E-shop https://www.autodiagnostika.jantolak.sk/

Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW

Postupy a návody pro konkrétní opravy.
Uživatelský avatar
Lada
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 13158
Registrován: 03 lis 2007, 16:47
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Bydliště: Pardubicko
Dal "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW

Příspěvek od Lada » 22 úno 2009, 22:52

Demontujeme plastové kryty baterie,motoru a přepážku za motorem.
Odpojime čidla a demontujeme vzduchovou hadici a sací potrubí.
Plastove kryty.JPG
Demontované plasty,přepážka,trubka a hadice.
Odstrojeny motor.JPG
Zajistíme auto proti pohybu a zvedneme předek auta,položíme ho na kozičky aby jsme mohli bezpečně dělat pod autem.
Demontujeme spodní kryt motoru.
zvednute auto.JPG
Povolíme tři matičky na kolenu výfuku.
Vyhákneme koleno výfuku ze silentbloků.
Výfuk odkloníme přivážeme kusem drátu aby nám nepřekážel.
Pozor na těsnění abychom jej nepoškodili.
vyfuk.JPG
Odpojíme hadici od turba k intelcooleru a hadičku od regulace naklápění lopatek.
Regulace turba.JPG
Odpojíme trubičku mazání a její zajištění na turbu, abychom ji mohli odklonit a zpátečku mazání turba.
(z důvodu špatného přístupu a viditelnosti dávám pouze ilustrační foto, kde se trubička mazaní a zpátečka do olejové vany nachází.)
Trubky.JPG
Odpojíme dvě nerezové trubky.
Pozor na těsnění.
Vrchní šrouby půjdou povolit pouze z hora a spodní pouze ze spodu.
Trubky2.JPG
Povolíme 8 ks matek na výfukových svodech a jeden šroub z boku na držáku pod turbem.
Opatrně sundáme turbo,aby jsme nepoškodili těsnění ( pohlídejte si podložky, jsou tlusté a při ztátě špatně nahraditelné).
Turbo vyjmeme směrem dozadu k výfuku nad poloosou.
Musí se vyndat,jako "ježek z klece". 8-)
Turbo ven.JPG
Demontované turbo.
Demontovane turbo.JPG
UPZORNĚNÍ: V žádném případě nedemontovat hliníkovou část turba.
Je vyvážená na stolici a nikdo by to doma už nesložil.
Turbo by bylo nenávratně určeno na repasi odborníkem.
Při celé manipulaci s turbem dávat pozor na vrtulky z obou stran,aby nedošlo k jejich poškození !!!


Odjistíme segerovku na táhlu regulace a odpojíme táhlo.
Povolíme 5 šroubů na turbu.
Šrouby jdou obvykle velmi špatně povolit.
V mém případě nešly povolit dva šrouby a strhly se hrany.
Šrouby se musely uvolnit za pomoci majzlíku.
šrouby.JPG
Rozdělení turba jde většinou dost špatně a musí se použít nějaký uvolňovač a například nahřát plynovým hořákem.
S Petrem jsme to dělali za použití kladiva a hliníkové kulatiny,aby jsme nepoškodil litinový obal turba.
Boucháme do označených míst z vrchní strany tam,kde byly šrouby.
Uvolnění turba.JPG
Rozdělíme turbo a dáváme pozor abychom neztratili nějaké součástky.
Rozdělené turbo.JPG
Zakarbonované, zatuhlé naklápění lopatek.
Turbo1.JPG
Turbo2.JPG
Turbo2.JPG
Turbo4.JPG
Vyjmeme věnec,naklápění lopatek a důkladně očistíme od karbonu například technickým benzínem.
Groty a menši škrábance jsem zaleštil jemným brusným papírem číslo 600.
Litinový obal,drážky vyčistíme ocelovým kartáčem.
Všechny závity pročistíme od rezu závitníkem a šrouby očkem.
Závity.JPG
Turbo opatrně složíme a před sešroubováním odzkoušíme,zda se nám turbinka lehce točí.
skládání.JPG
Závity na turbu si prostříkneme například měděným sprayem a utáhneme šrouby na turbu do kříže.
Použili jsem nové pevnostní šrouby.
Nové šrouby.JPG
Složené vyčištěné turbo připravené k opětovné montáži.
Složené turbo.JPG
Při montáži postupujeme opačným způsobem jako při demontáži.
Po namontování turba a před zapojením trubky mazání,stříkneme stříkačkou olej do turba.
Při prvním startu by se jinak turbo točilo nasucho než by se tam dostal olej od motoru a hrozilo by poškození turba.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW

Uživatelský avatar
Lada
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 13158
Registrován: 03 lis 2007, 16:47
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Bydliště: Pardubicko
Dal "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW

Příspěvek od Lada » 22 úno 2009, 22:57

Další ilistrační fotky motoru a turba. :mrgreen:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW

Uživatelský avatar
matlacha
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 139
Registrován: 08 led 2009, 00:28
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 103 kW
Bydliště: Cheb
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW

Příspěvek od matlacha » 22 úno 2009, 23:48

Super návod :smt041
Ford S Max 2.0 TDCi 103 kW,r.v. 2008
Renault Scénic 1.6 16V r.v. 2001

Uživatelský avatar
pinos
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1609
Registrován: 24 črc 2008, 18:56
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: Stolany (okr. Chrudim)
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW

