E-shop https://www.autodiagnostika.jantolak.sk/

Oprava elektrického přídavného čerpadla - špatné uhlíky

Postupy a návody pro konkrétní opravy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Bondik
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 13
Registrován: 08 dub 2008, 23:04
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: Humpolec
Kontaktovat uživatele:

Oprava elektrického přídavného čerpadla - špatné uhlíky

Příspěvek od Bondik » 20 zář 2008, 12:43

Tak jsem se dostal k opravě svého občas klokotajícího a jinak stávkujícího elektrického přídavného čerpadla.
Vím,že je to tady či na německém fóru už popsané,ale zjistil jsem,že oprava jde i bez docela zbytečné demontáže přívodních hadic chladící kapaliny a trubek s naftou...
Takže obrnit se nervy a do toho!!
Nejdříve samozřejmě sundáme kryt motoru,kryt baterie..já si sundal i pěnový kryt motoru a uzřel ten humus 8) no a pak i kryt prostoru motorku stěračů a vzduchového kabinového filtru...(vyšroubovat tři šrouby vel. 10,které jsou osazeny na koncích tohoto krytu zhora a jeden uprostřed zespoda od motoru...pozor,kryt se musí vyndavat obezřetně a natáčet,jinak si člověk může i něco urvat-kryt je tam dost natěsno a je dobré si nadzvedávat plastový kryt pod předním sklem,hlavně vlevo.
A již samotná akce s názvem čerpadlo:
Nejprve sundat konektor z čerpadla-je tam pojistná pacička-docela silou se musí stlačit,já páčil minišroubovákem.
Dále golou s dlooouhým nástavcem povolit dva šrouby velikosti 10,odšroubovat a chytit tak,aby nespadly někam do motorového prostoru.Tím máme uvolněný držák čerpadla.
btw: Mám pocit,že by to možná šlo i bez odmontování držáku...že by snad stačilo jen odpojit elektrický konektor od čerpadla a čerpadlo pak vysunout pouze ze dvou gumových objímek směrem doleva z uložení...nevím,nezkoušel jsem :) ..no nic..pokračujeme
Obrázek držáku čerpadla:
Obrázek
By bondik
Šrouby po odstranění držáku:
Obrázek
By bondik
Poloha čerpadla po provlíknutí pod trubkami s naftou:
Dá se to pro lepší práci zafixovat například hadrem,jinak má čerpadlo tendenci stále se varcet do původní polohy,kam ho tlačí hadice s vodou.
Obrázek
By bondik
Tak takhle to vypadalo po chvilce snažení se šroubovákem,kterým jsem odehnul pacičky,které spojují-jistí plastový díl s uhlíky a kovový plášť čerpadla:
Obrázek
By bondik
Tělo čerpadla po vyčištění:
Je dobré zevnitř plášť lehce stříknout WD40 či jinak máznout.Při zpětné montáži-zasunování plastového dílu s uhlíky,kdy vám jde o sekundy,je každé zadrhnutí na zabití :lol:
Jde o to,aby jste to tam narvali a zároveň měli funkční přítlak pružinek na uhlíky = na komutátor,musíte díl do těla čerpadla vsadit již s nasazenými pružinkami a zároveň vám nesmí uhlíky stát v cestě komutátoru.Jak tady už někdo psal,dá se to řešit i tím,že navrtáte plastový díl pod uhlíky a pak je fixujete drátkem či jinak.A nebo,jak tady také už někdo psal,se dá přímo na uhlík a okolí kápnout voda,strčit to celé do mrazáku,nechat zmrazit a po vyndání nasadit na zmrzlé,fixlé uhlíky pružinky a hurá s tím rychle do těla čerpadla.V Německu na to mražení mají mrazící spreje 8) - u nás už také k dostání.
Já to dělal na třikrát :axe: ,páč mi to nějak rychle roztávalo a vždy byly uhlíky během chvilky vystřelené doprostřed :twisted: .
Nakonec na třetí pokus to tam vlítlo jak po másle.Předtím jsem ještě namazal vazelínou uložení osičky-je sice měděné-samomazné,ale jistota je jistota 8) .Namazal jsem také i těsnící gumičku na plastovém díle,vzhledem k lepšímu vkládání do těla čerpadla.
Obrázek
By bondik
Detail na spojení originálních uhlíků na napájení z čerpadla:
Obrázek
Pacičky:
Obrázek
By bondik
Srovnání použitých uhlíků s novými uhlíky dodanými od Menge1: http://www.eshop-rychle.cz/autosip:
Uhlíky jsem na patřičnou délku cca 11 mm zkrátil a vytvaroval obyčejným půlkulatým jemným pilníkem,žlábek jsem hodil od oka,žádné měření průměru komutátoru atd...,na komutátor si to za chvilku sedne po obroušení samo a udělá přesný žlábek :lol:
Obrázek
By bondik
Závěrem bych chtěl říci,s chutí do toho a něco kolem 3000 Kč je ušetřených,které by jste dali za nové čerpadlo.Většinou se opravdu jedná jen o zhoblované uhlíky.
Naposledy upravil(a) Bondik dne 20 zář 2008, 17:22, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
Lada
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 13158
Registrován: 03 lis 2007, 16:47
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Bydliště: Pardubicko
Dal "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava elektrického přídavného čerpadla - špatné uhlíky

