E-shop https://www.autodiagnostika.jantolak.sk/

Oprava ventilu N75

Postupy a návody pro konkrétní opravy.
Odpovědět
PetrB
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 3192
Registrován: 06 lis 2007, 18:10
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2005
Bydliště: Hulín

Oprava ventilu N75

Příspěvek od PetrB » 13 led 2008, 16:51

Jelikož pořád není možnost demontáže turba z auta a sporadická porucha regulace turba trvá, rozhodl jsem se ještě trochu zkoušet.První věc je demontáž a vyčištění ventilu N75.Foto a postup zde :

1.Rozpertlujeme kroužek a sundáme jej
Obrázek

2.Sundáme čepičku ventilu
Obrázek

3.Vyndáme tyčinku elektromagnetu s membránou
Obrázek

4.Provedeme očistu všech součástek a kontrolu membrány, hlavně se zaměřit na mosaznou trubičku a jéjí dosedací plochu a dirku v membráně, kam ta trubička dosedá.
Obrázek
Obrázek

5.Sesazení opačným postupem a zapertlování
Obrázek

A hotovo :D
Ford Galaxy 1,9 TDI PD 85 kW, chip by Alpiners2 109 kW, EGR off, Oil Catch tank, r.v.2005

Uživatelský avatar
Lada
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 13158
Registrován: 03 lis 2007, 16:47
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Bydliště: Pardubicko
Dal "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lada » 13 led 2008, 16:59

Dobrý Petře =D>
PS: jednu fotku jsem Ti hodil do miniatury a po kliknutí se zvětší. :wink:
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW

PetrB
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 3192
Registrován: 06 lis 2007, 18:10
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2005
Bydliště: Hulín

Příspěvek od PetrB » 13 led 2008, 17:04

No a při té příležitosti jsem zjistil, že někdo při výměně vzduchového filtru utrhl celou přírubu váhy vzduchu a neodborně se snažil to opravit. :shock: Bohužel špatně a pod tou přírubou(viz šipky) to přisávalo vzduch.Tak jsem to celé znova utrhl, očistil, zalepil a ještě přetáhl tavnou pistolí. Uvidíme!!! :D
Obrázek
Ford Galaxy 1,9 TDI PD 85 kW, chip by Alpiners2 109 kW, EGR off, Oil Catch tank, r.v.2005

PetrB
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 3192
Registrován: 06 lis 2007, 18:10
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2005
Bydliště: Hulín

Příspěvek od PetrB » 13 led 2008, 17:06

Takže uvidíme, zda bude potřeba to turbo rozebírat nebo ne :?:
Ford Galaxy 1,9 TDI PD 85 kW, chip by Alpiners2 109 kW, EGR off, Oil Catch tank, r.v.2005

Uživatelský avatar
vasyl
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 2012
Registrován: 05 lis 2007, 21:21
Auto: Ford S-Max 2.2 TDCi 129 kW
Bydliště: Mlada Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vasyl » 13 led 2008, 19:30

pěkná prace PetrB :smt023 :smt023 :smt041 :smt041

PetrB
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 3192
Registrován: 06 lis 2007, 18:10
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2005
Bydliště: Hulín

Příspěvek od PetrB » 13 led 2008, 19:40

Dík, ale už je jisté, že musí turbo ven, protože to spadlo zase :( :-k
Ford Galaxy 1,9 TDI PD 85 kW, chip by Alpiners2 109 kW, EGR off, Oil Catch tank, r.v.2005

Uživatelský avatar
Lada
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 13158
Registrován: 03 lis 2007, 16:47
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Bydliště: Pardubicko
Dal "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lada » 13 led 2008, 21:43

Jeden dotázek.
Když to po vyčištění složíš a zapertluješ tak je to dobře utěsněný ?
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW

PetrB
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 3192
Registrován: 06 lis 2007, 18:10
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2005
Bydliště: Hulín

Příspěvek od PetrB » 13 led 2008, 21:45

Jo, ta membrána je nějaký silicon nebo něco takového a slouží současně i jako těsnění, musíš to zapertlovat, aby se to nehlo 8)
Ford Galaxy 1,9 TDI PD 85 kW, chip by Alpiners2 109 kW, EGR off, Oil Catch tank, r.v.2005

tovog
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 45
Registrován: 26 kvě 2009, 20:43
Auto: Ford Galaxy I 1.9 TDi 66 kW AHU r.v.1997
Bydliště: Budisov

Re: Oprava ventilu N75

Příspěvek od tovog » 26 úno 2014, 13:45

Zdarec, má smysl opravovat/čistit N75, nebo radši sehnat nový?
Tomáš Vognar

tovog
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 45
Registrován: 26 kvě 2009, 20:43
Auto: Ford Galaxy I 1.9 TDi 66 kW AHU r.v.1997
Bydliště: Budisov

Re: Oprava ventilu N75

Příspěvek od tovog » 12 bře 2014, 13:55

Tak pánové, musím sem napsat, že díky téhle diskusi jsem se pěkně nachytal a ztratil dost času.
Tohle není ventil N75, ale Ventil recirkulace spalin, který řídí ERG !!!
Má vliv na snížení emisí, nikoliv na řízení turba a výkon
http://img.photobucket.com/albums/v334/ ... iagram.jpg
http://www.vw-club.cz/download/file.php ... %20SAG.JPG
Tomáš Vognar

fordak
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 215
Registrován: 09 lis 2009, 15:13
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2001
Bydliště: Asch

Re: Oprava ventilu N75

Příspěvek od fordak » 12 bře 2014, 19:09

Ty mas starou rotacku I galaxy,tam takhle ventil egr nevypada,to je pravda.
Tohle je z galaxy II PD motoru,tam je tento ventil N75,nikdo netvrdil ze je to z I galaxy

tovog
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 45
Registrován: 26 kvě 2009, 20:43
Auto: Ford Galaxy I 1.9 TDi 66 kW AHU r.v.1997
Bydliště: Budisov

Re: Oprava ventilu N75

Příspěvek od tovog » 12 bře 2014, 19:25

A právě že vypadá a to je ten průser. Nebo náhoda? :oops:
To co zde PetrB rozdělává z G-II nako N75, vypadá naprosto shodně s Ventilem recirkulace spalin na G-I. A tak jsem se jal to také montovat, protože mi bylo doporučeno věnovat pozornost právě ventilu N75, kvůli padání motoru do nouzáku. Ve skutečnosti jsem tedy měřil ventil rec.sp. a že měl jiný odpor, považoval jsem ho za vadný a už jsem chtěl kupovat nový. To bych si tedy nepomohl.
Tomáš Vognar

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů