E-shop https://www.autodiagnostika.jantolak.sk/

Topení

Servisní otázky a řešení technických problémů.
Ford Galaxy II r.v. 04/2000 - 05/2006
Uživatelský avatar
JirkaP
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 100
Registrován: 21 lis 2009, 20:52
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2004
Bydliště: Praha - Lipany

Re: Topení

Příspěvek od JirkaP » 19 úno 2012, 15:11

Co se týká otázky od Bártíka -
pokud nemáš bufík je to právě tím - motor nemá šanci ohřát sám sebe, natož topit do kabiny.... Přečti si principy fungování bufíku, a důvody proč je do těchto aut osazován, a pak Ti bude tato problematika jasnější.
Jen pro tvé info. Minulou sobotu jsem jel na hory. Ráno bylo -16. Ohřál jsem motor na 90 pomocí bufíku a vypnul ho. Na dálnici jsem jel stabilně 115 na tempomat - motor si udržel dle teploměru svých 90C. V okamžiku, kdy jsem vyjel nad Turnov směr Liberec a sjížděl cca 3 km z kopce bez plynu se zařazenou rychlostí - šla teplota na 75 - zapnul jsem bufík a za 3 min vše OK. Ten motor se prostě v těchto teplotách nemá šanci za normálního provozního režimu bez bufíku ohřát. JirkaP

Uživatelský avatar
Bártík
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 07 bře 2009, 20:56
Auto: Ford S-Max 1.6 118 kW EcoBoost, r.v. 2012
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení

Příspěvek od Bártík » 19 úno 2012, 15:48

JirkaP: je mi to jasný u dieselu, ale nečekal jsem, že budu mít problém u benzíňáku. Nevybavuju si, jestli jsem i s předešlýma autama jel někdy v takovým mrazu, ale problémy s topením jsem neměl.
Nechám to být, teď se zdá bát všechno O.K., tak nebudu jezdit v zimě ;-)
Ford S-Max 1.6 EcoBoost, 2012

Obrázek

Ford Focus 1.0 EcoBoost Trend, 2015, combi (do 2017/11)
Ford Galaxy 2.3 16V Ghia, 2002, Tiptronic (do 2015/11)
Ford Mondeo 2.0 16V GLX, 1999, combi (do 2009/03)
Ford Mondeo 1.6 16V CLX, 1994, sedan (do 2006/10)

Uživatelský avatar
JirkaP
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 100
Registrován: 21 lis 2009, 20:52
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2004
Bydliště: Praha - Lipany

Re: Topení

Příspěvek od JirkaP » 19 úno 2012, 21:58

Tak to sorry - absolutně mě nenapadlo, že by jsi měl jiný motor..... :? Omlouvám se. U benzínu by to mohlo být tím termostatem.....
Ať se ti to podaří brzy vyřešit!

Uživatelský avatar
Bodiee
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 25 čer 2009, 20:25
Auto: bmw 330xi touring
Bydliště: Praha

Re: Topení

Příspěvek od Bodiee » 19 úno 2012, 22:37

Bártík koukni na tohle (je to sice G III v naftě):
http://auto.idnes.cz/adac-nejlepe-hreji ... tomoto_fdv
ex Ford Galaxy 2.3 DOHC 16V, 7 míst, DVD v opěrkách,orig.park.asistent,střední serie

Uživatelský avatar
zahyV6
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 122
Registrován: 07 led 2011, 20:35
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
Bydliště: Čimelice

Re: Topení

Příspěvek od zahyV6 » 20 úno 2012, 19:10

re:Bártík...určitě bude někde nějaká zrada,já v těch mrazech neměl s topením žádný problém.Jak dosáhla teplota motoru 90C,od té doby ta teplota byla stálá a neklesala ani při vyřazené rychlosti.Otec neměl,taky žádný problém a to jezdí jako šnek.

Uživatelský avatar
Bártík
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 07 bře 2009, 20:56
Auto: Ford S-Max 1.6 118 kW EcoBoost, r.v. 2012
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení

Příspěvek od Bártík » 20 úno 2012, 19:47

Díky za rady a postřehy. Vyzkouším to ještě znovu teď, při "normálních" teplotách a jestli to bude topit normálně, tak to řešit nebudu.
Ford S-Max 1.6 EcoBoost, 2012

Obrázek

Ford Focus 1.0 EcoBoost Trend, 2015, combi (do 2017/11)
Ford Galaxy 2.3 16V Ghia, 2002, Tiptronic (do 2015/11)
Ford Mondeo 2.0 16V GLX, 1999, combi (do 2009/03)
Ford Mondeo 1.6 16V CLX, 1994, sedan (do 2006/10)

Uživatelský avatar
rasva
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 122
Registrován: 06 lis 2011, 21:35
Auto: Ford Galaxy II 2,8 VR6, 150 kW
Bydliště: Brno

Re: Topení

Příspěvek od rasva » 20 úno 2012, 19:55

Tak pokud se vyloučí standardní závady typu termostat, tak může být zanesený radiátor topení. Taky nejsem spokojený s tím, jak můj :smt1133: topí a to bufík jede a teplota motoru je mezi 80-90. Protože mě čeká oprava klapky, tak při jednom rovnou vyměním radiátor, na výsledek jsem docela zvědavý.

Zatím mám se zaneseným radiátorem zkušenost ze dvou aut: Audi 80 B4, 16 let, 240tis km, topila dobře, mnohem lépe než můj novější :smt1133: , ale po výměně je to sauna i v -15. Tam jsem ho měnit musel, protože prasknul. Povzbuzen úspěchem jsem pak radiátor vyměnil na Favoritovi, 17 let starý, 110 tis km, topil stejně špatně jak můj :smt1133: - tady je navíc výměna jednoduchá, takže jsem to dělal dobrovolně. No a rozdíl je obrovský, jsem hodně teplomilný tvor a i v těch největších mrazech to topí jak o život.

Samozřejmě je jasné, že :smt1133: má mnohem větší prostor na vytopení, ale už jen subjektivně vnímaná teplota vzduchu co jde z topení, když je na max se mi zdá nízká. Na výše zmíněných autech, pokud venku mrzne a dám topení na max tak neudržím ruku na výdechu, u :smt1133: je to slabota.
Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW r.v.2002, Tiptronic, LPG
Š. Favorit 1993, 40 kW
Dacia Duster 4x4, 1,2 Tce 92 kW

Uživatelský avatar
Trickk
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 6
Registrován: 24 srp 2010, 12:30
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 110 kW Tiptronic
Bydliště: Frenštát p R.

Re: Topení

Příspěvek od Trickk » 20 led 2015, 22:56

Můj problém je, že auto topí skvěle, ale jen když stojím. Když se rozjedu, po chvíli začne foukat zepředu vlažný, spíše studený vzduch. Teplota motoru se po 10km dostane na cca 90st. a drží jako přibitá, bufík jede skoro pořád, teplotě v autě pomůže, pokud zapnu zadní ventilátor. Zezadu je kolem sedačky cítit teplo a teplotě ve voze to dost pomůže. Z předních výdechů jde ale studený vzduch. Když zastavím, po chvíli je v autě jako v ráji, i zepředu fouká krásné teplý. Je jedno, jestli je venku +5, nebo -10. Opravil jsem bufík který nešel, dal mu novou keramickou svíčku, sítko, ventilátor a tešil se na teplo. Bohužel čekám dál. Díky za rady.

Vici
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 351
Registrován: 02 led 2012, 13:09
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW

Re: Topení

Příspěvek od Vici » 21 led 2015, 08:08

Do Favorita je nejlepší dát celé topení z Felicie, to je pak fukot :-)
Výměny budíků+dodělání pal. počítače a tempomatu , diagnostika, dojezd a výměna displejů polodot/maxidot, podsvit ručiček atd. po zapnutí klíčku, dojezd el. oken pomocí origo DO, opravy bufíků......

VitekD
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 59
Registrován: 23 led 2012, 21:17
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW
Bydliště: Jankovice

Re: Topení

Příspěvek od VitekD » 03 pro 2016, 08:35

Mám opravený bufík a nové pomocné vodní čerpadlo. Vyjíždím z garáže, kde mám cca 15°, ale ani po 25km se mi motor nedostane víc jak na 70°, když úplně vypnu topení, tak vyleze až na 90°. V čem může být problém?

michall
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 190
Registrován: 12 kvě 2010, 17:49
Auto: Seat Alhambra II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: Stověžatá
Obdržel "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení

Příspěvek od michall » 04 pro 2016, 18:03

No a ten bufík funguje? To, jak to popisuješ odpovídá nefunkčnímu bufíku.
Auto s trojblikem od krt.ecka

VitekD
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 59
Registrován: 23 led 2012, 21:17
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW
Bydliště: Jankovice

Re: Topení

Příspěvek od VitekD » 06 pro 2016, 04:57

Bufík funguje, spíš jestli není špatné čidlo teploty. Předevčírem, při mínus 3°, jsem měl po pěti kilometrech teploměr v pohodě na 90°.

Uživatelský avatar
PetrG
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 2598
Registrován: 12 lis 2007, 21:44
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: Praha8
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení

Příspěvek od PetrG » 19 bře 2020, 13:36

Ahoj, začalo mi stále topit auto. Poraďte mi kde je ventil topení, mám klimatronik.
FORD GALAXY 1.9TDI r.v.03 Ghia

Uživatelský avatar
curtiss
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 69
Registrován: 10 říj 2012, 17:50
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW 12/2005
Bydliště: Brno, Vimperk, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení

Příspěvek od curtiss » 10 úno 2021, 20:30

Nevíte, jaká by měla být teplota foukaná z výdechů?
Pokud nastavím MAX nebo 29, tak mi přijde že fouká stejnou teplotu jako když nastavím 24 "při aktuálních teplotách -8 až 0"

Teplota vody pořád na 50, při vypnutí topení vyleze při jízdě po dálnici na 70
Při spuštění topení začne padat opět na 50 a topení fouká vlažný vzduch - tedy asi zarostlého nic není

Vyměnil jsem termostat a hned po pár kilometrech drží teplota stále na 90

Přesto mi přijde že vzduch nefouká moc teplý.

Možná je to hloupá otázka, ale nedá se někde nějak přenastavit, aby foukalo teplejší vzduch?
Když to přeženu do extrému, když teplota vody je 90, taky by vzduch foukal klidně 40 nebo 50? že by foukalo 90 fakt asi nečekám :-D
I za cenu, že zas padne teplota vody motoru zas na 50

Díky za odpověď
Curtiss

Spotřeba průměr 6,4
Město 7,4
Dálnice 5.7/115, 7,2/140
Okrsky 5,7 s vyřazováním

Zimní pneu:
Continental ContiWinterContact TS 850 215/55 R16 97 H
Letní pneu:
Přední DUNLOP - 215/55 R16 97 H - 3.2 bar
Zadní MICHELIN - 215/55 R16 97 H - 2.8 bar

michall
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 190
Registrován: 12 kvě 2010, 17:49
Auto: Seat Alhambra II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: Stověžatá
Obdržel "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení

Příspěvek od michall » 11 úno 2021, 18:23

PDčko si toho tepla samo moc nevyrobí a proto mu pomáhá bufík. Ten funguje?
Auto s trojblikem od krt.ecka

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů