Styl 6 slitina
Pneumatika 225/50 R 17 W
Bez krytů kol
?ádné pojistné matice s oky
S emisemi LDT3 stupeň IV + DPF
Se Standardním Zavě?ením
Pru?ina před. zavě?., tř. I
Pru?ina před. zavě?., zatí?ení M
Bez madla park.brzdy
S elektrickou parkovací brzdou
s asistentem nouzového brzdení
S 'pilotními' př. sedadly
Zadní přídavná klimatizace
S nádr?í paliva 70 litrů
S kozeným potahem volantu
S Regulátorem Rychlosti
S dodatečným vzduchovým topením
S centrem zpráv I/P na přístr.pan.
S palub. počítačem
CD navigace-specifické země
Obvodový a prostorový alarm
Se zadní parkovací pomuckou
S předním parkovacím zařízením
Standardní akumulátor
Bez pomocného přehrávače CD
Se zvedákem A/V
Pouze interface tel. BT/VC
S třípásmovou anténou
Ni??í verze s navig./CD/AM/FM rádio
Balíček 5 ledové výbavy
S 10 Reproduktory
Sada B přípr.na telefon-německy
Modul hlasové aktivace - Německo
s vysokovýkonnými výbojkami
Se čtecími svítilnami ve 2.a 3.řadě
S automat. seřizováním světlometů
S automatickým zap./vyp. světlometů