Tak to tu trochu oživím
.
Vozidlo S-Max 2007 2,0TDCi 96kW s automatickou převodovkou a Convers+
Závada: C1A94:14-08
Projevy:
Nejdříve se sporadicky rozsvítila kontrolka ESP - diagnostika nic.
Později po nějakém nájezdu km se již rozsvítal kontrolka ABS + ESP. někdy auto padne do nouzáku - diagnostika nic.
Poslední fáze ABS + ESP kontrolky se rozsvítí při rychlosti 10-15 km a svítí trvale. Někdy výpis Transmission Malfunction, převodovka přestane řadit na "D" nelze ani na "S".
Pokud automat řadí, tak úplně jinak než obvykle, při jiných otáčkách motoru a při uvolnění plynu vždy vyřadí a motor běží na volnoběh.
Diagnostika konečně něco prozradila.
Výpis z diagnostiky:
===ABS DTC C1A94:14-08===
Kód: C1A94 - Pravý přední snímač otáčení kol
Dodatečný příznak závady:
- Přerušený obvod nebo zkrat na kostru
Stav:
- Uložené DTC - v okamžiku požadavku se nevyskytují
- Pro tento DTC je kontrolka chyby motoru vypnutá
Jednotka: Antiblokovací brzdový systém
Detail kódu závady
Pravý přední WSS má zkrat na kostru.
Pravý přední WSS je přerušený.
Pravý přední WSS je přerušený.
Možné příčiny jsou:
Kabel WSS má zkrat na baterii.
Kabel WSS je buď přerušený nebo má zkrat na kostru.
Kabel WSS má zkrat na kostru.
Proveďte tyto kontroly
Výměna snímače může být provedena pouze po provedení následujících kontrol.
Zkontrolujte pravé přední konektory a kabely WSS na zkrat a přerušení obvodu.
Zkontrolujte, zda je WSS správně instalován.
Zkontrolujte stav poškození všech konektorů, kabelů, izolací, znečištění, pronikání vody a ztráty spojení.
Zkontrolujte, zda připojení jednotky ABS není poškozené, zkorodované a vlhké. Je-li zjištěno jakékoli znečištění, vyčistěte konektory a terminály jednotky ABS.
Zkontrolujte, zda nedošlo k poškození nebo znecištení konektoru.
Zkontrolujte prerušený obvod v kabelu.
Zkontrolujte zkrat obvodu na kostru nebo akumulátor.
Zkontrolujte stav poškození všech konektorů, kabelů, izolací, znečištění a ztráty spojení.Ujistěte se, že nedochází ke zkratu na kostru nebo napájení.
Zkontrolujte, zda připojení jednotky ABS není poškozené, zkorodované a vlhké. Je-li zjištěno jakékoli znečištění, vyčistěte konektory a terminály jednotky ABS.
Zkontrolujte WSS, zda není poškozený, znečištěný nebo nesprávně namontovaný. Také zkontrolujte průnik vody do spojů.
Jednotka ABS by měla být vyměněna pouze tehdy, když byly provedeny kontroly.
Dalšf informace
Kontrolka ABS se rozsvítila.
Kontrolka ESP se rozsvítila.
V informačním panelu řidiče je zobrazen varovný text selhání ESP.
Kontrolka EBD se rozsvítí, jsou-li vadné dva nebo více WSS.
WSS je za jízdy vozidla dynamicky kontrolováno při jízdě vyšší než 15 km/h. Je-li uložen DTC pro WSS, vymaže se pouze v případě, jede-li vozidlo vyšší rychlostí než 15 km/h.
Kontrolka ABS svítí, dokud se nezkontroluje WSS.
Kontrolky ABS / TCS zůstanou po vyčištění DTC rozsvíceny. Zhasnou, až když vozidlo dosáhne rychlosti vyšší než 10 mph / 15kph.
Možné příčiny jsou:
===END ABS DTC C1A94:14-08===
Takže jsem pojal podezření na utržené vodiče v propojce mezi snímačem ABS a pevnou drátovou formou vozidla.
Propojku jsem vyndal z auta. Závada nebyla vidět, po proměření ohmetrem jsem zjistil jeden vodič přerušený.
Takže jsem postupně za vodič tahal až se mi ukázalo místo přerušení. Bylo to cca v polovině propojky.
Teď už stačilo jen očistit vodiče a sletovat, na spoj jsem nasunul smršťovačku a poté celé omotal vulkanizačkou.
Propojku jsem vrátil do auta a netrpělivě čekal co se stane po zkušební jízdě. Nic nesvítilo auto jelo v pohodě a řadilo tak jak má.
Tož tak třeba to někomu pomůže.