Logo
Právě je 26 čer 17, 5:34:13

E-shop www.autosip.cz


E-shop http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 
 PTC heater 
Autor Zpráva
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 lis 07, 17:47:59
Příspěvky: 12708
Bydliště: Pardubicko
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Odpovědět s citací
PTC heater (Elektrický přihřívač).
U vozidel se vznětovým motorem, který vyvozujte málo zbytkové energie pro vytápění, se pro rychlé ohřátí vnitřního prostoru vozidla při nízkých vnějších teplotách používají přihřívače.

Pokud se na ovládacím dílu topení/klimatizace nastaví teplota vnitřního prostoru na HI nebo se nastaví regulátor topení na nejvyšší stupeň, je modulem elektronická regulace teploty (EATC) přes datovou sběrnici MS CAN přenesen signál “zapnutí elektrického přihřívače” na všeobecný elektronický modul (GEM). Je-li namontována manuální klimatizace, je signál předán konvenčním kabelovým spojením.

GEM zapne elektrický přihřívač v závislosti na následujících parametrech:

teplota chladicí kapaliny je pod 60 °C,
vnější teplota je pod 10 °C,
použitelná kapacita alternátoru je dostatečná.
Elektrický přihřívač sestává ze tří jednotlivých topných článků, které jsou složeny do jednoho tělesa.

Elektronika elektrického přihřívače řídí tři koncové stupně v závislosti na pulzním šířkově modulovaném signálu (PWM), který je generován modulem GEM. Koncové stupně spínají jednotlivě tři topné články elektrického přihřívače, přičemž se topné periody jednotlivých článků překrývají. Touto proměnnou dobou zapojení je umožněno plynulé řízení teploty. Celkový topný výkon tří článků je přímo úměrný signálu PWM. Je-li signál PWM pod 10 % nebo nad 95 %, není elektrický přihřívač zapnut.

Elektrický přihřívač je vypínán při teplotě chladicí kapaliny 70 °C nebo při vnější teplotě nad 20 °C.

Popis funkce

POZNÁMKA: Všeobecný elektronický modul (GEM) je integrován do centrální rozvodné skříňky (CJB).

Elektrický přihřívač sestává ze tří jednotlivých topných článků, které jsou složeny do jednoho tělesa.

Aby elektrický přihřívač bylo možno zapnout, musí být vnitřní požadovaná teplota nastavena na HI nebo ovládací knoflík teploty na nejvyšší stupeň. Poté modul elektronické regulace teploty vyšle sběrnicí CAN všeobecnému elektronickému modulu (GEM) signál požadující “zapojit elektrický přihřívač”. U vozidel s konvenční klimatizací je signál “zapojit elektrický přihřívač” přenášen běžným kabelovým propojením.

Všeobecný elektronický modul (GEM) provádí řízení s ohledem na následující faktory:

- Elektrický přihřívač je aktivován jen při vnějších teplotách pod 10 °C.

- Je-li teplota chladicí kapaliny vyšší než 70 °C, je elektrický přihřívač vypnut. Je opět aktivní až tehdy, když se teplota chladicí kapaliny sníží pod 60 °C.

- Elektrický přihřívač je řízen v závislosti na volné kapacitě alternátoru.

POZNÁMKA: Elektrický přihřívač je zapnut až tehdy, když jsou všechny podmínky splněny.

Elektronika elektrického přihřívače řídí tři koncové stupně v závislosti na pulzním šířkově modulovaném signálu (PWM), který je generován modulem GEM. Koncové stupně spínají jednotlivě tři topné články elektrického přihřívače, přičemž se topné periody jednotlivých článků překrývají. Touto proměnnou dobou zapojení je umožněno plynulé řízení teploty. Celkový topný výkon tří článků je přímo úměrný signálu PWM. Je-li signál PWM pod 10 % nebo nad 95 %, není elektrický přihřívač zapnut.

_________________
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW


08 bře 17, 21:54:31
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvek: 1 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: