Logo
Právě je 23 led 19, 0:35:47

E-shop http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
 Motor nenastartuje 
Autor Zpráva
Uživatel

Registrován: 11 črc 17, 21:34:34
Příspěvky: 51
Bydliště: Nový Jičín
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Ahoj všeci, celých 7.000km :smt1133: nezlobil, ale teď začal hůře startovat.. Začalo se to projevovat jako by padala nafta. Točilo to tak 2-3 vteřiny a pak to chytlo, ale tak nějak nekultivovaně a těžkopádně. Bylo jedno jestli auto stálo přes noc nebo jsem dojel a za půl hodiny sedl a znovu jel. Zdálo se mi i jako by startér točil pomaleji než bych čekal.
Jednou ráno jsem zaspal, sednu do auta, počkám až zhasnou kontrolky, startuju, motor točí, nechytá a startér slábne... zacvakaly relátka a konec. Myslel jsem, že je vybitá baterie, ale světla a všechny věci fungovaly normálně. Nebyl čas, stál jsem z kopce, žduchl jsem to na 4 a jel jsem.
Přijedu do práce (motor běžel asi 15minut), hodil jsem si to do garáže, vymontoval jsem baterku, že ji dám nabíjet, ale ještě před nabíječkou jsem ji dal na zátěžák... měla přes 12V a pod zátěží držela.
Tak jsem si říkal, že to může dělat startér. Tak jsem dal baterku nabíjet a startér jsem šel vymontovat. Když jsem měl oddělaný airbox tak jsem překontroloval ty kostřící kabely pod ním, vypadalo vše O.K. a tak šel startér ven. Hodil jsem ho na stůl, začal jsem rozebírat. Vypadla mi nějaká kulička a ozubená kolečka, kotvu, pastorek a vše jsem umyl, pouzdra vypadala suše tak jsem vše namazal. Uhlíky vypadaly dobře, stator jsem vyčistil, vyfoukal, vše složil a zkusil jsem přes kabely zatočit. Vše O.K. tak jsem to nahodil do auta, počkal až se nabije baterka a pak jsem šel startovat.
Motor točil jak blbý a auto chytlo hned jak jsem se dotkl klíčku. Měl jsem radost jak malé děcko... to bylo v pátek...v sobotu auto celý den stálo zamknuté na ulici. Dnes, tj. v neděli, jsem po obědě sedl, že zajedu do obchodu a stejný případ jako v pátek. Točí, točí, slábne, cvakání relátek a konec...

Baterku jsem dnes neměřil, neměl jsem čím, ale světla a všechny el. spotřebiče šlapaly bez problémů...

tak jsem teď v nervu... je to baterkou? ta ale držela při zkoušce na zátěžáku, je to originál ford, nevím kdy byla měněna, ale nevypadá vůbec staře... startér po složení točil jak blbý...
trochu jsem tu brouzdal a hledal o vybíjení nějakým testování auta samo sebe při otevření dveří atd, ale já v pátek přijel, auto zamkl a vlezl jsem do něj až v neděli.
Ještě mě napadlo jestli to nevybíjí rádio. Kdysi jsem četl, že ty blaupunkty travel pilot se umí posrat ... prý odejde nějaký modul uvnitř a začne to dělat problémy. A právě se mi už několikrát stalo, že když jsem měl tel (windowsphone) spárovaný s rádiem přes bluetooth, umělo se to pěkně kousnout. Jednou se to seklo, pak znovu naskočilo, podruhé už nereagovalo na nic, musel jsem vypnout kliček, po zapnutí O.K. a jednou se to hryzlo tak, že se nevyplo ani při vypnutí klíčku a zamknutí auta. Bylo zamrzlé, nereagovalo na nic, nehrálo a jen svítil displej jako by bylo zapnuté v BT menu.
Odpojil jsem baterku a pak vše O.K. ... od té doby jsem telefon nepároval a byl klid.
Zkusím odpojit pojistku od rádia a uvidím.
Nemáte s tím někdo zkušenosti? :?: :?: :-k :prayer:


29 říj 17, 18:10:26
Profil
Uživatel

Registrován: 11 črc 17, 21:34:34
Příspěvky: 51
Bydliště: Nový Jičín
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Teď jsem psal minulému majiteli, ten mi odepsal, že baterka byla měněna leden 2012... :? ... takže je možné, že se s námi loučí? :-k

Ted jsem si vzpomněl na test pres tlačítko OK a zapnout klíček, ze tam ukazuje i V baterie.
Pri nenastartovaném autu tam blikalo neco kolem 10,6-10,9V... Když jsem to nastartoval pres kable tak pri nastartovaném motoru to davalo kolem 13,8V...


29 říj 17, 18:24:40
Profil
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 lis 07, 16:47:59
Příspěvky: 12989
Bydliště: Pardubicko
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Odpovědět s citací
Baterku nechat změřit zátěžákem, nejspíš bude zralá na výměnu. Baterka musí mít 12,5 V a víc. Dobíjení máš taky slabé. Dobíjení řešit kdyžtak tady :arrow: viewtopic.php?f=21&t=6772&hilit=dob%C3%ADjen%C3%AD

_________________
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW


29 říj 17, 19:48:23
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 11 črc 17, 21:34:34
Příspěvky: 51
Bydliště: Nový Jičín
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Ahoj. Díky za odezvu.
Na zátěžáku to vypadalo dobře, ale kdo ví, co to máme v práci za krám a jestli funguje tak jak má.
Zítra koupím novou baterku a změřím dobíjení přes voltmetr.
Tak mě jen napadlo jakou baterku tam dát... jestli zase origo když vydržela skoro 7let nebo tam dát třeba nějakou vartu AGM, kde píšou, že má 3x delší životnost než klasické baterie? Ty AGM jsou určeny pro auta s start stop systémem, což já nemám. Byl by problém kdybych tam takovou baterku strčil?


29 říj 17, 21:52:02
Profil
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 lis 07, 16:47:59
Příspěvky: 12989
Bydliště: Pardubicko
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Odpovědět s citací
Problém nevím, ale podle mě asi na start/stop alternátor nabíjí jinak než na klasickém autě.

_________________
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW


29 říj 17, 22:03:55
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 11 črc 17, 21:34:34
Příspěvky: 51
Bydliště: Nový Jičín
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
tak problém snad vyřešen... Zajel jsem koupit novou baterku https://www.varta-automotive.cz/cs-cz/v ... ynamic-efb
Jsem zvědavý na zkušenost s touto baterií EFB.
Namontoval jsem, proměřil jestli mi něco nežere proud když auto stojí zamknuté, změřil dobíjení a auto jezdí.
jediný problém oproti originálu je, že je rozměrově lehce vyšší a je v kaslíku natěsno...

Odběr po zamknutí byl skoro 3,6A, ale po pár sekundách to začalo klesat... někdy to trvalo dýl, někdy kratší dobu, ale většinou to po pár minutách kleslo na 0,2A. Dobíjení jsem změřil digitálním multimetrem, ukazovalo to 14,4V na volnoběh. A zjistil jsem, že ten test přes palubovku pěkně kecá... ten ukazoval kolem 13,6V.



Teď už aspoň vím kde všude jsou pojistky, zjistil jsem pro mě nové funkce jako světla COMING HOME a nastavil jsem si automatické dojezdy oken ;-) :smt041


30 říj 17, 22:13:11
Profil
Uživatel

Registrován: 03 srp 13, 21:14:47
Příspěvky: 455
Bydliště: Rovensko pod Troskami
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW Ghia
Odpovědět s citací
Měl jsem Silver Dynamic a po třech letech šlus.
Šel jsem do Exide tak uvidím,co dokáže,zatím se mi zdá že šlape lépe než ta Varta.Dokonce mi to jeden autoelektrikář řekl,že Varty nejsou co dřív a s Exide jsem opravdu nešlápl jinde.S Vartou i po nabití 12,3 V max a s Exide 12,6 - 12,7 V bez problému.Třeba jsem zrovna před třemi lety padl na horší kousek,kdo ví,ale je tak nebo tak za mě už vartu ne-e


01 lis 17, 19:14:13
Profil
Uživatel

Registrován: 11 črc 17, 21:34:34
Příspěvky: 51
Bydliště: Nový Jičín
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
No já jsem s vartou taky neměl nejlepší zkušenosti, měl jsem vyhlídnutou od exidu, ale chtěl jsem zkusit tu EFB technologii a 80ka EFB od exidu by se tam prý nevlezla (bylo mi řečeno prodejcem)... i ta varta se tam nevlezla na výšku tak jak by měla, ten plastový budlík na baterku se mi vycvaknul z držáků a exide je prý ještě vyšší.. i když teď se dívám na rozměry na webu a rozměrově jsou obě stejné, na výšku mají 190mm a mělo by tam být 175mm. Jediný rozdíl je, že Varta má větší startovací proud o 10A.
Asi se borec chtěl zbavit té varty. Nevadí, auto startuje jak blbé, uvidíme jak dlouho :lol:
V každém případě tomu určitě pomohl i ten rozebraný, vyčištěný a namazaný startér.


02 lis 17, 20:43:23
Profil
Uživatel

Registrován: 07 úno 09, 17:09:32
Příspěvky: 162
Bydliště: Ostrava
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2008
Odpovědět s citací
Zdarec koupil jsem galaxy 08 2.0 tdci a mám takový problém když je motor studený tak nechce chytit chytne až po několikátém startování připadá mi to jako by padala nafta jak motor naskočí tak má trhavy chod po sešlápnutí plynu skoro na podlahu motor ještě trochu potrha a pak se to uklidní a je vše v pořádku.Potom se mi stalo při jízdě na tempomat cca 50-60 tak auto začalo jemně škubat na otackomeru to šlo vědět jak ručička lítá nahoru dolů při rychlejší jízdě to nedělá??? :-k


22 pro 18, 16:00:54
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 9 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: