Tak náš
ma zasebou další tech.výměnu.V uterý jsme s rodinkou odjeli na malý poznávací výlet Plzně,Karlštejna,a Prahy.Před příjezdem do Autocampu Karlštejn se mi při brždení ODDĚLILA!!! brzdová destička od kov.tela destičky.Takže to brzdilo kov na kov.No hrozný zvuk.Já nechtěl zničit kotouč,a tak jsem hned ve středu na Zličíně koupil destičky.Jelikož jsem člověk co jsi pokud možno vše dělá sám,tak jsem je hned i vyměnil.Zajeli jsme teda na obídek do Globusu,a já je pak měnil.To byla dobrá podívaná pro pražáky
:D .Takhle Toník měnil brz.destičky na Zličíně na parkovišti před Globusem.
Těd když jsem doma,a přečetl knížku Jak na to,a i po doporučení-radách ostatních lidí tady z fora,chci upozornit na to že výměnu destiček lze provést bez sundáni br.hadičky,a tudíž nedojde k zavzdušnení br.systému.
Já to ale dělal ze sundánim br.destičky,tak popisuji následovní spůsob:
Je dobrý mít po ruce nějakou nádobu do které bude po odpojení hadičky kapat br.kapalina.Nebo nějaký špunt velikosti 3mm v průměru.Odšroubujeme držák br.hadičky.Klíč č."10".Pak odšroubujeme samotnou br.hadičku.Klíč č."11"
Pak odšroubujeme samotnej brzdič.Ten je uchycen dvouma šroubama.nahoře a dole.Klíč č."27".Viz foto.Poté sundáme pružinu čeliste.
A takhle vypadá rozdělanej brzdič,br.destičky,a uchycovací dva šrouby.Tohle už je fotka z druhého kola,na kterém jsem je taktéž měnil.Když už tak at jsou na obou kolách nové.A takhle se mi po rozděláni brzdiče a vyndáni destiček rozpadla i druhá-vnitřní destička.
A to tam jsou od Ferodo
Před nandaním nových destiček je potřeba br.píst zasunout zpět.Jde to celkem lehce.Napr.šroubovákem.Destičky nandáme a vše pečlivě poskládame.Po nandáni brzdiče nandáme zpět pružinu čelisti,br.hadičku,a držák br.hadičky.je potřeba pak odvzdušnit to dané kolo na kterém jsme prováděli výměnu.Odvzdušnovací šroub je na klíč č."10"Viz foto.
Postup odvzdušnení:
Nejdřív se ujistíme že máme dost br.kapaliny v nádobce.Je potřeba další osoba,která bude šlapat na br.pedál.Nejdřív je potřeba sešlápnout br.pedál,povolit odv.šroub,aby došlo k vyfouknutí vzduchu.Poté opět zašroubovat a napumpovat sešlapávaním br.pedálu tak 4-5x zasebou.Opět sešlápnout,povolit odvzdušnovák,už by mělo dojít k uvolnění vzduchu i kapaliny.Poté opět opakovat až do tý doby,než půjde z odvzdušnováku jen čistá kapalina.Vše je hotový,odvzdušnenou kapalinu nelijeme zpět do nádobky,doléváme novou kapalinu.nandáme kolo,umyjeme ruce a hurá na cesty :D