E-shop https://www.autodiagnostika.jantolak.sk/

Motor netopí

Servisní otázky a řešení technických problémů.
Ford Galaxy II r.v. 04/2000 - 05/2006
Uživatelský avatar
ondra84
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 18
Registrován: 09 pro 2012, 19:15
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Motor netopí

Příspěvek od ondra84 » 09 pro 2012, 19:55

Ahoj,
v létě jsem si koupil GII (mám 1.9/AUY) a bohužel jsem narazil hned na několik závad. Teď v zimě mě trápí hlavně tahle:

Na autě je nezávislé naftov topení. Sice nenabíhá nijak rychle, ale autoje schopné vytopit (pokud není nastartované). Z výdechů (alespoň u skla) jde teplý vzduch.
Jakmile ale nastartuju, vzduch vadne a začne foukat studený a například za cestu do prahy (100km) se neohřeje, stále fouká studený. A to všemi výdechy.
Prosím, poraďte někdo, jak byh měl postupovat s diagnostikou závady abych se dopátral kde je chyba.
Pročetl jsem několik vláken, ale nikde se úplně neřeší můj problém.
Děkuji
Ondra

Slavik74
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 71
Registrován: 24 dub 2011, 17:02
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: SK, okr. Prievidza

Re: Motor netopí

Příspěvek od Slavik74 » 09 pro 2012, 20:06

Teplota motora je ako na tom? Teplomer ukazuje...?

Uživatelský avatar
ondra84
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 18
Registrován: 09 pro 2012, 19:15
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor netopí

Příspěvek od ondra84 » 09 pro 2012, 20:13

jj, teploměr ukazuje, ani když má motor dle teploměru 90 tak z výdechů jde stále studený vzduch. Pokud zapnu autmatickou klimu tak to navíc fouká strašně málo. Pokud přepnu na manuál a zvýším proud vzduchu, fouká sice hodně, ale studený.

Uživatelský avatar
Běloba Krycí
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 175
Registrován: 01 pro 2012, 22:56
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: Nieder Einsiedel

Re: Motor netopí

Příspěvek od Běloba Krycí » 09 pro 2012, 21:18

Vítám Tě mezi hrdými majiteli :smt1133: .
Zatím Ti nemohu moc poradit, protože majitelem GII 1,9 pd jse též krátkou dobu - konkrétně 4 měsíce a sám mám několik trablů. Podobný tomu Tvému je jen ten, že vzduch z výdechů také nefouká nijak rychle. V Octě, ketrou jsem měl předtím to foukalo o 106.
Snad poradí někdo s mnoha zkušenostmi, držím palce. :smt023
Obrázek

Ford Galaxy II 1,9 tdi AUY -prodáno

VW Sharan 1,9 tdi ASZ

Uživatelský avatar
extremehany
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 931
Registrován: 05 črc 2012, 21:22
Auto: Audi A6 2.0 TFSI 185kW Quattro 2018
Bydliště: Prostějov

Re: Motor netopí

Příspěvek od extremehany » 09 pro 2012, 22:53

ondra84: bych to viděl na špatnej termostat, protože ti evidentně jede hned velkej okruh

Uživatelský avatar
ondra84
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 18
Registrován: 09 pro 2012, 19:15
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor netopí

Příspěvek od ondra84 » 09 pro 2012, 23:10

extremehany píše:ondra84: bych to viděl na špatnej termostat, protože ti evidentně jede hned velkej okruh
Díky, mohl bys mi prosím poradit, jak to ověřit?

Uživatelský avatar
extremehany
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 931
Registrován: 05 črc 2012, 21:22
Auto: Audi A6 2.0 TFSI 185kW Quattro 2018
Bydliště: Prostějov

Re: Motor netopí

Příspěvek od extremehany » 09 pro 2012, 23:26

se to ověřuje poměrně blbě, nejlépe asi jeho výměnou...

bez vyjmutí asi nic nezjistíš, protože:
1. trubky k chladiči mohou být teplé, protože trocha může prolínat a navíc sdíleném tepla též toto teplo může hadice ohřát
2. lze to udělat tak že ho hodíš do hrnce a sluduješ jestli se cca v 88°C otevře - no dost blbě se ta teplota reguluje a ješětě hůř měří. Nejlepší je ho vyměnit. Většinou je to otázka pár stovek.

Jedna možnost mě ted napadla, zkusit kompletně zakrytovat zepředu chladič aby na něj nefoukalo, a pokud půjde aspon vlažný vzduch nebo teplejší z výdechů tak je to termostat. Ono bude pořád docházet k celkem znatelnému ochlazování, protože venku je zima a chladič má slušnou teplosměnnou plochu.

Uživatelský avatar
Kamillo
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 337
Registrován: 20 led 2011, 20:47
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW 2001
Bydliště: Kroměříž

Re: Motor netopí

Příspěvek od Kamillo » 09 pro 2012, 23:29

Čau autobusáku :smt023

No kdysi se to dělalo tak, žes ho dal do hrnce a zahřívals a koukal zároveň s teploměrem, kdy se začne otvírat. Musíš někde taky zjistit, při kolika to má dělat, každej je jinej. Ale u tebe to bude naopak - máš ho zřejmě v pozici furt otevřeno a spíš právě nedovírá.
Taky si totiž myslím, že to bude termostatem...
No a nebo tam rovnou nech za 300kč prdnout novej a je po ptákách :-D

Tak či onak musí ven ;-)

Nám dělal klasiku - když jsme jeli do kopce, ručička teploměru držela. Ale rychlejší rovinka (nebo dokonce dálnice) o kopci dolů ani nemluvím - padala dost svižně teplota a bufík to musel dohřívat - furt zapínal a vypínal, jak dotlačoval teplotu na 90°C.

Hodně zdaru a hlavně si nemysli, že bys to spravil teďko v mrazech krytem na chladič '](*,)' Čáu :-P
Host do domu - čagan do ruky :-)

Uživatelský avatar
Kamillo
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 337
Registrován: 20 led 2011, 20:47
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW 2001
Bydliště: Kroměříž

Re: Motor netopí

Příspěvek od Kamillo » 09 pro 2012, 23:31

Než jsem to dopsal, už to za mě řek Extremehany. 100% souhlas smt028
Host do domu - čagan do ruky :-)

Uživatelský avatar
extremehany
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 931
Registrován: 05 črc 2012, 21:22
Auto: Audi A6 2.0 TFSI 185kW Quattro 2018
Bydliště: Prostějov

Re: Motor netopí

Příspěvek od extremehany » 09 pro 2012, 23:40

No já mám cca 3 km teplotu na 90°, ale je mi záhodou že i po 100 km po dálnici pořád hučí bufík, takže asi taky nebude ten termostat úplně ready tak ho asi vyměním.
Jak to dělá Vám ?


ALE TADY JEDNA HOOODNĚ DŮLEŽITÁ VĚC:

Nekupovat termostat za 300 Kč z autokelly, ale radši originál za cca 800 - 1000 Kč. Autokelly sem měnil za originál na 10 let starym autě a za půl roku byl v prdeli jak ten origo po deseti letech, pak sem tam šupl origo FORD, a je tam už 4 roky a jede dále. Toto mi potvrdilo několik na sobě nezávislých mechaniků.

vilik
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 138
Registrován: 23 lis 2007, 15:42
Auto: VW Sharan II 1.9 TDi PD 85 kW

Re: Motor netopí

Příspěvek od vilik » 10 pro 2012, 04:50

..... ale je mi záhodou že i po 100 km po dálnici pořád hučí bufík.......

To je celkem běžné. Stačí teplota kolem mírně nad nulu a už to ten motor nedotopí. Máš v autě 2 radiátory a ohříváš pár kubíků vzduchu. Izolace není jak v pasivním domě a zvláště za jízdy dochází k většímu ochlazování. A proto tam ten buf je. Jinak pojedeš neustále na studený motor. Teplota by se měla držet někde okolo 80 °C. Ten budík, který je v palubovce je jen takové ukazovátko. Teplota se dá zjistit VAGem. Ideál by bylo jet delší trasu a nechat připojený VAG s logováním. Ten log ti potom ukáže teplotní křivku. Do logu se dá zahrnout např. teplota kapaliny, žhavení svíky buffa (start), nebo palivového čerpadla, atd. Zkrátka v pohodě zjistíš kdy a za jakých teplot ti to spínalo. Pokud na té 100 km trase, v počasí mírně nad nulou celou dobu jede buff naplno, tak bych se přikláněl k termostatu. Tady potom nastává paradoxní situace. Ty ohříváš vodu bufem a termostat ti ji pouští do chladiče (nemyslím topení), kde si zchladí, takže pálíš naftu pánubohu do oken a jedeš se s podchlazeným motorem. ;-)

Slavik74
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 71
Registrován: 24 dub 2011, 17:02
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: SK, okr. Prievidza

Re: Motor netopí

Příspěvek od Slavik74 » 10 pro 2012, 06:55

Páni, ale ONDRA84 vo svojom 2. príspevku uvádza že teplota motora je podla budíka 90st. a stále studený vzduch z kurenia... To špatným termostatom asi nebude. Videl by som to skorej na chybu nejakeho ventilu, klapky v systeme kurenia, prípadne samotneho klimatronicu... Ale v tomto fakt neporadím, našťastie som sa zatial s podobným problemom nestretol.
Ešte ma napadlo : Ako je tom zadný radiator? Chova sa rovnako ako predný?

Petkar
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 109
Registrován: 26 bře 2010, 14:34
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Obdržel "To se mi líbí": 1 krát

Re: Motor netopí

Příspěvek od Petkar » 10 pro 2012, 07:58

Něco je asi špatně, protože já ve svém :smt1133: vůbec nemám bufík (dovezen z Itálie, akorát nevím, zda tam nebyl origo, nebo ho někdo vyndal, ale to není podstatné....) i v současné situaci, při teplotách pod 0 st. C, jel jsem teď do Krkonoš a teploty -8 až -10 st. po dálnici a motor se ohřál a topilo to (a i dokázalo vytopit, pravda nebylo to hned, ale vytopilo)...

Preventivně bych vyměnil preventivně kabinový filtr, protože pokud je zanesený, nedostaneš do vozu dost vzduchu, málo to fouká a auto má tendenci se mlžit, i když asi s bufíkem to není tak výrazné...

Uživatelský avatar
rasva
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 122
Registrován: 06 lis 2011, 21:35
Auto: Ford Galaxy II 2,8 VR6, 150 kW
Bydliště: Brno

Re: Motor netopí

Příspěvek od rasva » 10 pro 2012, 08:27

A když zapneš zapalování, co dělá displej klimatroniku? Nebliká náhodou chvíli? Pokud by blikal, tak tím signalizuje nějakou chybu, ta se dá vyčíst diagnostikou.
Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW r.v.2002, Tiptronic, LPG
Š. Favorit 1993, 40 kW
Dacia Duster 4x4, 1,2 Tce 92 kW

fordak
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 215
Registrován: 09 lis 2009, 15:13
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2001
Bydliště: Asch

Re: Motor netopí

Příspěvek od fordak » 10 pro 2012, 15:57

Bude nejspis problem v klapkach,ktere jsou soucasti topeni.Zkusit,jestli pri prepinani ruznych kombinaci ofuku je slyset vrceni moturku.
Pokud se na klimatroniku pridrzi tlacitko s cervenou kosticku,prepne se na maximalni topeni a naopak.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů