E-shop https://www.autodiagnostika.jantolak.sk/

Demontáž alternátoru a kompresoru klimatizace

Postupy a návody pro konkrétní opravy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Subi
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 2135
Registrován: 23 bře 2008, 16:14
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Kontaktovat uživatele:

Demontáž alternátoru a kompresoru klimatizace

Příspěvek od Subi » 31 pro 2008, 19:06

Dám sem pár fotek, které jsem udělal při výměně kompresorů klimatizace. Třeba se to ještě někomu bude hodit.

Před demontáží bychom měli nejprve odsát nápň chladiva, kterou následně můžeme opět použít. Já jsem na to ale neměl aparaturu a na silvestra ani nikoho takovýho nesehnal, tak sem ho normálně pustil do vzduchu :cry: Věčná škoda.

Budeme k tomu potřebovat pouze běžné nářadí:

- velkou a malou gola sadu
- sadu obyč imbus klíčů
- stranové a očkové klíče
- hever (abysme se aspoň trochu dostali pod auto)
- baterku
- šroubováky

Odstrojíme plast kryt motoru a spodní plast dekl pod motorem. Měli bychom vidět asi toto :lol:

Obrázek

Odpojíme konektor od alternátoru, sejmeme plast. čepičku a odšroubujeme matku pod kterou je očko "+" pólu dobíjení. Odpojené očko pro jistotu důkladně zaizolujeme.

Obrázek

Ještě musíme opatrně uvolnit kabel z plastové objímky. Jde to dobře pomocí malého šroubováčku, kterým mírně vypáčíme zakleslý ozubený pásek a objímku tak otevřeme.

Obrázek

Sundáme napínák drážkového řemene. Použijeme vhodný stranový klíč, který nasadíme na hliníkový výstupek a zapáčíme ve směru jízdy až se nám budou krýt otvory pro zajištění, do kterých zasuneme vhodný imbus klíč. Povolíme tři šrouby a napínák sundáme.

Obrázek

Pro jistotu si označíme směr nasazení řemene abychom ho vrátili zpátky stejně, jinak se prý snižuje jeho životnost.
Zároveň povolíme oba šrouby, které drží alternátor. Jeden je vidět na obrázku a druhý je zcela stejný, pouze ze spodní strany alternátoru. Přístupný je snadno takto odshora. Alternátor pomocí trocha síly a mírného páčení vyjmeme směrem dopředu a nahoru.

Obrázek

Ještě je vhodné sundat i tento kulatý bazmek :shock: . Drží pouze na jednom velkém imbus šroubu, který je přímo pod tou bandaskou.

Obrázek

Alternátor je venku a už vidíme kompresor. Odpojíme konektor a plast. příchytku můžeme vypáčit z plech. držáku nebo ji rozebrat. Mě nešla, tak jsem ji vypáčil z toho plechu, šlo to snadno.
Vyšroubujeme jeden vrchní šroub a teď už musíme vlízt pod auto a pokračovat tam.

Obrázek

Ze spodní strany motoru odšroubujeme druhý šroub, který drží kompresor a ze zadní strany kompresoru i dva imbus šrouby držící přívody potrubí chladiva. Pozor! Pokud nemáte chladivo odsáté, bude vám v tuto chvíli utíkat, tak abyste se ho nenadýchali!
Následně kompresor za pomoci mírného páčení vysuneme stejným způsobem jako alternátor z úchytů a vrchem vyndáme.

Tak a tady už je venku! To je ten původní i ten co tam půjde místo něj:

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Tak a to už je jenom díra v motorovém prostoru :lol:
Přívodní hadice chladiva i vývody v kompresoru důkladně zakryjeme aby se nám do rozvodu a do kompresoru nedostaly nečistoty.

Obrázek

Opětovnou montáž provádíme více méně v opačném pořadí. Pouze před nasazením kompresoru a alternátoru si nepatrně (stačí o půl milimetru) roztáhněte dosedací futra, bo jinak to tam de opravdu ztuha.
Stačí pomocí nějakého šroubu (třeba i toho kterým jsou přichzceny, ale musíte to víc vypodložkovat :wink: ) vytáhnout futýrko směrem ven.

Obrázek

No a teď už jenom nechat klimu znovu naplnit a snad bude fungovat :smt041
Naposledy upravil(a) Subi dne 01 led 2009, 10:24, celkem upraveno 1 x.
Galaxy II 1.9 TDi PD 96kW Ghia r.v.2005

Uživatelský avatar
Brian
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4583
Registrován: 11 úno 2008, 20:11
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 96 kW r.v.2007
Bydliště: Bzenec

Re: Demontáž kompresoru klimatizace

Příspěvek od Brian » 31 pro 2008, 20:56

Heský návod :smt041 .
je MG ZS 1.0 TGi automat 2024
je Fo Fiesta 1.3 51kW 2008
je Fo S-max 2.0 TDCi 96kW automat 2007
byl Fo Kuga 2.0 TDCi 100kW 2010
byl Fo Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999
byl Fo Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001
byl Fo Galaxy 2.0 85kW 1997

PetrB
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 3192
Registrován: 06 lis 2007, 18:10
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2005
Bydliště: Hulín

Re: Demontáž kompresoru klimatizace

Příspěvek od PetrB » 31 pro 2008, 21:19

Subi dobrý :smt023
Ford Galaxy 1,9 TDI PD 85 kW, chip by Alpiners2 109 kW, EGR off, Oil Catch tank, r.v.2005

vacoš
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 33
Registrován: 05 bře 2008, 19:43
Auto: Ford Galaxy I 1.9 TDi 66 kW r.v.1996
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž alternátoru a kompresoru klimatizace

Příspěvek od vacoš » 01 led 2009, 19:41

Krásná prace šikulka. :smt041
Galaxy 1,9tdi 66kw r.v.96

h.vaclavek
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 35
Registrován: 19 čer 2008, 23:16
Auto: Ford Galaxy I 2.0 DOHC
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž alternátoru a kompresoru klimatizace

Příspěvek od h.vaclavek » 02 led 2009, 13:40

Přesně tohle mě na jaře čeká, tak že supr práce.
Díky.
Galaxy 2.0 DOHC r.v.1997
ICQ: 221552966

Uživatelský avatar
Tony
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1800
Registrován: 09 led 2008, 16:00
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 103 kW r.v.2013
Bydliště: Chomutovsko

Re: Demontáž alternátoru a kompresoru klimatizace

Příspěvek od Tony » 04 led 2009, 22:17

Dobrá práce pane šikovnej. :smt041
Kdo nic nedělá nic nezkurví

Uživatelský avatar
Subi
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 2135
Registrován: 23 bře 2008, 16:14
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž alternátoru a kompresoru klimatizace

Příspěvek od Subi » 14 led 2009, 17:29

Při výměně kompresoru by se měl systém klimatizace prý důkladně propláchnout.
Tady sem k tomu něco sehnal:

Postup při výměně kompresoru:
http://www.auto-klima.cz/soubor-pruvodc ... mb-13-.pdf

Způsob a důvody proplachu systému klimatizace:
http://www.miteral.cz/produkty/tecnotest/proplach.htm

Prý se to ale dělá při odpojeném kompresoru a kompresor se asi proplachuje samostatně :?: , takže zase trochu komplikace a moc jsem to uspěchal :x Chybama se člověk učí a učenej z nebe nespad :lol:
Tak ještě sehnat někoho kdo na ten proplach má aparaturu a trochu tomu rozumí :idea:
Galaxy II 1.9 TDi PD 96kW Ghia r.v.2005

Uživatelský avatar
vasyl
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 2012
Registrován: 05 lis 2007, 21:21
Auto: Ford S-Max 2.2 TDCi 129 kW
Bydliště: Mlada Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž alternátoru a kompresoru klimatizace

Příspěvek od vasyl » 12 úno 2009, 21:16

Subi ty si koupil repas kompresor nebo novy :shock:
jo skvěle info

Uživatelský avatar
Subi
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 2135
Registrován: 23 bře 2008, 16:14
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž alternátoru a kompresoru klimatizace

Příspěvek od Subi » 12 úno 2009, 22:32

Koupil jsem starý nerepasovaný od DOHC. Myslel jsem, že ho tam dám na chvíli a ten můj původní si nechám zrepasovat a pak ho tam vrátím. Nakonec ale zkusím naplnit klimu s tím od DOHC a uvidíme esli nebude problém. Budu to vědět tak do měsíce, zatím jezdím s prázdnou klimou.
Galaxy II 1.9 TDi PD 96kW Ghia r.v.2005

Patricius15
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 402
Registrován: 23 bře 2008, 16:10
Auto: Ford Galaxy II 2.3i 16V 107 kW+LPG
Bydliště: Slovensko,Levoča
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž alternátoru a kompresoru klimatizace

Příspěvek od Patricius15 » 14 úno 2009, 10:32

super navod :smt041 :smt041 :smt041
FORD GALAXY II 2,3 16V +LPG r.v.2000

skupina
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 6
Registrován: 06 říj 2008, 22:04
Auto: Ford Galaxy II 1,9 TDi PD 85 kW r.v.2001

Re: Demontáž alternátoru a kompresoru klimatizace

Příspěvek od skupina » 18 úno 2009, 10:36

přehledný a přesný návod,jsi borec..... určitě se to bude někdy hodit

Uživatelský avatar
Subi
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 2135
Registrován: 23 bře 2008, 16:14
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž alternátoru a kompresoru klimatizace

Příspěvek od Subi » 28 led 2010, 16:57

Koukám, že jsem nenapsal jak jsem dopadl :shock:

Nechal jsem to naplnit s tím kompem do DOHC, bez jakohokoliv proplachování a i dehydrátor je původní a šlape to jak hodinky.
Galaxy II 1.9 TDi PD 96kW Ghia r.v.2005

Janosh
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 7
Registrován: 22 kvě 2010, 12:36
Auto: Ford Galaxy I 2.0 DOHC 85 kW
Bydliště: Kroměřížsko

Re: Demontáž alternátoru a kompresoru klimatizace

Příspěvek od Janosh » 03 črc 2010, 21:50

Zdarvím všechny :smt1133: . Přesně to samé mě bude také čekat. Demontáž a montáž. Perfektní a podrobný návod " jak na to " :-D Měl jsem svoji G I v servisu na doplnění a kontrolu a tam zjistili, že je v "pasti" spojka na kompresoru. Oprava kolem 8tis. Což teď nemám. Nicméně předpokládám, že se spojkou odešel i kompresor. Co by to mohlo způsobit, že spojka odešla? Pokud není náplň , tak by se klima neměla spustit, ne? V době prázdnim hodně opatrnosti na silnicích. Zdravím všechny

Siki666
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1
Registrován: 28 kvě 2013, 21:25
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW

Re: Demontáž alternátoru a kompresoru klimatizace

Příspěvek od Siki666 » 22 srp 2013, 21:40

Ahoj Subi, kde jsi koupil ten kompresor prosím? Budu muset můj asi vyměnit, protože se mi vůbec nefunguje (netočí se při spuštěné klimatizaci). Mám GII 1.9TDI PD 2002 85kW

Uživatelský avatar
the.max
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1406
Registrován: 25 lis 2012, 21:13
Auto: Ford Galaxy IV 2.0.TDCi 154 kW r.v.2017
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Obdržel "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž alternátoru a kompresoru klimatizace

Příspěvek od the.max » 23 srp 2013, 00:54

A nemas spatnou jen spojku kompresoru?
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Titanium 2017 154kW BiTurbo
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů