Tak pokud se vyloučí standardní závady typu termostat, tak může být zanesený radiátor topení. Taky nejsem spokojený s tím, jak můj
topí a to bufík jede a teplota motoru je mezi 80-90. Protože mě čeká oprava klapky, tak při jednom rovnou vyměním radiátor, na výsledek jsem docela zvědavý.
Zatím mám se zaneseným radiátorem zkušenost ze dvou aut: Audi 80 B4, 16 let, 240tis km, topila dobře, mnohem lépe než můj novější
, ale po výměně je to sauna i v -15. Tam jsem ho měnit musel, protože prasknul. Povzbuzen úspěchem jsem pak radiátor vyměnil na Favoritovi, 17 let starý, 110 tis km, topil stejně špatně jak můj
- tady je navíc výměna jednoduchá, takže jsem to dělal dobrovolně. No a rozdíl je obrovský, jsem hodně teplomilný tvor a i v těch největších mrazech to topí jak o život.
Samozřejmě je jasné, že
má mnohem větší prostor na vytopení, ale už jen subjektivně vnímaná teplota vzduchu co jde z topení, když je na max se mi zdá nízká. Na výše zmíněných autech, pokud venku mrzne a dám topení na max tak neudržím ruku na výdechu, u
je to slabota.