E-shop https://www.autodiagnostika.jantolak.sk/

Bufík Galaxy II - jak má fungovat ?

Servisní otázky a řešení technických problémů.
Ford Galaxy II r.v. 04/2000 - 05/2006
Odpovědět
g00fy
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 60
Registrován: 20 led 2017, 11:25
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2003
Bydliště: Podivín, 69145, Jižní Morava

Re: Bufík Galaxy II - jak má fungovat ?

Příspěvek od g00fy » 17 úno 2017, 16:18

OK, díky, to by se mi líbilo, jen nevím, proč když ty odpojené konektory spojím, tak vyhoří (myslím) pojistka 22 a clima přestane fungovat
S pozdravem

Pavel, 777784005, nec0@seznam.cz
Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW Ghia, typ: WGR, varianta: AUY1, r.v. 2003, barva černá

Uživatelský avatar
Běloba Krycí
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 175
Registrován: 01 pro 2012, 22:56
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: Nieder Einsiedel

Re: Bufík Galaxy II - jak má fungovat ?

Příspěvek od Běloba Krycí » 17 úno 2017, 19:26

Ahoj, je to tak, jak jsi sám napsal o několik postů výše. Tzn. výhřev ostřikovačů (myslím 4 drátový konektor). Nech ho odpojený a máš klid od spálené pojistky myslím 7,5A. Bez těch vyhřívaných ostřiků se dá žít.
S bufíkem tento konektor nesouvisí.
Jak píše Láďa, k čidlu vede 2 drátový konektor. Zkus ho proklemovat a uvidíš co na to bufík.
Obrázek

Ford Galaxy II 1,9 tdi AUY -prodáno

VW Sharan 1,9 tdi ASZ

g00fy
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 60
Registrován: 20 led 2017, 11:25
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2003
Bydliště: Podivín, 69145, Jižní Morava

Re: Bufík Galaxy II - jak má fungovat ?

Příspěvek od g00fy » 18 úno 2017, 19:34

Lada psal ze to vyhrev ostrikovacu nema a ty ze ma tak jak to je. Navic kdyz spojim tak to vyhodi poj. 22 a prestane fungovat klima
S pozdravem

Pavel, 777784005, nec0@seznam.cz
Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW Ghia, typ: WGR, varianta: AUY1, r.v. 2003, barva černá

Uživatelský avatar
Lada
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 13158
Registrován: 03 lis 2007, 16:47
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Bydliště: Pardubicko
Dal "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Bufík Galaxy II - jak má fungovat ?

Příspěvek od Lada » 18 úno 2017, 19:59

Čteš vůbec co Ti zde píšeme ? Psal jsem, že výhřev stěračů nemáš, ale výhřev ostřiků skla. :idea: Už to zde prosím neřeš. Tohle je téma na bufík ne klimu. Další diskuze mimo téma bude odstraněna viz viewtopic.php?f=20&t=1060
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW

g00fy
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 60
Registrován: 20 led 2017, 11:25
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2003
Bydliště: Podivín, 69145, Jižní Morava

Re: Bufík Galaxy II - jak má fungovat ?

Příspěvek od g00fy » 19 úno 2017, 14:32

Aha ok tak to jsem spatne pochopil pardon.
S pozdravem

Pavel, 777784005, nec0@seznam.cz
Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW Ghia, typ: WGR, varianta: AUY1, r.v. 2003, barva černá

g00fy
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 60
Registrován: 20 led 2017, 11:25
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2003
Bydliště: Podivín, 69145, Jižní Morava

Re: Bufík Galaxy II - jak má fungovat ?

Příspěvek od g00fy » 20 úno 2017, 09:06

Chlapi,

tak jsem včera provedl diagnostiku na VAG 304. Bohužel mi to vůbec nenačetlo ŘJ. Co to znamená? Jak mám postupovat dále?

Děkuji
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Lada dne 20 úno 2017, 15:52, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Upraveno viz https://www.ford-galaxy.cz/viewtopic.php?f=20&t=1060
S pozdravem

Pavel, 777784005, nec0@seznam.cz
Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW Ghia, typ: WGR, varianta: AUY1, r.v. 2003, barva černá

Uživatelský avatar
Lada
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 13158
Registrován: 03 lis 2007, 16:47
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Bydliště: Pardubicko
Dal "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Bufík Galaxy II - jak má fungovat ?

Příspěvek od Lada » 20 úno 2017, 15:43

Prohlídnout kabeláž u bufíku. Budou nejspíš uhnilé kabely, nebo odpojený konektor.

Edit: Koukám,že řešíš i jiné řídící jednotky v jiném vlákně, takže Ti doporučuji vzít auto k někomu kdo umí s diagnostikou, protože sám to dohromady nejspíš nedáš.
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW

g00fy
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 60
Registrován: 20 led 2017, 11:25
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2003
Bydliště: Podivín, 69145, Jižní Morava

Re: Bufík Galaxy II - jak má fungovat ?

Příspěvek od g00fy » 20 úno 2017, 16:48

Hmmm, asi jo, jen nevím kdo by byl ochoten se mi pověnovat a nebyl z daleka. Děkuji za radu.
S pozdravem

Pavel, 777784005, nec0@seznam.cz
Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW Ghia, typ: WGR, varianta: AUY1, r.v. 2003, barva černá

Quercus
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 4
Registrován: 09 dub 2016, 02:34
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW

Re: Bufík Galaxy II - jak má fungovat ?

Příspěvek od Quercus » 20 úno 2017, 19:23

Ahoj,

prosím o radu. Je možné, že Galaxy r.v. 2002 (motor AUY), které nemá výbavu pro nezávislé topení (pouze přihřívač), je z výroby osazeno jednotkou D5W-S místo D5W-Z?

Má někdo zkušenost s tím, že by ve výrobě z nějakého důvodu osazovali D5W-S i do modelů, kde je pouze příhřev?

Díky.

Uživatelský avatar
Lada
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 13158
Registrován: 03 lis 2007, 16:47
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Bydliště: Pardubicko
Dal "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Bufík Galaxy II - jak má fungovat ?

Příspěvek od Lada » 20 úno 2017, 20:23

Ještě jsem se stim nesetkal. Vypadá to,že někdo bufík zaměnil. D5W S se dával jako zástavbová sada pro nezávislé topení.
http://www.autosip.cz/detail/nezavisla- ... 386050000/
Tady jsou bufíky prvovýroba.
http://www.autosip.cz/nezavisla-topeni- ... rvovyroba/
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW

Quercus
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 4
Registrován: 09 dub 2016, 02:34
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW

Re: Bufík Galaxy II - jak má fungovat ?

Příspěvek od Quercus » 20 úno 2017, 21:43

To je právě ono. Záměnu také uvažuji. Majitelka koupila ojetinu někdy v roce 2010, přičemž tvrdí, že byl bufík funkční. Pokud někdo před 2010 špatně vybral ND, nebo uvažoval o předělání na nezávislé topení, ale nedokončil a auto prodal ... V prahu je kabeláž pro příhřev (kontrola počtu a barev vodičů k bufíku), nikde žádné ovládání (hodiny) nezávislého topení. Bufík má dva vývody, tzn. druhý nevyužitý pro druhé el. čerpadlo (které pochopitelně také není, pouze to v motorovém prostoru). Potíž je v tom, že na VAGu hlásí chybu 01415 = V55 open circuit a nespouští se. Chtěl jsem vyloučit / potvrdit možnost této kombinace zástavby z výroby - model s příhřevem a jednotka D5W-S. Myslím, že je to ve stupni výbavy Ghia, tak třeba jakási forma přípravy pro nezávislé topení, nebo optimalizace při výrobě.

Matlak a Superbaloo tuto chybu řešili napojením umělé zátěže (viz někde na stranách 26 a 27). Když napojím žárovku na nevyužitý vývod bufíku místo obvodu druhého čerpadla, tak se bufík spouští. Když byl sníh, tak se sporadicky spouští i bez zapojené žárovky - na spodku nezapojený odhalený konektor, odhaduji na svod od sněhu a vlhkosti???

Ale pokud to bylo takto z výroby, co tam bylo za umělou zátěž a kam se poděla? V katalogu ND a ve schématech ani zmínka o nějaké propojce místo obvodu V55. Nebo se řídící jednotka bufíku SW kóduje, např. provedení D5W-S pouze v režimu příhřev vs. plná funkce, přičemž toto kódování ŘJ zapomněla při výměně akumulátoru? Má ještě někdo podobnou zkušenost a poznatky?

