E-shop https://www.autodiagnostika.jantolak.sk/

Engine malfunction

Servisní otázky a řešení technických problémů.
Ford Galaxy III r.v. 05/2006 - 04/2015
Ford S-Max r.v. 05/2006 - 02/2015
Uživatelský avatar
Barchetta
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 21 dub 2012, 11:03
Auto: Ford Galaxy IV 2.0 TDCi 132 kW r.v.2016
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem

Re: Engine malfunction

Příspěvek od Barchetta » 25 pro 2017, 22:20

Ahoj všem - výsledek je známý...bylo v háji turbo. Bylo prý ještě něco potřeba nastavit v řidící jednotce, když se dalo do auta nové turbo. Co a kde netuším. Něco jako sladit turbo s tímto autem. Nicméně auto jezdí jako šlak. Cena pro porovnání, podle mě celkem v pohodě. Repasované turbo, olej, filtry, nemrznoucí smes chladiče, práce s tím vším - vše za 10.800,- Kč. Možná to byla jen regulace, nicméně, když už ho měli venku, za ty peníze jsem rád že tam je repasované. Mám na něj od nich záruku 2 roky jako nový díl. Prý je berou od jednoho dodavatele, a dávají do všech aut místo nového turba a zatím bez problému. Tak je snad na chvíli pokoj. Uvidíme co nám Galax zase připraví příští rok za překvapení.
Ex Ford Galaxy 2006 tdci 103kw Ghia, nyní Ford Galaxy 2016, tdci 132kW, powershift, AWD (4x4)
***festina lente*** nikdy nebýt první, nikdy nebýt poslední, a nikdy se na nic dobrovolně nehlásit

Uživatelský avatar
Lada
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 13158
Registrován: 03 lis 2007, 16:47
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Bydliště: Pardubicko
Dal "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Engine malfunction

Příspěvek od Lada » 25 pro 2017, 22:33

Podle mě to bylo v regulaci. Hlavně, že se zadařilo. :smt023
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW

Uživatelský avatar
Otakar
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 114
Registrován: 04 črc 2017, 14:51
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW r.v.2008
Bydliště: ValMez

Re: Engine malfunction

Příspěvek od Otakar » 28 úno 2018, 20:36

Přidám se taky......
Poprvé se mi to stalo cca před 14 dny, jedu po městě na tempomat (mám adaptivní -ACC) a najednou bez příčiny hláška Engine Malfunction a ACC jsem už pak nespustil. Ale auto se chovalo normálně, táhlo, točilo, kontrolka na palubce nesvítila. Jen ta hláška a nefunkční ACC .
Pak s tím ujela manželka asi 150km a nic.
Podruhé se mi to stalo minulý týden. Jen jsem neměl aktivní ani zaplý ACC. Ale pak už nešel zapnout.
Po každé po vypnutí/ zapnutí motoru žádný problém a FORScan taky nic nenašel.

Teď mám kvůli mrazu zamrzlou naftu a vyhozenou baterku. Tak třeba po mrazivém resetu bude líp. Dám vědět.

Uživatelský avatar
Lada
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 13158
Registrován: 03 lis 2007, 16:47
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Bydliště: Pardubicko
Dal "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Engine malfunction

Příspěvek od Lada » 28 úno 2018, 20:39

Některé chyby se neukládají do paměti závad, takže musíš napíchnout auto dřív než vypneš motor.
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW

kasilek
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 239
Registrován: 01 pro 2012, 21:46
Auto: Ford Galaxy IV 2018 2.0 155 KW BiTurbo
Obdržel "To se mi líbí": 1 krát

Re: Engine malfunction

Příspěvek od kasilek » 15 bře 2018, 19:03

Presne tohle mi delalo taky auto. Mam i stejny motor. A je to i zname ze se tato zavada neuklada. Delato lambda sonda. Jak pise je potreba navyponat motor po te co se zavada projevi a udelat diagnostiku. Ale bude to ta lambda.

Uživatelský avatar
Otakar
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 114
Registrován: 04 črc 2017, 14:51
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW r.v.2008
Bydliště: ValMez

Re: Engine malfunction

Příspěvek od Otakar » 15 bře 2018, 20:30

No tak vypadá to, že mrazivý reset udělal svoje. Po najetí cca 700km žádný problém.

vrsovsky
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 42
Registrován: 26 bře 2012, 23:00
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW 2009
Bydliště: Čáslav

Re: Engine malfunction

Příspěvek od vrsovsky » 06 srp 2018, 17:46

Tak mám další poznatky nebo spíše pozorování s touto záhadnou chybou. Byl jsem před měsícem u mechoše a měnil mi tyčku řízení, přitom mi zjistil, že startér nějak divné starutuje, je pomalý a líný (já myslel že dodělává baterka, protože po týdením stání to nešlo ani nastartovat). Vyměnil startér a teď to motá jak ďas a chytá na první pootočení. Říkla jsem mu o této chybě a ať to napíchne a zjistí co tomu je. Tak prý taky nějaký vysoký tlak na turbu. Tak jsem se pokřižoval a dofám že to nebude celé turbo (mohlo by to třeba být jen to čidlo tlaku -jestli se dá měnit sólo). Nicméně jsem vyrazil na dovču do Chorvatska - 2600 km a většinou po dálnicích. Během cesty tam se chyba vyskytla cca 8x. Nejdříve jsem zastavil na odpočívadle, chcípnul motor a znovu nastartoval. Auto jelo v pohodě dál. Většinou to bylo na 6tý stupeň a tempomat (130 km), takže něco pod 3000 ot (možná 2600). Tak jsem to zkusil točit a pak ubrat. Ujel jsem 190 km a chyba znovu. Pak jsem se to naučil zhasínat za jízdy - když jsem jel z kopce, tak jsem vyřadil a zhasnul vše a znovu nastartoval - fungovalo to. Cestou zpět mi to začalo co jsem vjel na chorvatskou dálnici, pak zase po 30 km. Tak už jsem nevěděl co a při vidině 1200 km přede mnou a každých 50 km vypínání mě jímala hrůza. Tak jsem to zkusil jinak. Najel jsem rychlost 130, dal tempomat, ale nechal jsem tam 5tý rychlostní stupeň - otáčky těsně kolem 3000. Ujel jsem přes 350 km a při přeřazení na 6tku a snížení otáček se to najednou rozsvítilo. Pak jsem tedy jel jen na 5tku a bylo to více méně v phodě - jen ještě jednou při sjíždění a najíždění na dálnici, kdy se muselo přidat a ubrat razantněji, tak se objevila. Ještě jsem vypozoroval, že po čtvrtém objevení chyby se rozsvítí žlutá kontrolka motoru nebo co to je, ale druhý den, když jedu v pohodě tak se už po 2 nebo 3 nastartování neobjeví. Tak jsem z toho trochu zmatený. Mě to připadá že s vozem nic není po výkonostní stránce, ale buď bude blbnout nějaký snímač nebo něco s ř.j. Co vy, jak jste na tom?

Uživatelský avatar
Barchetta
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 21 dub 2012, 11:03
Auto: Ford Galaxy IV 2.0 TDCi 132 kW r.v.2016
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem

Re: Engine malfunction

Příspěvek od Barchetta » 07 srp 2018, 17:06

Tak se přidávám. Právě jsem před 30ti minutami dojel na RAB do Chorvatska. Turbo mám půl roku nové včetně elektroniky. Jedu, vyjíždím z Vídně a přes Víděň kousek kolony, popojíždění 1-2 cca 15min, pak chci zrychlit a mám pocit jako když auto někdo drží za zadek, chvíli uvolní a chvíli zase chytne, prostě brutální kolísání výkonu, 130 ale zvládá tak jedu dál. Odpočívadlo, protáhnutí, už při rozjezdu silný deficit výkonu. Zrychlím na 130 ale jsem tak nějak v akceleraci úplně v háji, jak motor bez turba. Nasadím 135km/h, tepmomat, a je to tu "engine malfunction", a nouzák. Propadám panice, volám servisákovi, podezírá elektroniku turba (ta je sice nová ale kdo ví). Volá v zápětí a říká že by to mohl být klidně DPF. Tak nevím, auto u apartmánu, servis Ford někde v háji, a místní jediný servis do toho bude asi koukat jako husa do lahve. Zvažuji zda někoho vyhledat, nebo to risknout a dojet? Mám tu být ještě 3týdny....to mi ta dovolená začíná...
1. proměnlivá ztráta výkonu, jako kdyby někdo zapínal a vypínal Turbo.
2. hláška EWngine malfunction a nouzák při zátěži
3. pokud by byl přicpaný DPF nebude to padat do nouzáku pořád?
4. někdy se rozjedu a auto jede jako splašený, jako by se nic nestalo
5. ztráta výkonu na všechny přev. stupně

Budu vděčný za každou radu...
Ex Ford Galaxy 2006 tdci 103kw Ghia, nyní Ford Galaxy 2016, tdci 132kW, powershift, AWD (4x4)
***festina lente*** nikdy nebýt první, nikdy nebýt poslední, a nikdy se na nic dobrovolně nehlásit

Uživatelský avatar
Barchetta
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 21 dub 2012, 11:03
Auto: Ford Galaxy IV 2.0 TDCi 132 kW r.v.2016
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem

Re: Engine malfunction

Příspěvek od Barchetta » 14 srp 2018, 17:09

Tak auto stále jezdilo, ale jal jsem se googlit a našel 3 servisy. První - auto přistavte v 9h ráno - diagnostika. Druhý sewrvis si nechal popsat problém (na dvorku dvě auta pojízdná, ostatní vraky jako na vrakáči, uvnitř zánovní Passat (tak rok 2014) s rz "D"). Ten sdělil že by to mohl být zanesený DPF a nutno nechat schladnout a pak propláchnout nějakou chemií a zregenerovat, ale auto že mám nechat od 17h do druhého dne u něho a on se na něho druhý den podívá (nechte si auto někde kde to vypadá jako na vrakovišti) a že ten Passat má taky zanesený DPF a že to právě opravuje. Více na mě budil dojem slušnéhoservisu ten první. Centrum města, vedle STK a ME, asi 10 zaměstnanců, frmol). Rozhodnuto, druhý den ráno se jelo do Rabu. Celkem příjemný personál, si nechal Galaxíka přistavit na 9h na druhý den od návštěvy, že nutno udělat diagnostiku. Druhý den jsem s rodinkou netrpělivě jel v 8:45h do servisu. Majitel (ač měl na parkovišti cca dalších 30aut podobných zoufalců na dovolené jako jsem já) si na naši dohodu pamatoval. Někam zavolal, a sdělil lámanou angličtinou, že jeho technik, který umí s diagnostikou přijede za 30min a že mám odstavit Galaxíka před otevřená vrata servisu, kde se dalších cca 5 dělníků staralo o další zoufalce. A že máme přijít za dvě hodiny - v 11h a uvidíme "results". Celkem nervově na pokraji zhroucení jsem pochodoval po historickém centru Rabu, snažil se nepropadat panice a přehrával si scénář co bude. V 10.45 hodin jsem přišel na parkoviště servisu, a šéf že vše OK, že byl zanesený DPF, aže udělali regeneraci a už že to je v pohodě a že to vydrží nejméně 20.000km. Cena 600kn x 3.6Kč. Zaplaceno, a nedůvěřivě opuštění servisu. Již při jízdě ale Galax jel jako znovuzrozený. Táhnul bez propadů, vše OK. Takže v ČR dostane filtr nový, pro jistotu. Takže výše popsané - ztráta výkonu,proměnlivý propad výkonu, později syčení turba až z hvízdáním vyřešeno regenerací DPF. Podle palubní kamery (kterou jsem nechal zapnutou) technik šťoural pod kapotou, napíchl notebook na auto, ujel tak cca 10km tam a zpět, cestou auto držel v otáčkách, zaparkoval v servisu a hotovo. Postup neznám, myslel jsem že statická reg. se provádí na místě, ale nicméně to zabralo a auto jede jak má.
Ex Ford Galaxy 2006 tdci 103kw Ghia, nyní Ford Galaxy 2016, tdci 132kW, powershift, AWD (4x4)
***festina lente*** nikdy nebýt první, nikdy nebýt poslední, a nikdy se na nic dobrovolně nehlásit

Uživatelský avatar
Otakar
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 114
Registrován: 04 črc 2017, 14:51
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW r.v.2008
Bydliště: ValMez

Re: Engine malfunction

Příspěvek od Otakar » 14 srp 2018, 18:47

... k té statické regeneraci.
Myslím, že to udělali správně. Statická regenerace je v podstatě uměle vyvolaná přes diagnostiku. Někdo to dělá na místě, ale je to riziko, že může něco blafnout, kvůli vygenerovanému množství tepla, které se nikam neodvádí.
Pokud se udělá statická regenerace při jízdě, teplo se odvádí tím že auto jede a nekumuleje se na místě pod autem. Navíc proudící vzduch ochlazuje prostor pod autem.

Táta
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 86
Registrován: 08 dub 2008, 21:52
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Bydliště: ŠUMAVA

Re: Engine malfunction

Příspěvek od Táta » 14 srp 2018, 21:50

Statická regenerace je statická proto, že vozidlo při ní stojí na místě.Za jízdy se nedá spustit. [-X
Galaxy 1,9tdi 81kw r.v.96 Prodán
Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103kw 2006

Dobesch
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 329
Registrován: 17 led 2010, 09:27
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2007
Bydliště: Praha 4 - Libuš
Kontaktovat uživatele:

Re: Engine malfunction

Příspěvek od Dobesch » 15 srp 2018, 19:18

Me poznatky s touto závadičkou -- skořila mi asi 4* kombinace Engine Malfuncion a kontrolka TCL. Už při třetím sem měl podezření na jistou kombinaci a při 4 to bylo jak podle příručky - takže u mě kombinace Rychlost 160+ klimatizace+tempomat a do 10 minut to padne. Kupodivu když sem jel do Itali - tam a zpět cca 3800 Km a nepoužil tempomat, tak rychlost +6 klima uplne v pohodě. To prostě vypada jak nějakej bug v řídící jednotce. A Nebo je to funkce, kdy někdo usoudil, že vysoká rychlost + klima + tempomat = unaveny řidič při noční jízdě kousek před domovem. A tak Galaxka nasadí účinná protiopatření :-D

vrsovsky
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 42
Registrován: 26 bře 2012, 23:00
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW 2009
Bydliště: Čáslav

Re: Engine malfunction

Příspěvek od vrsovsky » 17 srp 2018, 10:49

Konečně rozumná dedukce, teď jsi na to kápnul. To není závada, ale jenom bezpečnostní opatření :smt041 . Tak teď už můžu jezdit klidně, nic se neděje :cool:
A teď vážně: letos se mi to stalo na dovolené do Chorvatska, takže musela jet klima a používal jsem tempomat. I když přítelce to udělalo i když tempomat zapnutý neměla. Ale tu kombinaci s tou klimou vyzkouším. Když zapnu a vypnu klíček, tak autu nic není a zase jede. Jen asi po třetím nebo čtvrtém rozsvícení zavády "Engine malfunction" a kontrolky TCL (doufám že to je to autíčko s klikatou silnicí), tak se mi rozsvítí ještě žlutá kontrolka motoru. Potom to druhý den zase nesvítí.
Je to prostě záhada. Ten nápad s tou regenerací je zajímavý, ale měl jsem před dovolenou auto u mechoše (vyměňoval startér a stabilizační tyčku) a chtěl jsem udělat statickou regeneraci a prý ji dělal (nevím jak to zkontrolovat), ale pokud ji dělal, tak to na chybu vliv nemělo.

marko
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 16
Registrován: 27 lis 2018, 09:53
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2006

Re: Engine malfunction

Příspěvek od marko » 27 lis 2018, 18:04

Ahoj všem, tak jsem se před 2 týdny přidal do rodiny Forďáků a hned s "Engine Malfunction" chybou.

Nad cca 2500 - 3000 otáček na dálnici 5. nebo 6. stupeň po nějaké dobé skoćí do engine malfunction. Je jedno jestli šlapu na pedál nebo tempomat. Na nižších rychlostech jedu v poho do otáček.
Prostě, když jedu např. 130 km/h na 2500 otáček kopečkovitý terén skrze Vysočinu, dříve nebo později žluté "I" - engine malfunction a spadnou otáčky. Co je zajímavé, nespadne do nouzáku, že bych musel zastavovat a znovu startovat. Po 20 sekundách jízdy zase v poho jede dále.
Měřená spotřeba z plné do plné 8.9 l, což je moc... něco je fakt špatně.

Měl jsem to na Delphi diagnostice, ukazovala chybu váhy a ERG ventil. ERG ventil vyměněný za nový. Váha přestala ukazovat problém. Problém ovšem zůstal.
Po dvou dnech znovu napojení na Deplhinu, ERG nekomunikuje teď projistotu vůbec. (nejde resetovat - hází error)

Zítra jedu na Ford diagnostiku, uvidíme. Držte palce.

Uživatelský avatar
Otakar
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 114
Registrován: 04 črc 2017, 14:51
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW r.v.2008
Bydliště: ValMez

Re: Engine malfunction

Příspěvek od Otakar » 27 lis 2018, 18:25

Ať se ti u Fordu podívají i na filtr pevných částic -DPF. Je možné, že při vyšší zátěži a neprůchozím filtru je difference tlaku před a za filtrem už příliš veliká.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host