Dám sem pár fotek, které jsem udělal při výměně kompresorů klimatizace. Třeba se to ještě někomu bude hodit.
Před demontáží bychom měli nejprve odsát nápň chladiva, kterou následně můžeme opět použít. Já jsem na to ale neměl aparaturu a na silvestra ani nikoho takovýho nesehnal, tak sem ho normálně pustil do vzduchu
Věčná škoda.
Budeme k tomu potřebovat pouze běžné nářadí:
- velkou a malou gola sadu
- sadu obyč imbus klíčů
- stranové a očkové klíče
- hever (abysme se aspoň trochu dostali pod auto)
- baterku
- šroubováky
Odstrojíme plast kryt motoru a spodní plast dekl pod motorem. Měli bychom vidět asi toto
Odpojíme konektor od alternátoru, sejmeme plast. čepičku a odšroubujeme matku pod kterou je očko "+" pólu dobíjení. Odpojené očko pro jistotu důkladně zaizolujeme.
Ještě musíme opatrně uvolnit kabel z plastové objímky. Jde to dobře pomocí malého šroubováčku, kterým mírně vypáčíme zakleslý ozubený pásek a objímku tak otevřeme.
Sundáme napínák drážkového řemene. Použijeme vhodný stranový klíč, který nasadíme na hliníkový výstupek a zapáčíme ve směru jízdy až se nám budou krýt otvory pro zajištění, do kterých zasuneme vhodný imbus klíč. Povolíme tři šrouby a napínák sundáme.
Pro jistotu si označíme směr nasazení řemene abychom ho vrátili zpátky stejně, jinak se prý snižuje jeho životnost.
Zároveň povolíme oba šrouby, které drží alternátor. Jeden je vidět na obrázku a druhý je zcela stejný, pouze ze spodní strany alternátoru. Přístupný je snadno takto odshora. Alternátor pomocí trocha síly a mírného páčení vyjmeme směrem dopředu a nahoru.
Ještě je vhodné sundat i tento kulatý bazmek
. Drží pouze na jednom velkém imbus šroubu, který je přímo pod tou bandaskou.
Alternátor je venku a už vidíme kompresor. Odpojíme konektor a plast. příchytku můžeme vypáčit z plech. držáku nebo ji rozebrat. Mě nešla, tak jsem ji vypáčil z toho plechu, šlo to snadno.
Vyšroubujeme jeden vrchní šroub a teď už musíme vlízt pod auto a pokračovat tam.
Ze spodní strany motoru odšroubujeme druhý šroub, který drží kompresor a ze zadní strany kompresoru i dva imbus šrouby držící přívody potrubí chladiva. Pozor! Pokud nemáte chladivo odsáté, bude vám v tuto chvíli utíkat, tak abyste se ho nenadýchali!
Následně kompresor za pomoci mírného páčení vysuneme stejným způsobem jako alternátor z úchytů a vrchem vyndáme.
Tak a tady už je venku! To je ten původní i ten co tam půjde místo něj:
Tak a to už je jenom díra v motorovém prostoru
Přívodní hadice chladiva i vývody v kompresoru důkladně zakryjeme aby se nám do rozvodu a do kompresoru nedostaly nečistoty.
Opětovnou montáž provádíme více méně v opačném pořadí. Pouze před nasazením kompresoru a alternátoru si nepatrně (stačí o půl milimetru) roztáhněte dosedací futra, bo jinak to tam de opravdu ztuha.
Stačí pomocí nějakého šroubu (třeba i toho kterým jsou přichzceny, ale musíte to víc vypodložkovat
) vytáhnout futýrko směrem ven.
No a teď už jenom nechat klimu znovu naplnit a snad bude fungovat