Příspěvek od pinos » 23 úno 2009, 06:48

Pekna prace, peknej navod.
Jses fachman admine. :smt023
Piňos
Ford Galaxy II, 1.9 TDi (85 kW), r. v. 2004

Patricius15
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 402
Registrován: 23 bře 2008, 16:10
Auto: Ford Galaxy II 2.3i 16V 107 kW+LPG
Bydliště: Slovensko,Levoča
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW

Příspěvek od Patricius15 » 23 úno 2009, 09:59

super navod :smt041 :smt041 :smt041 :smt041
FORD GALAXY II 2,3 16V +LPG r.v.2000

skupina
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 6
Registrován: 06 říj 2008, 22:04
Auto: Ford Galaxy II 1,9 TDi PD 85 kW r.v.2001

Re: Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW

Příspěvek od skupina » 23 úno 2009, 13:06

no krásný návod, opravdu jsi mochr :smt023

Vlada33
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1449
Registrován: 06 úno 2009, 19:08
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW

Příspěvek od Vlada33 » 23 úno 2009, 19:26

:smt023 Skvělí,smekám :prayer: :prayer: :prayer:

Uživatelský avatar
galaxy 2.3i
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1875
Registrován: 17 pro 2007, 18:10
Auto: Ford Galaxy I 2.3 107 kW r.v.1999
Bydliště: Krupka u Teplic
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW

Příspěvek od galaxy 2.3i » 23 úno 2009, 19:31

Moc hezkej návod :smt041 :smt041
Ford Galaxy 2.3i,107 kw,1999
Opravy výfuků-přezouvání kol-všemožné opravy aut

Uživatelský avatar
Subi
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 2135
Registrován: 23 bře 2008, 16:14
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW

Příspěvek od Subi » 24 úno 2009, 23:30

No to je paráda :smt041
Ale takhle na fotkáých to vypadá jako brnkačka :lol:
Doufám, že mě to zatím nečeká :shock:
Galaxy II 1.9 TDi PD 96kW Ghia r.v.2005

Uživatelský avatar
Tony
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1800
Registrován: 09 led 2008, 16:00
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 103 kW r.v.2013
Bydliště: Chomutovsko

Re: Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW

Příspěvek od Tony » 25 úno 2009, 16:00

Pěkný návod Lado.Ty jsi měl problem s turbem,nabo jsi to čistil jen preventivne?já bych ho chtel vyndat na jaře.A vyčistit.
Kdo nic nedělá nic nezkurví

Uživatelský avatar
Lada
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 13158
Registrován: 03 lis 2007, 16:47
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Bydliště: Pardubicko
Dal "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW

Příspěvek od Lada » 25 úno 2009, 17:31

Padalo mě to do nouzového režimu.
Naklápění lopatek bylo uplně zatuhlé.
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW

Uživatelský avatar
pepa.kuc
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 186
Registrován: 27 úno 2008, 20:00
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 110 kW
Bydliště: Kladno, Praha, Slaný

Re: Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW

Příspěvek od pepa.kuc » 25 úno 2009, 19:32

Já sem pak dám pár fotek jak vypadá rozebraná i ta hliníková část ... pro zajímavost

A pokud se čistí turbo, je dobré vyčistit i sání a popř zaslepit EGR, prospěje to motoru (líp se mu dýchá)
CHIPTUNING , DOJEZD KM, orig. Diagnostika-VAG i BOSCH, elektrika, opravy přihřívačů, Alarmy, ZÁMKY Řazení
Tempomaty, Palub.PC, MAXIDOTY, POLODOTY, Oleje, kompletní servis

tel.+420 605 040 040

Uživatelský avatar
andy
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 94
Registrován: 30 črc 2008, 15:17
Auto: Ford Galaxy II 1,9 TDi PD 85 kW
Bydliště: Pchery/Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW

Příspěvek od andy » 08 bře 2009, 21:40

Ládo super práce. No za mě to motor už vyřešil :oops: . Turbo se rosekalo, kousky lopatek byly i v chladiči turba a olej to naházelo do motoru, do vejfuku a mám zeblitý celý celý prostor za motorem a celý podvozek má ted príma konzervaci. Až se k tomu dostanu udělám fotky.. :x
Ford Galaxy 1,9 TDI PD 85 kW r.v 2000
Citroen Berlingo II Multispace 1,6 HDI 90k

Ozzy
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 67
Registrován: 03 bře 2009, 19:13
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW Ghia Aut
Bydliště: Hlinsko

Re: Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW

Příspěvek od Ozzy » 09 bře 2009, 19:35

No tak to je dobrý, kdo umí.... Všechno co má víc než dvě hadice a nad 5 šroubů je pro mě perpetum mobile. No a to má fungovat samo a hlavně bez mého zásahu. Koukám, že dokážeš modrou kouli zgenerálkovat tak, že z ní bude fungl nový červený kvádr. Tebe musí doma nosit na rukách :lol:

Uživatelský avatar
marek73
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1066
Registrován: 18 dub 2008, 23:04
Auto: Opel Vivaro 1.6 2016
Bydliště: Šenov u Ostravy

Re: Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW

Příspěvek od marek73 » 10 bře 2009, 12:05

krasna prace lado,asi me to brzo potka taky.asi to udelam jak se otepli preventivne.
moc pekny navod. :smt041 :smt041
Užívej si srazů pokud žiješ,jak umřeš bude ti to na nic

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů