Čidlo se nachází v motorovém prostoru pár centimetrů napravo od stěračového motorku v plastovém držáku. Čidlo je jednoduchý termostat, tedy při nízké teplotě sepne a při vyšší rozepne, což mě právě nedělalo.
Ze zvědavosti jsem ho rozebral a zjistil, že závada není v samotném jazýčkovém spínacím kontaktu, ale v lisovaném spoji pinu konektoru s jazýčky kontaktu. spoje jsem očistil a proletoval. Kupodivu to zatím vypadá, že se čidlo podařilo vzkřísit a třeba bude i fungovat.
Kdyby někdo chtěl tuto krkolomnou operaci bez záruky výsledku provést taky, dávám sem několik snímků k dokreslení:
Zde je již čidlo rozebráno - pomocí šroubováku otevřen lem
a tady už je proletováno, zbývá opět složit a zalisovat
hotovo! nevypadá to sice krásně, ale třeba bude chvíli fungovat
Nakonec samozřejmě čidlo vyzkoušíme. Pokud je v pokojové teplotě, tedy nad 10°C, pak by v něm nemělo nic chrastit a pomocí zkoušečky naměříme rozpojený obvod. Pokud teplota klesne pod cca 10°C nebo zřejmě 5°C (u G I), mělo by v čidle lehce cvaknout (propružení bimetalu - hystereze), zkoušečkou naměříme uzavřený obvod a v čidle slabě chrastí keramická tyčinka, která by v tomto stavu měla mít nepatrnou vůli.