Stránka 1 z 3

Motor netopí

Napsal: 09 pro 2012, 19:55
od ondra84
Ahoj,
v létě jsem si koupil GII (mám 1.9/AUY) a bohužel jsem narazil hned na několik závad. Teď v zimě mě trápí hlavně tahle:

Na autě je nezávislé naftov topení. Sice nenabíhá nijak rychle, ale autoje schopné vytopit (pokud není nastartované). Z výdechů (alespoň u skla) jde teplý vzduch.
Jakmile ale nastartuju, vzduch vadne a začne foukat studený a například za cestu do prahy (100km) se neohřeje, stále fouká studený. A to všemi výdechy.
Prosím, poraďte někdo, jak byh měl postupovat s diagnostikou závady abych se dopátral kde je chyba.
Pročetl jsem několik vláken, ale nikde se úplně neřeší můj problém.
Děkuji
Ondra

Re: Motor netopí

Napsal: 09 pro 2012, 20:06
od Slavik74
Teplota motora je ako na tom? Teplomer ukazuje...?

Re: Motor netopí

Napsal: 09 pro 2012, 20:13
od ondra84
jj, teploměr ukazuje, ani když má motor dle teploměru 90 tak z výdechů jde stále studený vzduch. Pokud zapnu autmatickou klimu tak to navíc fouká strašně málo. Pokud přepnu na manuál a zvýším proud vzduchu, fouká sice hodně, ale studený.

Re: Motor netopí

Napsal: 09 pro 2012, 21:18
od Běloba Krycí
Vítám Tě mezi hrdými majiteli :smt1133: .
Zatím Ti nemohu moc poradit, protože majitelem GII 1,9 pd jse též krátkou dobu - konkrétně 4 měsíce a sám mám několik trablů. Podobný tomu Tvému je jen ten, že vzduch z výdechů také nefouká nijak rychle. V Octě, ketrou jsem měl předtím to foukalo o 106.
Snad poradí někdo s mnoha zkušenostmi, držím palce. :smt023

Re: Motor netopí

Napsal: 09 pro 2012, 22:53
od extremehany
ondra84: bych to viděl na špatnej termostat, protože ti evidentně jede hned velkej okruh

Re: Motor netopí

Napsal: 09 pro 2012, 23:10
od ondra84
extremehany píše:ondra84: bych to viděl na špatnej termostat, protože ti evidentně jede hned velkej okruh
Díky, mohl bys mi prosím poradit, jak to ověřit?

Re: Motor netopí

Napsal: 09 pro 2012, 23:26
od extremehany
se to ověřuje poměrně blbě, nejlépe asi jeho výměnou...

bez vyjmutí asi nic nezjistíš, protože:
1. trubky k chladiči mohou být teplé, protože trocha může prolínat a navíc sdíleném tepla též toto teplo může hadice ohřát
2. lze to udělat tak že ho hodíš do hrnce a sluduješ jestli se cca v 88°C otevře - no dost blbě se ta teplota reguluje a ješětě hůř měří. Nejlepší je ho vyměnit. Většinou je to otázka pár stovek.

Jedna možnost mě ted napadla, zkusit kompletně zakrytovat zepředu chladič aby na něj nefoukalo, a pokud půjde aspon vlažný vzduch nebo teplejší z výdechů tak je to termostat. Ono bude pořád docházet k celkem znatelnému ochlazování, protože venku je zima a chladič má slušnou teplosměnnou plochu.

Re: Motor netopí

Napsal: 09 pro 2012, 23:29
od Kamillo
Čau autobusáku :smt023

No kdysi se to dělalo tak, žes ho dal do hrnce a zahřívals a koukal zároveň s teploměrem, kdy se začne otvírat. Musíš někde taky zjistit, při kolika to má dělat, každej je jinej. Ale u tebe to bude naopak - máš ho zřejmě v pozici furt otevřeno a spíš právě nedovírá.
Taky si totiž myslím, že to bude termostatem...
No a nebo tam rovnou nech za 300kč prdnout novej a je po ptákách :-D

Tak či onak musí ven ;-)

Nám dělal klasiku - když jsme jeli do kopce, ručička teploměru držela. Ale rychlejší rovinka (nebo dokonce dálnice) o kopci dolů ani nemluvím - padala dost svižně teplota a bufík to musel dohřívat - furt zapínal a vypínal, jak dotlačoval teplotu na 90°C.