Díky

Uživatelský avatar
Lada
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 13158
Registrován: 03 lis 2007, 16:47
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Bydliště: Pardubicko
Dal "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Bufík Galaxy II - jak má fungovat ?

Příspěvek od Lada » 20 úno 2017, 21:53

Mám nezávislé topení originál z výroby a druhé čerpadlo tam nemám. Mám, ale již novší Hydronic II D5Z-F. Veškerá kabeláž je propojená u bufíka, žádný nezapojený konektor tam nemám.
Napiš uživateli menge1 (Petr Šíp) nebo mu zavolej (http://www.autosip.cz/kontakt/). Petr dělá i montáže tak by Ti mohl poradit.
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW

michall
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 190
Registrován: 12 kvě 2010, 17:49
Auto: Seat Alhambra II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: Stověžatá
Obdržel "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Bufík Galaxy II - jak má fungovat ?

Příspěvek od michall » 21 úno 2017, 19:56

Možností je asi více, můžeš:

- zachovat D5W S a auto doplnit díly pro nezávislé topení (čerpadlo, spínání Climatronicu, dálkové ovládání, ...)

- oblafnout výstup D5W S pro čerpadlo žárovkou a úpravou zapojení degradovat D5W S na D5W Z a provozovat ho tedy jen jako příhřev.

- vyndat D5W S, prodat ho a koupit D5W Z, který byl nejspíš jako "origo" díl
Auto s trojblikem od krt.ecka

Quercus
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 4
Registrován: 09 dub 2016, 02:34
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW

Re: Bufík Galaxy II - jak má fungovat ?

Příspěvek od Quercus » 23 úno 2017, 00:37

Je to tak, možnosti jsou jasný, v danou chvíli ta prostřední, tzn. provoz D5W-S v režimu pouze příhřev. Hledám odpověď na otázku, kde se to v autě vzalo (mohlo to tam být z výroby?) a zda umělá zátěž (žárovka, odpor, relé, apod.) je jediná varianta. Většinu ŘJ v autě je možné kódovat, co bufík? Dále jsem zkoušel odpojit pin 7 (+12V spínaných zapalováním), u instalací pro D5W-S má být hodinami spínaných +12V pro start nezávislého topení, u D5W-Z signal D+ (běžící motor), přičemž u SAG je podmínka běžícího motoru přes relé ve větvi teplotního spínače na pin 6, takže pin 7 teoreticky možno nevyužít. Idea byla taková, že deaktivací pinu 7 nebude mít snahu běžet jako nezávislé topení, poběží pouze v režimu příhřevu a přestane hledat V55 - chybná úvaha, nefunkční. Občas mne napadne i varianta vadné ŘJ, pokud přijmu předpoklad - osazeno z výroby a bylo funkční.

To Lada: Mengeho1 jsem zatím nezkoušel, nechce se mi s tím obtěžovat, možná to ale nakonec zkusím.

michall
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 190
Registrován: 12 kvě 2010, 17:49
Auto: Seat Alhambra II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: Stověžatá
Obdržel "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Bufík Galaxy II - jak má fungovat ?

Příspěvek od michall » 23 úno 2017, 17:46

Pokud je v autě bufík jako nezávislé topení z výroby, pak by auto mělo mít 4tlačítkové hodiny u zrcátka, druhou baterku pod sedačkou spolujezdce a u bufíku další čerpadlo. To jsou asi nejsnáze najitelné věci. Pak je trochu jinak zapojena "elektrika" ovládání bufíku. Verzi S stačí ke spuštění +12V na pinu 6 NEBO na pinu 7. Proč máš Sko, toť otázka, mohl ho tam někdo dát jako náhradu za Z, nebo se pokoušel auto vybavit NT, nebo ??? Žárovka by na "oblafnutí" čerpadla měla stačit, ohledně pinů budeš asi muset ke konektoru a změřit, kdy je napětí na 6 a 7 (nebo VAG a mrknout na hodnoty, ale lepší je měřit). Podle výsledku potom upravíš zapojení tak, aby se to chovalo jako příhřev.
Auto s trojblikem od krt.ecka

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Seznam [Bot] a 1 host