E-shop https://www.autodiagnostika.jantolak.sk/

Engine malfunction

Servisní otázky a řešení technických problémů.
Ford Galaxy III r.v. 05/2006 - 04/2015
Ford S-Max r.v. 05/2006 - 02/2015
czvosa
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 2
Registrován: 31 kvě 2012, 20:46
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 103 kW r.v.2007

Engine malfunction

Příspěvek od czvosa » 01 čer 2012, 16:34

Zdravím všechny!

Popis závady:
- při 3000-3200 ot. a sešlápnutém plynu se objeví na počítači trojúhelník s vykřičníkem a s výše uvedenou hláškou.
- motor přejde do nouzového režimu
- po opětovném nastartování vše v normálu pokud nepřekročím ty 3000 ot.
- toto vše se děje od 3 rychlost. stupně a výše - na 1.a 2. na max. otáčky v pohodě.
- chod motoru je vyrovnaný,startuje a točí dobře,nekouří,najeto 110000
DIAGNOSTIKA BOSCH BOHUŽEL NIC NEUKÁZALA!
Co zkusím:
-odpojit baterku-prý restartu není nikdy dost
-prostříknout zásuvky (váha,turbo atd.)
-výměna pal. filtru-má najeto 6000 Km?!
Než pojedu k tomu výměnkářskýmu týmu od fordu tak prosím ještě poraďte!!! Díky. :smt100

Uživatelský avatar
Lada
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 13158
Registrován: 03 lis 2007, 16:47
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Bydliště: Pardubicko
Dal "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Engine malfunction

Příspěvek od Lada » 01 čer 2012, 18:34

Tipnu si :mrgreen: problém bude asi s turbem.
Asi Ti tlačí nad požadovanou hodnotu a řj motoru se hodí do nouzového režimu.
Možná Ti tohle pomůže :arrow: http://www.ford-galaxy.cz/viewtopic.php?f=21&t=4431
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW

czvosa
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 2
Registrován: 31 kvě 2012, 20:46
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 103 kW r.v.2007

Re: Engine malfunction

Příspěvek od czvosa » 06 čer 2012, 13:11

:smt041
Byl jsem u 2.opraváře, diagnostika zase nic,tak rozebral turbo-vyčistil lopatky,elektronické ovládání turba a ono ejhle!!! UŽ TO JEDE!!!

JAK ŘÍKÁM JE POTŘEBA OPRAVOVAT NE VYMĚŇOVAT!!!
Náklady 1500 Kč.
Uvidíme co ukáže čas a kilometry.Lado díky za info. :-D

pavelbra
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 7
Registrován: 14 bře 2013, 21:46
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW

Re: Engine malfunction

Příspěvek od pavelbra » 04 čer 2013, 21:15

Zdravím.
Mám podobný problém. Zatím se mi to stalo jen dvakrát během půl roku, ale je to nepříjemné. Jel jsem po dálnici na pětku motor 2000 ot, plyn jsem jen lechtal a najednou to spadlo do nouzáku. Po druhé to byla ta samá situace jen jsem jel na tempomat. Ještě za jízdy jsem vypl a nastartoval a jelo se dál bez problémů, zkoušel jsem to i pořádně protáhnout ale nic do nouzáku už nespadl. V servisu na diagnostice nic nenašli. A teď babo raď, jezdím dál a čekám co se z toho vyvrbí. :oops:

pavelbra
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 7
Registrován: 14 bře 2013, 21:46
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW

Re: Engine malfunction

Příspěvek od pavelbra » 16 čer 2013, 22:35

Tak se mi to začíná stávat čím dál častěji. Vždy když nastartuju studený motor a po pár kilometrech se ohřeje tak to spadne do nouzáku. Nastartuju a už je to v pohodě znovu to neudělá, dokud motor úplně neschládne.Mám podezření na EGR ventyl.

Uživatelský avatar
Adjunkt
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 38
Registrován: 17 črc 2012, 20:47
Auto: Galaxy III 2.0 TDCi 96 kW 2006

Re: Engine malfunction

Příspěvek od Adjunkt » 21 čer 2013, 23:08

Tak jsem si dnes přečetl také toto hlášení. Bohužel to pro nás bylo horší. Přijel jsem na návštěvu, zaparkoval a po několika hodinách, když jsme chtěli odjet, jsem už nenastartoval a naskočilo hlášení na display. Startér točí, všechno ostatní funguje, ale motor nenaskočí. Kamarád mě musel odtáhnout.
Mám pocit, že to bude něco v elektrice. Protože mi poslední dobou furt samovolně pípá kontrolka pásů (přestože jsou zapnuty), samovolně se zapíná po nastartování klima, přestože byla předtím vypnutá... Nějak se to sere. :? Doufám, že se dostanu v pondělí do servisu.

Dobesch
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 329
Registrován: 17 led 2010, 09:27
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2007
Bydliště: Praha 4 - Libuš
Kontaktovat uživatele:

Re: Engine malfunction

Příspěvek od Dobesch » 24 čer 2013, 10:21

Pokud takhle kravi elektrika je dost mozna vysypana jeji ridici jednotka - jenou me s tim strasili a cena byla kolem 8k jen za tu jednotku. Nastesti u me se ukazalo, ze je to jen kratas v neoriginalni jednotce pro prives.

Hugo
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 489
Registrován: 03 srp 2013, 22:14
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW Ghia
Bydliště: Rovensko pod Troskami
Dal "To se mi líbí": 1 krát

Re: Engine malfunction

Příspěvek od Hugo » 14 zář 2015, 04:57

A jsem v tom taky, před chvílí jsem chtěl nastartovat a nic.Ale po vypnutí klíčku a zapnutí to zase nastartovalo.Při jízdě auto občas škubne :-( Stejná hláška jako zde založený téma.Filtr pevných částic nemám,tak kdo ví.Jak vidím,diagnostika,nic neukazuje ale stejně ji skusím.

Uživatelský avatar
Adjunkt
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 38
Registrován: 17 črc 2012, 20:47
Auto: Galaxy III 2.0 TDCi 96 kW 2006

Re: Engine malfunction

Příspěvek od Adjunkt » 15 zář 2015, 08:11

Tehdy nemohli podle mě servisáci nic najít, jen smázli chyby a zas to jezdilo. Později mi auto kleklo na dálnici v německu se stejnou chybou a jelo to na 3 válce.
Pak mi zmateně nejdřív vyměnili kabelový svazek ke vstřikovačům, pak jsem vyměnil všechny vstřikovače, nakonec jsem ještě přišel na vypálený konektor na jednom vstřikovači. No a závěrem přišla výměna startéru a baterky. Startér měl v hajzlu magnety (?) a nešel repasovat, pomalu točil a chytalo to až na podruhý..
Už jsem chtěl forda hodit ze skály, naštěstí od té doby jezdí...

vrsovsky
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 42
Registrován: 26 bře 2012, 23:00
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW 2009
Bydliště: Čáslav

Re: Engine malfunction

Příspěvek od vrsovsky » 25 říj 2017, 12:54

Byl jsme před časem na dovolené a při jedné jízdě na 4 st. rychlostí cca 70-80 km/h se mi na displaji rozsvítil velký trojúhelník asi s klíčem a dole nápis Engine malfunction a dále kontrolka ASR. Motor přešel do nouzového režimu (nešel do otáček). Nevím čím to bylo, ale bylo to v noci mimo obydlené oblasti, tak jsem radši jel, aby jsem byl blízko místa ubytování. Když jsem dojel na místo, tak jsem zkusil. Vypnout motor, počkal jsem asi půl minuty a nastartoval. Pak bylo vše OK. Normálně jsem dojel domů a po nějaké době jel do Prahy. Při cestě zpět po dálnici - 6 st rychlostí 140 km/h a ta samá chyba. Dojel jsem na výjezd z dálnice - asi 25 km. Tam chcípnul motor a znovu nastartoval. Mezi první a druhou závadou cca 500 - 600 km. Nejdříve jsem myslel, že je to nějaký nouzový režim při vypalování DPF. Když to tady ale čtu, tak to asi nebude ono. Mám naplánovanou návštěvu servisáka - výměna oleje a filtrů. Doufám že na diagnostice něco zjistí, nevíte co by to mohlo být, aby jsem se připravil dopředu? Ještě jeden poznatek, který s tím možná souvisí. V létě jsem asi nějak moc brzdil a mám pravděpodobně zvlněný kotouč vepředu. Když brzdím, tak se mi rozklepe volant. Nyní to už tolik nedělá, ale při kontrole na STK (cca 14 dní) zjistil, že mám vymlácený čep řízení. takže se to klepe stejně, jen už to tak necítím. Plánuju výměnu při servisu a předpokládám, že i brdové kotouče. Díky za radu

Dobesch
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 329
Registrován: 17 led 2010, 09:27
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2007
Bydliště: Praha 4 - Libuš
Kontaktovat uživatele:

Re: Engine malfunction

Příspěvek od Dobesch » 25 říj 2017, 20:52

Mě se tak jednou ročně stane něco podobného - Engine Malfunction + kontrolka TCL. Auto pak nejede víc než 80 a nejde do otaček. Po chcípnutí a nastarování vše OK. Většinou se to stane při delší jízdě po dálnici vyšší rychlostí +- 140, když je zapnutá klíma - tedy ve chvíli kdy je motor delší dobu v plném zápřahu.

Bohužel to vypadá, že po chcípnutí se závada maže tedy vetšnou je to ve chvíli, kdy sou servisy daleko a než se tam dohrabu......

Uživatelský avatar
Barchetta
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 21 dub 2012, 11:03
Auto: Ford Galaxy IV 2.0 TDCi 132 kW r.v.2016
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem

Engine Malfunction P010F - padá do nouzáku

Příspěvek od Barchetta » 16 pro 2017, 11:42

Ahoj, při jízdě po dálnici 130km/h jsem zrychlil na 150 a Galax nám spadl do nouzáku. Klasický nápis Engine Malfunction. Zakladní diagnostika vyčetla chybu P010F, chyba senzoru váhy vzduchu. V servise se jim nezdála hadice, která byla měkkčí než obvykle po přidání a vytočení motoru. Dles servisáka by měla být tvrdá. Rovněž senzor tlaku ukazuje za turbem ukazuje menší tlak než by prý měl. Takže šli cestou, výměna váhy vzduchu, výměna senzoru na sání za turbem, kontrola intercooleru, kontrola hadic, spojek. Vše zkontrolováno, senzory zkušebně vyměněny za nové. Nic. Stále spadne po akceleraci nad cca 3.000ot./min. do nouzáku. Takže pokus č. 4 - turbo. Objednáno repasované turbo za cca 9.000Kč, vyměněno, stále stejné. Chová se to jako kdyby bylo něco s variabilitou lopatek - resp. ovládáním. To je ale nové spolu s turbem. Takže zřejmě někde chyba na cestě od regulace k elektronice. V pondělí bude servis pokračovat. Je to sice neznačkový servis, ale zatím vše s maximální spokojeností a super přístupem. Píši jako zkušenost pro někoho do budoucna, samozřejmě napíšu výsledek. Zároveň se s tím třeba někdo setkal a poradí mi co dal by to mohlo být. Servis se nebrání nápadům z fóra, které jsem již párkrát využil. Ani nejsou proti když jim do toho kecam, co ještě by to mohlo být. Nespecializují se na Ford, ale projde jim spousta aut rukama, a je mají tak dobré mechaniky. Tentokrát mám ale dojem že trochu laborují. Kdyby měl někdo nápad, budu vděčný, díky všem autobusákům....PS- až nám trošku zlevní "tdci 4x4" tak jdu do něho, je to nádhera....
Ex Ford Galaxy 2006 tdci 103kw Ghia, nyní Ford Galaxy 2016, tdci 132kW, powershift, AWD (4x4)
***festina lente*** nikdy nebýt první, nikdy nebýt poslední, a nikdy se na nic dobrovolně nehlásit

Uživatelský avatar
Lada
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 13158
Registrován: 03 lis 2007, 16:47
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Bydliště: Pardubicko
Dal "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Engine malfunction

Příspěvek od Lada » 16 pro 2017, 12:03

Jestli jste vyčetli chyby nějakou uni diagnostikou tak bych se na kod chyby 100 % nespoléhal. Servis se nebrání nápadům z fora ? :-D Auto by jsi asi měl svěřit někomu jínému, protože tohle je klasický pokus-omyl který, ale bohužel platíš ty. Repas turba automaticky neznamená, že turbo je v pořádku. Chce to logovat za jízdy a sledovat všechny parametry. Podle mě Ti regulace turba špatně (pozdě) reguluje tlak a proto Ti to padá do nouzového režimu. Možná stačilo koupit pouze regulaci turba.
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW

Uživatelský avatar
Barchetta
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 21 dub 2012, 11:03
Auto: Ford Galaxy IV 2.0 TDCi 132 kW r.v.2016
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem

Re: Engine malfunction

Příspěvek od Barchetta » 18 pro 2017, 08:45

Máš pravdu, teď opravdu tápou. Nebrání se nápadům z fóra - myšleno, že když jsem dal auto do Fordu (Charouz Hradec Králové), tak nad čímkoliv ohrnovali nos, a že je to tu na fóru samý chytrolín, a při sebemenší opravě mě opálili. Tenhle známý alespoň prověří co vyčtu zde. A k tomu snad fórum je. Nicméně práci mi v servisu nepočítají, je to známý a servis dělá 30aut týdně + servisuje nákladní dopravdu pro JUTu a.s. Jen to moje mají na zvedáku nějak dlouho. Dávám to tam kvůli cenám originálních dílů, které mi obvykle do auta dávají. V sobotu když mi volal tak říkal že je to někde kolem regulace a natáčení lopatek turba, ale evidentně tápou. Uvidímě co dnes vymyslí. Jo a sorry za nové vlákno, a děkuji za zařazení sem. PS - znáte někdo dobrý Ford servis v okolí Dvora Králové nad Labem? Auto IN Trutnov - nesmysl, recenze katastrofa, Ford Charouz, kde jsem kupoval galaxe zase samý mistr světa s palbou, že bych si za cenu opravy mohl koupit dalšího forda...
Ex Ford Galaxy 2006 tdci 103kw Ghia, nyní Ford Galaxy 2016, tdci 132kW, powershift, AWD (4x4)
***festina lente*** nikdy nebýt první, nikdy nebýt poslední, a nikdy se na nic dobrovolně nehlásit

Uživatelský avatar
Lada
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 13158
Registrován: 03 lis 2007, 16:47
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Bydliště: Pardubicko
Dal "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Engine malfunction

Příspěvek od Lada » 18 pro 2017, 16:32

No jestli máte možnost, tak dejte na otestování novou regulaci na původní turbo. Repas co Ti dali nemusí být 100% nastaven (odladěn) jako nové turbo z výroby.
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host