Příspěvek od Lada » 20 zář 2008, 14:20

Pěkný návod !
Mě to čeká taky,ale já raděj čerpadlo vyndám z auta protože by tohle moje záda nerozchodila. :)
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW

Uživatelský avatar
Bondik
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 13
Registrován: 08 dub 2008, 23:04
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: Humpolec
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava elektrického přídavného čerpadla - špatné uhlíky

Příspěvek od Bondik » 20 zář 2008, 14:24

Ještě,že si to připomněl.Je dobré si dát něco měkkého na motor :lol: ,páč záda fakt bolí a když povolí,máš kam lehnout smt028.
A ještě jedna maličkost,kdo má silnější ruce a prsty,asi bude mít problém s tímto provedením,páč jsem hubenej jak splašená johana(sekáč obecný)a měl jsem také chvilkama problém tam ruce zkroutit :smt045 :smt102

Uživatelský avatar
pette
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1353
Registrován: 10 lis 2007, 14:11
Auto: Ford Focus combi 1.6 TDCi r.v.2006
Bydliště: Posázaví

Re: Oprava elektrického přídavného čerpadla - špatné uhlíky

Příspěvek od pette » 20 zář 2008, 14:42

moc pěkný návod :smt023
FORD FOCUS combi 1,6 TDCI 2006 MOONDUST
Ford Fusion 1,4 2009

příští GALAXY ?????

PetrB
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 3192
Registrován: 06 lis 2007, 18:10
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2005
Bydliště: Hulín

Re: Oprava elektrického přídavného čerpadla - špatné uhlíky

Příspěvek od PetrB » 20 zář 2008, 15:49

Dobrý návod, šikovný :smt023
Ford Galaxy 1,9 TDI PD 85 kW, chip by Alpiners2 109 kW, EGR off, Oil Catch tank, r.v.2005

Uživatelský avatar
Brian
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4583
Registrován: 11 úno 2008, 20:11
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 96 kW r.v.2007
Bydliště: Bzenec

Re: Oprava elektrického přídavného čerpadla - špatné uhlíky

Příspěvek od Brian » 20 zář 2008, 19:34

Perfektně udělaný návod :smt041 :smt041 .
Ford S-max 2.0 TDCi 96kW automat 2007
Ford Kuga 2.0 TDCi 100kW 2010
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999 prodáno
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Galaxy 2.0 85kW 1997 prodáno

Uživatelský avatar
PetrG
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 2598
Registrován: 12 lis 2007, 21:44
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: Praha8
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava elektrického přídavného čerpadla - špatné uhlíky

Příspěvek od PetrG » 20 zář 2008, 19:59

Bezva postup, jak tak koukam ty bys udelal generálku výfukem :smt041 :smt041 :smt041
FORD GALAXY 1.9TDI r.v.03 Ghia

Uživatelský avatar
Bondik
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 13
Registrován: 08 dub 2008, 23:04
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: Humpolec
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava elektrického přídavného čerpadla - špatné uhlíky

Příspěvek od Bondik » 20 zář 2008, 20:20

Tak to si musím zapamatovat - Generálka výfukem - to je hláška :mrgreen: :mrgreen: :lol: ,ale jinak díky vřele za kladné ohlasy...spíše jsem čekal kritiku za málo obrázků(nějak jsem vždy zapomněl v zápalu boje udělat snímek po nějaké akci),debi...názvy dílů a součástek a tak :P

Uživatelský avatar
Lada
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 13158
Registrován: 03 lis 2007, 16:47
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Bydliště: Pardubicko
Dal "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava elektrického přídavného čerpadla - špatné uhlíky

Příspěvek od Lada » 20 zář 2008, 20:28

Vím z vlastni zkušenosti,že v zápalu opravy prostě člověk nějaké to foto zapomene udělat a přijde na to až při zpracování postupu.
Každy trochu zručný člověk tyhle postupy pochopí a jsou dobrou pomůckou.
Jakožto nový uživatel jsi se zapsal velmi dobře :wink: :mrgreen: :smt023
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW

Patricius15
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 402
Registrován: 23 bře 2008, 16:10
Auto: Ford Galaxy II 2.3i 16V 107 kW+LPG
Bydliště: Slovensko,Levoča
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava elektrického přídavného čerpadla - špatné uhlíky

Příspěvek od Patricius15 » 20 zář 2008, 20:59

pekny navod :smt041 :smt041 :smt041 :smt1133: :smt041 :smt041
FORD GALAXY II 2,3 16V +LPG r.v.2000

Uživatelský avatar
galaxy 2.3i
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1875
Registrován: 17 pro 2007, 18:10
Auto: Ford Galaxy I 2.3 107 kW r.v.1999
Bydliště: Krupka u Teplic
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava elektrického přídavného čerpadla - špatné uhlíky

Příspěvek od galaxy 2.3i » 21 zář 2008, 12:34

Super návod :smt041 :smt041
Ford Galaxy 2.3i,107 kw,1999
Opravy výfuků-přezouvání kol-všemožné opravy aut

Uživatelský avatar
Tony
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1800
Registrován: 09 led 2008, 16:00
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 103 kW r.v.2013
Bydliště: Chomutovsko

Re: Oprava elektrického přídavného čerpadla - špatné uhlíky

Příspěvek od Tony » 22 zář 2008, 10:35

Má úcta Pane.Pěkný návod. :smt041
Kdo nic nedělá nic nezkurví

Uživatelský avatar
matlak
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 943
Registrován: 10 dub 2008, 20:11
Auto: Ford Galaxy IV Biturbo
Bydliště: u Plzně
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava elektrického přídavného čerpadla - špatné uhlíky

Příspěvek od matlak » 24 říj 2008, 21:33

Tak jsem úspěšně aplikoval tento návod na mýho galaxíka.Jde to celkem pohodlně,ani se zádama absolutně žádný problém.Nejhorší na tom je nasadit ty uhlíky zpátky. Pokud' můžu poradit rovnou se vykašlete na mrazící spreje a rovnou to zakápněte vodou a šup s tím do mrazáku(než vykouříte cigáro je to zmrzlý). Já to asi pětkrát zamražoval dusíkem a pokaždý mi uhlíky odskočili(strávil jsem s tím nejvíc času :evil: :evil: ),pak jsem to lupnul do mrazáku a napoprvé hotovo :smt041 .Ted' je to nezávislý topení uplně o něčem jiným.
brácha od Čmelák 80
Ford G 4, r.v. 2016, 157 kw

cold36
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 60
Registrován: 26 lis 2007, 19:38
Bydliště: Č.BUDĚJOVICE

Re: Oprava elektrického přídavného čerpadla - špatné uhlíky

Příspěvek od cold36 » 26 říj 2008, 21:31

Ty uhlíky se daj zajistit tím že provrtáš z venku vedení uhlíku a zajistíš je jehlou a po smontování jehli vytáhneš a oni sjedou na kotvu.
Ford Galaxy 1.9 TDI PD 85 kW r.v.01

Uživatelský avatar
matlak
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 943
Registrován: 10 dub 2008, 20:11
Auto: Ford Galaxy IV Biturbo
Bydliště: u Plzně
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava elektrického přídavného čerpadla - špatné uhlíky

Příspěvek od matlak » 26 říj 2008, 21:37

Nad tím jsem taky přemýšlel,ale ten plast s uhlíkem je na to dost blbě litej. A musel by to být hooodně slabý vrták.To ten mrazák je podstatně pohodlnější.
brácha od Čmelák 80
Ford G 4, r.v. 2016, 157 kw

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů