Příspěvek
od Barchetta » 14 srp 2018, 17:09
Tak auto stále jezdilo, ale jal jsem se googlit a našel 3 servisy. První - auto přistavte v 9h ráno - diagnostika. Druhý sewrvis si nechal popsat problém (na dvorku dvě auta pojízdná, ostatní vraky jako na vrakáči, uvnitř zánovní Passat (tak rok 2014) s rz "D"). Ten sdělil že by to mohl být zanesený DPF a nutno nechat schladnout a pak propláchnout nějakou chemií a zregenerovat, ale auto že mám nechat od 17h do druhého dne u něho a on se na něho druhý den podívá (nechte si auto někde kde to vypadá jako na vrakovišti) a že ten Passat má taky zanesený DPF a že to právě opravuje. Více na mě budil dojem slušnéhoservisu ten první. Centrum města, vedle STK a ME, asi 10 zaměstnanců, frmol). Rozhodnuto, druhý den ráno se jelo do Rabu. Celkem příjemný personál, si nechal Galaxíka přistavit na 9h na druhý den od návštěvy, že nutno udělat diagnostiku. Druhý den jsem s rodinkou netrpělivě jel v 8:45h do servisu. Majitel (ač měl na parkovišti cca dalších 30aut podobných zoufalců na dovolené jako jsem já) si na naši dohodu pamatoval. Někam zavolal, a sdělil lámanou angličtinou, že jeho technik, který umí s diagnostikou přijede za 30min a že mám odstavit Galaxíka před otevřená vrata servisu, kde se dalších cca 5 dělníků staralo o další zoufalce. A že máme přijít za dvě hodiny - v 11h a uvidíme "results". Celkem nervově na pokraji zhroucení jsem pochodoval po historickém centru Rabu, snažil se nepropadat panice a přehrával si scénář co bude. V 10.45 hodin jsem přišel na parkoviště servisu, a šéf že vše OK, že byl zanesený DPF, aže udělali regeneraci a už že to je v pohodě a že to vydrží nejméně 20.000km. Cena 600kn x 3.6Kč. Zaplaceno, a nedůvěřivě opuštění servisu. Již při jízdě ale Galax jel jako znovuzrozený. Táhnul bez propadů, vše OK. Takže v ČR dostane filtr nový, pro jistotu. Takže výše popsané - ztráta výkonu,proměnlivý propad výkonu, později syčení turba až z hvízdáním vyřešeno regenerací DPF. Podle palubní kamery (kterou jsem nechal zapnutou) technik šťoural pod kapotou, napíchl notebook na auto, ujel tak cca 10km tam a zpět, cestou auto držel v otáčkách, zaparkoval v servisu a hotovo. Postup neznám, myslel jsem že statická reg. se provádí na místě, ale nicméně to zabralo a auto jede jak má.
Ex Ford Galaxy 2006 tdci 103kw Ghia, nyní Ford Galaxy 2016, tdci 132kW, powershift, AWD (4x4)
***festina lente*** nikdy nebýt první, nikdy nebýt poslední, a nikdy se na nic dobrovolně nehlásit