Hodně zdaru a hlavně si nemysli, že bys to spravil teďko v mrazech krytem na chladič '](*,)' Čáu :-P

Re: Motor netopí

Napsal: 09 pro 2012, 23:31
od Kamillo
Než jsem to dopsal, už to za mě řek Extremehany. 100% souhlas smt028

Re: Motor netopí

Napsal: 09 pro 2012, 23:40
od extremehany
No já mám cca 3 km teplotu na 90°, ale je mi záhodou že i po 100 km po dálnici pořád hučí bufík, takže asi taky nebude ten termostat úplně ready tak ho asi vyměním.
Jak to dělá Vám ?


ALE TADY JEDNA HOOODNĚ DŮLEŽITÁ VĚC:

Nekupovat termostat za 300 Kč z autokelly, ale radši originál za cca 800 - 1000 Kč. Autokelly sem měnil za originál na 10 let starym autě a za půl roku byl v prdeli jak ten origo po deseti letech, pak sem tam šupl origo FORD, a je tam už 4 roky a jede dále. Toto mi potvrdilo několik na sobě nezávislých mechaniků.

Re: Motor netopí

Napsal: 10 pro 2012, 04:50
od vilik
..... ale je mi záhodou že i po 100 km po dálnici pořád hučí bufík.......

To je celkem běžné. Stačí teplota kolem mírně nad nulu a už to ten motor nedotopí. Máš v autě 2 radiátory a ohříváš pár kubíků vzduchu. Izolace není jak v pasivním domě a zvláště za jízdy dochází k většímu ochlazování. A proto tam ten buf je. Jinak pojedeš neustále na studený motor. Teplota by se měla držet někde okolo 80 °C. Ten budík, který je v palubovce je jen takové ukazovátko. Teplota se dá zjistit VAGem. Ideál by bylo jet delší trasu a nechat připojený VAG s logováním. Ten log ti potom ukáže teplotní křivku. Do logu se dá zahrnout např. teplota kapaliny, žhavení svíky buffa (start), nebo palivového čerpadla, atd. Zkrátka v pohodě zjistíš kdy a za jakých teplot ti to spínalo. Pokud na té 100 km trase, v počasí mírně nad nulou celou dobu jede buff naplno, tak bych se přikláněl k termostatu. Tady potom nastává paradoxní situace. Ty ohříváš vodu bufem a termostat ti ji pouští do chladiče (nemyslím topení), kde si zchladí, takže pálíš naftu pánubohu do oken a jedeš se s podchlazeným motorem. ;-)

Re: Motor netopí

Napsal: 10 pro 2012, 06:55
od Slavik74
Páni, ale ONDRA84 vo svojom 2. príspevku uvádza že teplota motora je podla budíka 90st. a stále studený vzduch z kurenia... To špatným termostatom asi nebude. Videl by som to skorej na chybu nejakeho ventilu, klapky v systeme kurenia, prípadne samotneho klimatronicu... Ale v tomto fakt neporadím, našťastie som sa zatial s podobným problemom nestretol.
Ešte ma napadlo : Ako je tom zadný radiator? Chova sa rovnako ako predný?

Re: Motor netopí

Napsal: 10 pro 2012, 07:58
od Petkar
Něco je asi špatně, protože já ve svém :smt1133: vůbec nemám bufík (dovezen z Itálie, akorát nevím, zda tam nebyl origo, nebo ho někdo vyndal, ale to není podstatné....) i v současné situaci, při teplotách pod 0 st. C, jel jsem teď do Krkonoš a teploty -8 až -10 st. po dálnici a motor se ohřál a topilo to (a i dokázalo vytopit, pravda nebylo to hned, ale vytopilo)...

Preventivně bych vyměnil preventivně kabinový filtr, protože pokud je zanesený, nedostaneš do vozu dost vzduchu, málo to fouká a auto má tendenci se mlžit, i když asi s bufíkem to není tak výrazné...

Re: Motor netopí

Napsal: 10 pro 2012, 08:27
od rasva
A když zapneš zapalování, co dělá displej klimatroniku? Nebliká náhodou chvíli? Pokud by blikal, tak tím signalizuje nějakou chybu, ta se dá vyčíst diagnostikou.

Re: Motor netopí

Napsal: 10 pro 2012, 15:57
od fordak
Bude nejspis problem v klapkach,ktere jsou soucasti topeni.Zkusit,jestli pri prepinani ruznych kombinaci ofuku je slyset vrceni moturku.
Pokud se na klimatroniku pridrzi tlacitko s cervenou kosticku,prepne se na maximalni topeni a naopak.