E-shop https://www.autodiagnostika.jantolak.sk/

Předělání bufíku na nezávislé topení

Podělte se o každou zajímavou literaturu.
Uživatelský avatar
extremehany
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 931
Registrován: 05 črc 2012, 21:22
Auto: Audi A6 2.0 TFSI 185kW Quattro 2018
Bydliště: Prostějov

Re: Předělání bufíku na nezávislé topení

Příspěvek od extremehany » 07 říj 2013, 19:16

Mám takovej dotaz, to trvalé napští ze sv. 30 co jde na rele u ventilátoru je zatíženo jakým proudem ? Jelikož se u veškšré instalace dělá defakto jen signální zapojení používám průřezy kabelů 0,5 mm^2, což pokud tam teče víc jak napovídá zapojení asi nebude OK a jelikož to chci i osadit pojistkou chtěl bych vědět na kolik to dimenzovat, je jasné, že pokud ten HE režim běží na první stupen nemusí tato hodnota být nějaká vysoká.

Uživatelský avatar
jenda.master
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 555
Registrován: 21 led 2010, 20:00
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Předělání bufíku na nezávislé topení

Příspěvek od jenda.master » 07 říj 2013, 19:35

V manualu od ebra na dostavbu je 4mm.
5A na ovládání bufika
10A na vodní pumpu
30A na ventilátor

Protože jsem dostavbovou sadu dostal dost očesanou o kabely a konektory, tak jsem dal jen jednu pojistku na vše - 25A - větší jsem u sebe neměl :-D
Jinak ta 25A pojistka stačí bohatě na vše, včetně toho, že můžu pustit u manuální klimy ventilátor na 4.stupeň.
Ford Galaxy II, 1.9TDi 85kW - prodáno

Seat Alhambra II, 2.0TDi 103kW - prodáno

Seat Alhambra III, 2.0TDi 110kW

Uživatelský avatar
extremehany
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 931
Registrován: 05 črc 2012, 21:22
Auto: Audi A6 2.0 TFSI 185kW Quattro 2018
Bydliště: Prostějov

Re: Předělání bufíku na nezávislé topení

Příspěvek od extremehany » 07 říj 2013, 19:45

ty jako ale vem si jak je to přehoukany, proč dávat 10A pojistku na pumpu když to bere 0,8A.

Když se mrkneš sem:

http://www.kabelyvodice.cz/technicka-po ... ud_zat.php

Vidíš, že i vtom nejhorším případě by měl ten můj jednožilák 0,5 mm^2 zvládat v pohodě 7A - no zdá se mi to moc, já bych tomu věřil tak na 2A.

A podle té normy, by měl ten kábl o průřezu 4 mm^2 zvládat proud 25A, otázka je tedy kolik ten větrák bere, protože jak se dívám na tento návod, také tu jsou použity celkem tenké dráty, střihnout to a měřit se mi to moc nechce, ale myslím že to bude tak maximálně na 2,5 drát, si vem jak je "tenkej" ten drát co vede na tu sv. 30 a to je jištěny pojistkou 100A v motorovym prostoru. Jelikož se bere většinou to trvalé napětí odsud připadá mi z max. 2,5 káblu napojovat 4 mm kábel jako hloupost.

Uživatelský avatar
jenda.master
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 555
Registrován: 21 led 2010, 20:00
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Předělání bufíku na nezávislé topení

Příspěvek od jenda.master » 08 říj 2013, 18:50

hele, to nevim, neřešil jsem to.
Průřezy jsem zachoval podle toho, co na tý jednotce zbylo.
Jen jsem ořezal ty pojistky - protože když praskne pojistka na pumpě, tak vlastně nemusej ani foukat ventilátory a startovat bufík.
A podle mě k ventilátoru byl 4mm průřez v originále.
Na druhou stranu, kabel u ventilátoru stejně jednou střihnout musíš - a mělo by to se udělat tak, aby v případě potřeby fungoval ventilátor i bez jednotky, tedy nejlépe nasunovací konektory.

Já mam na kabelu z ventilátoru samici, na přívodu samce - tim jdou propojit. A jinak je v tom "vložen" ovládací obvod jednotky - relé je přímo v jednotce.

Každopádně se chystám to předělat, protože jednotka je u bufika a v podstatě jsou potom všechy kabely zbytečně přes celý auto. takže bych chtěl jednotku dát někam k baterce a dozadu táhnout jen 4 dráty - jednotka má v sobě 2 přepínací relé, který v podstatě jen posílaj signál

Ale bohužel, neni na to čas :-D
Ford Galaxy II, 1.9TDi 85kW - prodáno

Seat Alhambra II, 2.0TDi 103kW - prodáno

Seat Alhambra III, 2.0TDi 110kW

Vici
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 351
Registrován: 02 led 2012, 13:09
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW

Re: Předělání bufíku na nezávislé topení

Příspěvek od Vici » 26 říj 2013, 23:20

Nechtělo se mi dělat to klasické zapojení bufíku jako NT s diodama a podobně...

Jozef Abel z vw-club.cz dělá svoji vlastní jednotku na přestavbu. Super věc... jednoduché zapojení... vše je jištěno proti zkratu, když k němu dojde jednotka okamžitě danou větev odpojí. Taky dochlazuje během vodního čerpadla bufík když byl spuštěn bez chodu motoru... A taky se nestříhá vedení k ventilátoru :-)
Navíc, při nastavené teplotě vody jednotka teprve pustí větrák - taky fajn věc.

Dodělal jsem rovnou i druhou baterii pod sedačku spolujezdce, bufík spouštím dálkou Easy Start R+, nebo origo stropníma hranatýma hodinama a nebo smskou... :-)
Výměny budíků+dodělání pal. počítače a tempomatu , diagnostika, dojezd a výměna displejů polodot/maxidot, podsvit ručiček atd. po zapnutí klíčku, dojezd el. oken pomocí origo DO, opravy bufíků......

Uživatelský avatar
extremehany
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 931
Registrován: 05 črc 2012, 21:22
Auto: Audi A6 2.0 TFSI 185kW Quattro 2018
Bydliště: Prostějov

Re: Předělání bufíku na nezávislé topení

Příspěvek od extremehany » 26 říj 2013, 23:48

kolik ta hračka stojí ?

Vici
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 351
Registrován: 02 led 2012, 13:09
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW

Re: Předělání bufíku na nezávislé topení

Příspěvek od Vici » 27 říj 2013, 08:11

200e tusim
Výměny budíků+dodělání pal. počítače a tempomatu , diagnostika, dojezd a výměna displejů polodot/maxidot, podsvit ručiček atd. po zapnutí klíčku, dojezd el. oken pomocí origo DO, opravy bufíků......

Uživatelský avatar
jenda.master
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 555
Registrován: 21 led 2010, 20:00
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Předělání bufíku na nezávislé topení

Příspěvek od jenda.master » 11 lis 2013, 10:56

http://aukro.cz/diy-teplotni-spinac-vod ... 81409.html

tohle mě inspirovalo k předělání NT zase o level víše. Ještě jsem to teda neobjednal, nechce někdo taky?
Ford Galaxy II, 1.9TDi 85kW - prodáno

Seat Alhambra II, 2.0TDi 103kW - prodáno

Seat Alhambra III, 2.0TDi 110kW

Vici
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 351
Registrován: 02 led 2012, 13:09
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW

Re: Předělání bufíku na nezávislé topení

Příspěvek od Vici » 11 lis 2013, 21:53

a kam dáš čidlo?...
Výměny budíků+dodělání pal. počítače a tempomatu , diagnostika, dojezd a výměna displejů polodot/maxidot, podsvit ručiček atd. po zapnutí klíčku, dojezd el. oken pomocí origo DO, opravy bufíků......

Uživatelský avatar
the.max
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1406
Registrován: 25 lis 2012, 21:13
Auto: Ford Galaxy IV 2.0.TDCi 154 kW r.v.2017
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Obdržel "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Předělání bufíku na nezávislé topení

Příspěvek od the.max » 11 lis 2013, 22:47

to čidlo jde dát kamkoli, je to normální průmyslový teplotní čidlo, bejvá na 2M kabelu, takže míst kam by se mohlo upíchnout se najde dost.
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Titanium 2017 154kW BiTurbo
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG

Uživatelský avatar
extremehany
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 931
Registrován: 05 črc 2012, 21:22
Auto: Audi A6 2.0 TFSI 185kW Quattro 2018
Bydliště: Prostějov

Re: Předělání bufíku na nezávislé topení

Příspěvek od extremehany » 11 lis 2013, 23:49

the.max píše:to čidlo jde dát kamkoli, je to normální průmyslový teplotní čidlo, bejvá na 2M kabelu, takže míst kam by se mohlo upíchnout se najde dost.
už to mám objednany, musím to otestovat, to mě zajímá :D

fordak
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 215
Registrován: 09 lis 2009, 15:13
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2001
Bydliště: Asch

Re: Předělání bufíku na nezávislé topení

Příspěvek od fordak » 30 bře 2014, 10:40

Kolegove,potrebuji poradit.Konecne jsem se dokopal k dodelani dalkoveho ovladani prihrevu motoru bufikem.Mam to jiz ovladane pres spinac,bez motoru,klasiku zapojeni s diodama.Uvazoval jsem o ovladani pres original dalku,kluk mi s tim pomuze.Potrebuji jenom zjistit,jak jsou zapojene a ovladane moturky centralu a ktere vodice jdou k jednotlivym moturkum.Hledal jsem na netu podrobna schemata,ale nepodarilo se mi najit neco k uzitku.

Uživatelský avatar
the.max
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1406
Registrován: 25 lis 2012, 21:13
Auto: Ford Galaxy IV 2.0.TDCi 154 kW r.v.2017
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Obdržel "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Předělání bufíku na nezávislé topení

Příspěvek od the.max » 30 bře 2014, 11:35

Tady: http://www.ford-galaxy.cz/viewtopic.php?f=6&t=5478 jsem dával kompletni schemata na Galaxy, takže jsi hledal asi špatně :smt023
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Titanium 2017 154kW BiTurbo
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG

fordak
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 215
Registrován: 09 lis 2009, 15:13
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2001
Bydliště: Asch

Re: Předělání bufíku na nezávislé topení

Příspěvek od fordak » 30 bře 2014, 12:33

Mam to stazene,centralni zamykani jsem tam nenasel.

Uživatelský avatar
the.max
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1406
Registrován: 25 lis 2012, 21:13
Auto: Ford Galaxy IV 2.0.TDCi 154 kW r.v.2017
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Obdržel "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Předělání bufíku na nezávislé topení

Příspěvek od the.max » 30 bře 2014, 17:33

Centrál je ve schematech součástí alarmu a imobilizeru, takže koukni na 419-01A-00 Proti krádeži - aktivní - 419-01A-00-001.pdf. V těch schematech je (snad) všechno krom automatický převodovky, ta je tam jen blokově, ale tu sem zase sehnal z nějaké dílenské příručky. Vše co jsem hledal jsem tam vždy našel.
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Titanium 2017 154kW BiTurbo
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů