E-shop https://www.autodiagnostika.jantolak.sk/

2.0 TDCi 103 kW - Náhodné špatné (ne)startování

Servisní otázky a řešení technických problémů.
Ford Galaxy III r.v. 05/2006 - 04/2015
Ford S-Max r.v. 05/2006 - 02/2015
Odpovědět
Jakc
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 12
Registrován: 11 říj 2018, 16:27
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2009

2.0 TDCi 103 kW - Náhodné špatné (ne)startování

Příspěvek od Jakc » 23 úno 2023, 12:33

Ahoj všichni,
Galaxy r.v. 2009, 2.0 TDCi 103kW, 260 000 km (pokud to někdo kdysi nestočil ;-))
Asi před měsícem se mi začalo se mi stávat, že nechce nastartovat. Prostě točí a nic - několikrát se to opakuje a nakonec na poněkolikáté naskočí. Vzhledem k tomu, že se to začalo stávat v zimě, první co mě napadlo byly žhavící svíčky, nicméně záhy jsem zjistil že to dělá náhodně za studena i za tepla. Nedělá to každý den, někdy se to týden neprojeví a pak se to stane několikrát za sebou. Zdá se, že bez závislosti na okolní teplotě, i na teplotě motoru (vícekrát se mi to stalo u teplého motoru, ale několikrát i u studeného. Někdy to chytne na poslední chvíli než je vycuclá baterka. Někdy se stane že to "má snahu" a je slyšet že se motor snaží, ale nechytne. Do teď chytal okamžitě. I teď když je problém, několikrát to točí a nic a nakonec člověk jednou otočí klíčkem a chytne to na škrtnutí i s baterkou která je v tu chvíli už skoro kaput. Byl jsem objednaný do servisu, ale na poslední chvíli jsem to odvolal, protože od doby co jsem se objednal se to zase víc než týden nestalo. Začal jsem točit starty na diagnostiku (forscan) a včera se mi podařilo zachytit následující:
při neúspěšném startu jsou indikované otáčky během celého procesu na nule (ne náhodná nebo chybná čísla, prostě 0), tlak v railu je o několik desítek barů vyšší než při úspěšném startu a pid který udává dostatečný tlak paliva pro start hlásí celou dobu "Ne".
Při úspěšném startu otáčky postupně rostou, v okamžiku kdy to chytá tam je cca 800, dostatečný tlak paliva hlásí "Ano". Tlak v railu je při startu v kamžiku chytnutí cca 350 barů, po chytnutí přes 400. Při neúspěšném startu je tlak v railu během točení startérem 460 barů.
Je tam i několik dalších pidů, které při neúspěšném startu ukazují nulové nebo defaultní hodnoty.
Moje interpretace je nějaké relátko, kabel nebo konektor vzhledem k tomu že ty nuly ukazují i pidy které spolu podle mě nesouvisí jinak než pře jednotku (např. EGR).
Přikládám obrázky.
Má někdo s tímhle zkušenost kam se podívat prosím? Nebo na to jdu úplně ze špatného směru?
Dík moc!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

jiří 73
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 8
Registrován: 16 úno 2017, 22:54
Auto: Ford Galaxy III 1.8 TDCi 92 kW

Re: 2.0 TDCi 103 kW - Náhodné špatné (ne)startování

Příspěvek od jiří 73 » 26 úno 2023, 21:38

Podle toho co popisuješ bych to tipnul na čidlo otáček motoru, ř.j. motoru nevidí otáčky proto nepovolí start.

Jakc
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 12
Registrován: 11 říj 2018, 16:27
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2009

Re: 2.0 TDCi 103 kW - Náhodné špatné (ne)startování

Příspěvek od Jakc » 27 úno 2023, 11:34

Jj, díky za odpověď. To je jedna z věcí které mě napadly, ale pak jsem si všiml, že to nejsou jen otáčky, ale i některé další pidy které nedávají nic - proto to na mě působí spíš jako něco v elektrice. Teď zkouším ještě jednu prozaičtější věc, vypadá to že odchází baterka a to způsobem jaký se mi ještě nikdy nestal - pořád se dá nabít a i drží napětí, ale podle mě nedrží kapacitu a možná neumí dát dostatečný startovací proud. Napětí jako takové drží, takže i chytrá nabíječka ukazuje že je pořád Ok. S odstupem a po nějakém čase mám pocit že vždycky když jsem ji dobyl přes noc, chvíli to přestalo. Působí to na mě jako kdyby sice jakžtakž točila, ale už nedokázala při tom udržet veškerou elektroniku. Nevím, jestli to nezní jako pitomost, ale tak se mi to zdá. Dnes jsem ráno poprvé natočil a podruhé ne a po té co jsem tam dal druhou baterku "půjčenou na vyzkoušení". natočil jsem bez problémů a i točení bylo znatelně "živější" (obě baterky byly čerstvě po nabití přes noc, akorát ráno bylo -5..). Vzhledem k tomu ža má 7 let, považuji za dost dobře možné že prostě odešla na jih.. Při výměně baterky jsem pro jistotu rozhodil a vyčistil i startér, ale opticky vypadá v pohodě. Odpo jedu pro novou baterku a zkusím chvíli jezdit co to udělá a jestli se to projeví znovu.

jiří 73
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 8
Registrován: 16 úno 2017, 22:54
Auto: Ford Galaxy III 1.8 TDCi 92 kW

Re: 2.0 TDCi 103 kW - Náhodné špatné (ne)startování

Příspěvek od jiří 73 » 27 úno 2023, 21:26

Tak uvidíš pak dej vědět jak to dopadlo :smt023

Jakc
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 12
Registrován: 11 říj 2018, 16:27
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2009

Re: 2.0 TDCi 103 kW - Náhodné špatné (ne)startování

Příspěvek od Jakc » 02 bře 2023, 13:19

Tak jen rychlý update - auto je v servisu u maníka kterému fakt věřím - první typ byl taky čidlo na klice nebo na vačce - prý dle zkušenosti když aspoň jedno nedává (nebo třeba jen na chvilku vypadne), motor nechytí, ale když už chytí tak pak jede s defaultníma hodnotama. Jedno z nich se i objevilo v paměti chyb, takže tam něco smrdět bude. Vzhledem k ceně je obě měníme a uvidíme. Dám vědět.
** Ještě dodám - dělalo to opět i s novou baterkou, dokonce se to jednou stalo i teď v servisu když to byl projet.

Jakc
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 12
Registrován: 11 říj 2018, 16:27
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2009

Re: 2.0 TDCi 103 kW - Náhodné špatné (ne)startování

Příspěvek od Jakc » 05 bře 2023, 11:22

Tak čidla vyměněna a zatím to vypadá dobře. Uvidíme so za pár týdnů :-)

jiří 73
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 8
Registrován: 16 úno 2017, 22:54
Auto: Ford Galaxy III 1.8 TDCi 92 kW

Re: 2.0 TDCi 103 kW - Náhodné špatné (ne)startování

Příspěvek od jiří 73 » 05 bře 2023, 20:42

Tak snad se to povedlo :smt041

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů