E-shop https://www.autodiagnostika.jantolak.sk/

Engine malfunction

Servisní otázky a řešení technických problémů.
Ford Galaxy III r.v. 05/2006 - 04/2015
Ford S-Max r.v. 05/2006 - 02/2015
marko
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 16
Registrován: 27 lis 2018, 09:53
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2006

Re: Engine malfunction

Příspěvek od marko » 14 pro 2018, 00:37

Takže jsem o kus a pár tisíc dále. Po napojení na Ford diagnostiku se ukázalo, že Turbo vůbec nekomunikuje. Takže, rozebrání, ejha, olej v sání... takže tento kousek ventilátoru to má za sebou nejen elektricky.
Takže se tam vyměnilo turbo. Je repas od Starline cca 12k (kvůli záruce - mám dobrý kontakt v Kellyně tak by neměl být problém vyreklamovat, kdyby se sestava nepovedla).
Malfunction pořád přetrvává, ale až na vyšších otáčkách, nyní 5000 a výše. Teď ještě jdem na klystýr DPFka a doufáme, že to byla tato dvojkombinace...

marko
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 16
Registrován: 27 lis 2018, 09:53
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2006

Re: Engine malfunction

Příspěvek od marko » 02 led 2019, 16:54

Tak už jsem vážně zoufalej a čichám že to bude nějaká brutální blbost typu kabel...

vyměněno: Turbo, Katalizátor, DPF, trubka výfuku, EGR ventil...
140 km/h po dálnici... kopeček...engine malfunction. Pak pokles na nižší otáčky, 2 sekundy a zase mohu zrychlovat...

Nápady na co se podívat dále? Vítězný tip dostává bludišťáka.

*Zajímavé je, že na dálnici mám vyšší spotřebu než ve městě. (cca 8,5-9l při 130-140 km/h na tempomatu)

Uživatelský avatar
Lada
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 13158
Registrován: 03 lis 2007, 16:47
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Bydliště: Pardubicko
Dal "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Engine malfunction

Příspěvek od Lada » 02 led 2019, 17:46

Starline neni moc dobrá volba. Problém může být klidně v repasovaném turbu a jeho seřízení. Chce to vysledovat diagnostikou za jízdy. Turbo bud tlačí hodně a nestačí se zregulovat na požadavek, nebo tlačí málo. Ještě může klidně zlobit i čidlo tlaku.
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW

Táta
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 86
Registrován: 08 dub 2008, 21:52
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Bydliště: ŠUMAVA

Re: Engine malfunction

Příspěvek od Táta » 02 led 2019, 21:16

Když už jsi do toho nacpal tolik,podíval bych se ještě na čidlo diference tlaku DPF a zkontroloval bych obě hadice k DPF.
Galaxy 1,9tdi 81kw r.v.96 Prodán
Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103kw 2006

Uživatelský avatar
Brian
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4583
Registrován: 11 úno 2008, 20:11
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 96 kW r.v.2007
Bydliště: Bzenec

Re: Engine malfunction

Příspěvek od Brian » 03 led 2019, 18:31

Tak přihodím taky něco na Engine malfunction :cool:
V hodně případech je vadná ta el. regulace na turbu. Je to elektronika a to velké horko jí nedělá dobře. Někdy stačí tuto regulaci vymontovat, rozebrat a proletovat znovu spoje. Nejlépe použít mikropájku a cín s větším obsahem olova. Výrobce používá ekologický cín bez olova. Cín má nižší teplotu tání a bez přítomnosti olova po nějakém čase vznikají studené spoje.

A mi osobně hláška Engine malfunction vyskočila při přerušeném vodiči k snímači kola ABS, ale protože mám automat, tak mi skočila ještě hláška Transmission Malfunction.
je MG ZS 1.0 TGi automat 2024
je Fo Fiesta 1.3 51kW 2008
je Fo S-max 2.0 TDCi 96kW automat 2007
byl Fo Kuga 2.0 TDCi 100kW 2010
byl Fo Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999
byl Fo Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001
byl Fo Galaxy 2.0 85kW 1997

marko
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 16
Registrován: 27 lis 2018, 09:53
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2006

Re: Engine malfunction

Příspěvek od marko » 04 led 2019, 14:09

Díky za tipy...

Teď jsem objednaný k mechanikovi s ford diagnostikou, že to provětrá... uvidíme jestli na něco příjde.

Ta elektronická regulace turba je s repasem nová ne? (je jeho součástí pokud se nepletu ne?)
V zásadě stejný problém dělalo staré i repas turbo.

Uživatelský avatar
Brian
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4583
Registrován: 11 úno 2008, 20:11
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 96 kW r.v.2007
Bydliště: Bzenec

Re: Engine malfunction

Příspěvek od Brian » 05 led 2019, 09:20

Myslím si, že tu regulaci nerepasují. Známí nechal repasovat turbo, ale problém přetrvával. Nakonec to byla ta regulace.
je MG ZS 1.0 TGi automat 2024
je Fo Fiesta 1.3 51kW 2008
je Fo S-max 2.0 TDCi 96kW automat 2007
byl Fo Kuga 2.0 TDCi 100kW 2010
byl Fo Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999
byl Fo Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001
byl Fo Galaxy 2.0 85kW 1997

marko
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 16
Registrován: 27 lis 2018, 09:53
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2006

Re: Engine malfunction

Příspěvek od marko » 11 led 2019, 10:57

Nevím jestli repasují i regulaci, ale fyzicky jsem dostal jiné turbo a staré se vrací. (je tam pak nějaké peníz zpět).

Uživatelský avatar
Otakar
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 114
Registrován: 04 črc 2017, 14:51
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW r.v.2008
Bydliště: ValMez

Re: Engine malfunction

Příspěvek od Otakar » 24 bře 2019, 21:43

To Marko: napíšeš jak Tvoje anabáze dopadla? Třeba by to někomu pomohlo....

marko
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 16
Registrován: 27 lis 2018, 09:53
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2006

Re: Engine malfunction

Příspěvek od marko » 05 čer 2019, 15:50

Zatím nedopadla :(

Co je nové zjištění (měl jsem možnost si půjčit Dephinu a jezdit si):

Scénář 1:
Vyresetované chyby.
Nastartuji a hned - Vysoké napětí na ovládání turba
Pak v otáčkách Engine Malfuncion.

Scénář 2:
Vyresetované chyby
Nastartuji a hned - Vysoké napětí na ovládání turba
Vyresetované chyby při bežícím moteru
Pak v otáčkách Engine Malfuncion nenastal.


V pátek jdu elektrikáři, jestli néco není tady.

Jinak jsem již zoufalý...

vrsovsky
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 42
Registrován: 26 bře 2012, 23:00
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW 2009
Bydliště: Čáslav

Re: Engine malfunction

Příspěvek od vrsovsky » 13 čer 2019, 14:34

Máte někdo zkušenosti s demontováním té elektroniky a přeletováním spojů. Návod k demontáži nebo nějaké fotky? Taky mám problém s engine malfunction a bojím se, že výměna turba nepomůže.

marko
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 16
Registrován: 27 lis 2018, 09:53
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2006

Re: Engine malfunction

Příspěvek od marko » 24 čer 2019, 15:29

Toto vypadá zajímavě... ještě teď jdu zpět do Fordu pro diagnostiku softwaru. Pak asi toto...
https://www.youtube.com/watch?v=0n_JyADjoHE&t=392s

Venula
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 3
Registrován: 07 led 2009, 22:52
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 120 kW

Re: Engine malfunction

Příspěvek od Venula » 20 črc 2019, 12:54

Chyba motoru Engine... S-max 10/2010 120kw, najeto 200tis.km. Dosud jezdil excelentně. Prvně skočila hláška engine... auto padlo do nouzáku. Nezn. diagn. zjistila chybnou přední lambda-sondu, po výměně stále chyba která nešla vymazat, hláška engine a auto opět v nouzáku. Ve Fordu diagnostika - EGR ventil, Waporizér, filtr DPF. Kamarád- výborný opravář - motorář, vyměnil EGR-repas, waporizér-nový, Dpf vypálil 2x (dělá to i přímo pro Ford), ve Fordu to všechno spárovali, auto jelo skvěle asi 200km a pak zas hláška Engine...auto teda naštěstí nepadá do nouze, ale přece jenom nejede tak ostře, navíc výfuk černý od sazí a hlasitěji brblá, motor je hlučnější, takže zpět do Forda, zde se jim nepodařilo vyvolat regeneraci Dpf, podle nich test členů je OK, čidla jsou funkční. Navíc je tam chyba - Brzdy ABS, ptali se jestli jsem neodpojoval baterií. Takže nevím, jestli je na vině váha vzduchu, nějaká děravá hadička, čidlo polohy klikové hřídele atd. atd. co jsem vyčetl na fórech. Servis Ford neví, že prý možná nové Dpf, ale vždyť 200km to jelo jak drak, motor tichý, žádné brblání výfuku, takže podle mě ani žádná netěsnost Poradí někdo???

Táta
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 86
Registrován: 08 dub 2008, 21:52
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Bydliště: ŠUMAVA

Re: Engine malfunction

Příspěvek od Táta » 24 črc 2019, 10:23

Je funkční i katalyzátor?
Galaxy 1,9tdi 81kw r.v.96 Prodán
Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103kw 2006

Venula
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 3
Registrován: 07 led 2009, 22:52
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 120 kW

Re: Engine malfunction

Příspěvek od Venula » 24 črc 2019, 14:53

Nakonec jsem byl nucen jet Chorvatsko 850km i s tou hláškou Engine.... a žlutou signalizací motoru. Zpět jsem jel už jen s tou hláškou. Auto jelo dobře, ale před závadou jezdilo daleko ostřeji, držel jsem převážnê 2500/3000 otáček, spotřeba vcelku vysoká 6,2l. Výfuk je uvnitř stále od sazí, auto po výměně Egru, Vaporizéru, přední Lambda sondy a vypálení Dpf. Kdyby měl někdo nápad, co ještě zkusit, dejte vědět prosím

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů