Demontujeme plastové kryty baterie,motoru a přepážku za motorem.
Odpojime čidla a demontujeme vzduchovou hadici a sací potrubí.
Plastove kryty.JPG
Demontované plasty,přepážka,trubka a hadice.
Odstrojeny motor.JPG
Zajistíme auto proti pohybu a zvedneme předek auta,položíme ho na kozičky aby jsme mohli bezpečně dělat pod autem.
Demontujeme spodní kryt motoru.
zvednute auto.JPG
Povolíme tři matičky na kolenu výfuku.
Vyhákneme koleno výfuku ze silentbloků.
Výfuk odkloníme přivážeme kusem drátu aby nám nepřekážel.
Pozor na těsnění abychom jej nepoškodili.
vyfuk.JPG
Odpojíme hadici od turba k intelcooleru a hadičku od regulace naklápění lopatek.
Regulace turba.JPG
Odpojíme trubičku mazání a její zajištění na turbu, abychom ji mohli odklonit a zpátečku mazání turba.
(z důvodu špatného přístupu a viditelnosti dávám pouze ilustrační foto, kde se trubička mazaní a zpátečka do olejové vany nachází.)
Trubky.JPG
Odpojíme dvě nerezové trubky.
Pozor na těsnění.
Vrchní šrouby půjdou povolit pouze z hora a spodní pouze ze spodu.
Trubky2.JPG
Povolíme 8 ks matek na výfukových svodech a jeden šroub z boku na držáku pod turbem.
Opatrně sundáme turbo,aby jsme nepoškodili těsnění ( pohlídejte si podložky, jsou tlusté a při ztátě špatně nahraditelné).
Turbo vyjmeme směrem dozadu k výfuku nad poloosou.
Musí se vyndat,jako "ježek z klece". 8-)
Turbo ven.JPG
Demontované turbo.
Demontovane turbo.JPG
UPZORNĚNÍ: V žádném případě nedemontovat hliníkovou část turba.
Je vyvážená na stolici a nikdo by to doma už nesložil.
Turbo by bylo nenávratně určeno na repasi odborníkem.
Při celé manipulaci s turbem dávat pozor na vrtulky z obou stran,aby nedošlo k jejich poškození !!!
Odjistíme segerovku na táhlu regulace a odpojíme táhlo.
Povolíme 5 šroubů na turbu.
Šrouby jdou obvykle velmi špatně povolit.
V mém případě nešly povolit dva šrouby a strhly se hrany.
Šrouby se musely uvolnit za pomoci majzlíku.
šrouby.JPG
Rozdělení turba jde většinou dost špatně a musí se použít nějaký uvolňovač a například nahřát plynovým hořákem.
S Petrem jsme to dělali za použití kladiva a hliníkové kulatiny,aby jsme nepoškodil litinový obal turba.
Boucháme do označených míst z vrchní strany tam,kde byly šrouby.
Uvolnění turba.JPG
Rozdělíme turbo a dáváme pozor abychom neztratili nějaké součástky.
Rozdělené turbo.JPG
Zakarbonované, zatuhlé naklápění lopatek.
Turbo1.JPG
Turbo2.JPG
Turbo2.JPG
Turbo4.JPG
Vyjmeme věnec,naklápění lopatek a důkladně očistíme od karbonu například technickým benzínem.
Groty a menši škrábance jsem zaleštil jemným brusným papírem číslo 600.
Litinový obal,drážky vyčistíme ocelovým kartáčem.
Všechny závity pročistíme od rezu závitníkem a šrouby očkem.
Závity.JPG
Turbo opatrně složíme a před sešroubováním odzkoušíme,zda se nám turbinka lehce točí.
skládání.JPG
Závity na turbu si prostříkneme například měděným sprayem a utáhneme šrouby na turbu do kříže.
Použili jsem nové pevnostní šrouby.
Nové šrouby.JPG
Složené vyčištěné turbo připravené k opětovné montáži.
Složené turbo.JPG
Při montáži postupujeme opačným způsobem jako při demontáži.
Po namontování turba a před zapojením trubky mazání,stříkneme stříkačkou olej do turba.
Při prvním startu by se jinak turbo točilo nasucho než by se tam dostal olej od motoru a hrozilo by poškození turba.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.