Vadný čtyřpolový brzdový spínač se projevoval blikáním kontrolky žhavení a hláškou: Motor do dílny ! na maxidotu.
Jeden okruh pro brzdové světla fungoval,brzdové světla při sešlápnutí brzdového pedálu svítila.
Druhý okruh pro řídící jednotku byl KO.
Vadný spínač lze identifikovat i v diagnostice VCDS (VAG) 01-Motor-blok měřených hodnot-kanál 06-skupina 2.
Tři nuly - první nula je spojkový pedál, druhá a třetí nula je brzdový pedál. Při sešlápnutí spojky se musí první nula proměnit na jedničku, u brzdového pedálu druhá a třetí nula se musí proměnit na dvě jedničky.
Demontujeme boční kryt.
Demontovaný boční kryt.
Demontujeme dvířka u pojistek.
Opatrně vycvakneme vrchní lištu a povolíme dva krajní šrouby.
Povolíme dva spodní šrouby.
Odpojíme konektor od spínače světel a regulace podsvitu a naklápění světel.
Odklopíme plastovy kryt a odpojíme ho z pravé části pod volantem,je nacvaknutý na dvou místech a dáme kryt stranou.
Původní brzdový spínač odpojíme od konektoru a pootočením doleva ho vyjmeme.
Nový brzdový spínač nijak nemačkat a nevytahovat kolík ! Pouze nasadit a zaaretovat pootočením o 45° doprava,nasadil konektor a otestoval funkčnost (včetně diagnostiky s výmazem chyby).
UPOZORNĚNÍ !
V knižce: Jak na to ? strana 176 je návod na montáž brzdového spínače popsán jiným způsobem !
Je to možné se starším provedením spínače.
Starý brzdový spínač.
Nový brzdový spínač.