Logo
Právě je 18 bře 19, 16:36:28

E-shop https://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Palubní počítač 
Autor Zpráva
Uživatel

Registrován: 20 kvě 09, 15:23:09
Příspěvky: 6
Bydliště: Zaječice u Pyšel, okr. Benešov
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCI 103 kW
Odpovědět s citací
Ahoj všem na fóru!

Zhruba 3 týdny vlastním Galaxy 2.0 TDCi 103 kW a řeším problém, který souvisí s palubním PC a pravděpodobně s přídavným topením. Bohužel se mi nepodařilo najít řešení/odpověď ani v příručce, ani na webu.

Věc se má tak, že hodnota průměrné spotřeby roste i když auto třeba 2 dny stojí. Např. před "odstavením" je tam 6.5 l a po dvou dnech po zapnutí zapalování je na PC třeba 12.5 l. Nesetkal jste se tím někdo?
Moje prozatímní hypotéza je ta, že to souvisí s přídavným topením, protože při vypnutí zapalování zůstane na displayi svítit Aux. heater on a nejde to vypnout ani podle návodu v příručce. Při odškrtnutí volby Aux. Heater v menu se to tam po sekundě zase zaškrtne. Jo a jinak se nezdá, že by to topilo když to stojí a ubývala nafta z nádrže.

Pravděpodobně s tím souvisí i to, že ukazatel dojezdu ukazuje nesmysly, např. při dotankování plné nádrže ukazuje dojezd 450 km. Možná je jenom nějaká chyba v PC a stačilo by to "přeflashnout".

Díky za případné rady,
spaca_G3


22 kvě 09, 12:41:02
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 17 led 08, 20:23:42
Příspěvky: 56
Bydliště: Slaný-Střední Čechy
Auto: Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005
Odpovědět s citací
Já se jen zeptám jak se pozná,že je tam přídavné topení?To je jako bufík?

_________________
FF I HTB 2001 TDDi


22 kvě 09, 17:45:56
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 25 bře 09, 21:14:40
Příspěvky: 44
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2008
Odpovědět s citací
Ani ja neviem ze mam heater ani v menu nemam.
bavime sa o GIII , ja mam Ghiu Vy mate Trenda alebo Ghiu ?
Heater AUX to je nieco na AUX konektore ?

_________________
Peter


22 kvě 09, 19:33:13
Profil
Uživatel

Registrován: 20 kvě 09, 15:23:09
Příspěvky: 6
Bydliště: Zaječice u Pyšel, okr. Benešov
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCI 103 kW
Odpovědět s citací
To, že to auto má přídavné topení jsem poznal podle nabídky v menu palubního PC, kde je jednak Aux Heater (auxiliary = pomocný, přídavný) a potom Park Heater, což by mělo být topení při parkování/nezávislé/bufik - dá se tam nastavit, kdy se to má zapnout, nastavit různé programy...V příručce potom píšou o elektrickém příhřevu, který pomáhá rychleji ohřát motor a interier.

Je to GIII Ghia dovezená z Rkouska, ale to topení je asi výbava na přání a každá Ghia to mít nemusí.

Další, podle čeho jsem to poznal je nálepka z vnitřní strany víka nádrže, kde je napsáno, že se to má při tankování vypnout a poslední je nálepka Webasto na spodní straně kapoty motoru.
---------------------

K tomu problému, co jsem psal na začátku to vypadá opravdu na spojitost s tím přídavným topením. V pátek to totiž bylo v servisu na výměně oleje, filtru a kontrole, jestli je všechno OK a na sjetině z diagnostiky je přes 30 chyb, které se nějakým způsobem týkají toho topení. Zajímavý je, že tam jsou k jedné položce třeba 3 chyby (teď to s sebou nemám, ale je to asi takhle) - čerpadlo paliva pro přídavné topení zkrat na -, zkrat na + a ještě "nesmyslný/špatný" signál.
Je to jako by tam bylo špatně úplně všechno - možná to topení někdo vymontoval a teď to píše ty chyby :-)
Nebyl to značkový servis a neví tedy, co si s tím počít, nicméně chyby smazali a uvidí se, jestli se objeví znovu a případně jaké. Každopádně s tím pojedu do Ford servisu, aby se na to koukli a podle těch kódů chyb zjistili o co jde.

spaca


25 kvě 09, 9:09:43
Profil
Uživatel

Registrován: 25 bře 09, 21:14:40
Příspěvky: 44
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2008
Odpovědět s citací
prepacte za blbu otazku. Co to pre mna znamena ze by som mal pridavne topenie ? Vyssi komfort ? z hladiska topenia v aute je to zatial pre mna oki mam 3-zonove dualne.
Alebo Webasto ze dialkovo zapnem a pridem k auto a je z vnutra zohriate ?

_________________
Peter


26 kvě 09, 5:56:19
Profil
Uživatel

Registrován: 20 kvě 09, 15:23:09
Příspěvky: 6
Bydliště: Zaječice u Pyšel, okr. Benešov
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCI 103 kW
Odpovědět s citací
V předchozích autech jsem to neměl a v tomhle počasí to asi nevyzkouším, ale ta výhoda je v tom, co píšeš. Nastavíš si, kdy má být auto ohřáté, včetně rozmrzlých oken a asi relativně ohřátého motoru, z čehož plyne startování ne ztuhlého studeného motoru. Zároveň by to mělo pomáhat pro rychlejší ohřátí auta po nastartování.

Já nemám dálkové ovládání (ale i takové varianty existují), ale v menu PC se dá nastavit právě ten čas, kdy to má být ohřáté. Jsou tam dva týdenní programy, jednorázové zapnutí v daný čas a okamžité zapnutí.
v příručce (nevím, jestli jsou různé druhy) je toto menu popsané.

spaca


26 kvě 09, 9:28:10
Profil
Uživatel

Registrován: 20 kvě 09, 15:23:09
Příspěvky: 6
Bydliště: Zaječice u Pyšel, okr. Benešov
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCI 103 kW
Odpovědět s citací
Tak vývoj v uvedené věci je ten, že problém s palubním PC byl snad vyřešen přehráním nového softwaru řídící jednotky palubních přístrojů. Zatím se zdá, že už se spotřeba nezvyšuje, když se auto nepoužívá. Ten update provedli ve Ford servisu K + K v Praze.

Diagnostika nicméně ukázala nějaký problém s tím nezávislým topením, pravděpodobně problém s řídící jednotkou, nebyly to schopní podle diagnostiky říct na 100%, to že by museli víc bádat a zkoušet a asi nakonec to vyměnit (řídící jednotka je součástí toho topení a mění se jako nějaký celek s čerpadlem za cca 13 tis Kč jen za matroš).

Nicméně zkušenosti jsou ty, že Ford servisy s tím moc zkušeností nemají a odkazují na výrobce topení (tady Webasto). Ford Valoušek se tím ani nechtěl zabývat a posílali mě do Webasta rovnou a navíc termín objednání na diagnostiku 3 týdny. Šel jsem do toho K+K, tam byli ochotní, nicméně mě taky nakonec odkázali na Webasto, ať to prověří, jestli se to nedá opravit než kupovat novou ŘJ.
No a po objednání do servisu Webasta z nich nakonec vypadlo, že ten konkrétní typ, který v tom je (Thermo Top V) jako originál má servisovat pouze Ford a že oni na to ani nemají náhradní díly. prostě podpora výměnného způsobu oprav.

Technik za servisu Webasta mi doporučil Ford servis Frolík a Rataj a tak tam s tím v půlce června jedu, ale taky se na to moc netvářili a že prý normálně odkazují zase na Webaso, no prostě se to nějak zacykluje.
No uvidíme jak se s tím poperou, teď mě to vzhledem k teplotám moc nevadí, ale času s tím strávím víc než dost.

spaca


03 čer 09, 14:25:45
Profil
Uživatel

Registrován: 18 čer 09, 20:03:14
Příspěvky: 37
Auto: Ford Galaxy III 1.8 TDCi 92 kW
Odpovědět s citací
já řeším jiný problém, palubní PC ukazuje bohužel jen průměrnou spotřebu, ne aktuální....což to by až tak nevadilo, ale liší se mi údaje od průměrné spotřeby se skutečností, pokaždé při natankování vynuluji palubní PC, ale skutečná spotřeba při dalším tankování je vždy o 1l vyšší než co ukazuje PC. a v pneumatikách to není, mám nastavený v PC přesně rozměr, co mám...

_________________
Ford Galaxy III 1.8 TDCi 92 kW chip 110 kW


29 čer 09, 12:54:24
Profil
Uživatel

Registrován: 25 led 10, 22:19:05
Příspěvky: 33
Auto: Ford Galaxy III 1.8 TDCi 92 kW
Odpovědět s citací
Měl bych dotaz na majitele G3 1.8TDCi - jakou máte reálnou průměrnou spotřebu? Aktuálně nám palubní počítač po vyresetování při nabrání plné nádrže po ujetí asi 650 km ukazuje průměrnou spotřebu 5.1 litrů. Palivoměr je ale někde na 1/3 zbytku nádrže, spíše k 1/4 zbytku. Při předchozím tankování nám počítač ukazoval okolo 6 litrů průměr, ale ujeté km versus čerpání vychází mezi 8-9 litry. Teď očekávám, že to bude někde k osmi.
Zajímalo by mě, jestli někdo máte podobnou zkušenost, případně zda palubní počítač je něčím ovlivňován, či kecá takhle i ostatním.


13 úno 10, 20:53:12
Profil
Uživatel

Registrován: 18 čer 09, 20:03:14
Příspěvky: 37
Auto: Ford Galaxy III 1.8 TDCi 92 kW
Odpovědět s citací
teď v zimě 6,5 l reál, palubní PC ukazuje 5,6 l.
jinak tankování 1000 km = 65 litrů až po hrdlo :-)
takže spokojenost,jinak uvidím, jak to bude teď, z 92kW mám teď 110kW, mělo by to klesnout :-) včera jsem dal plnou, tak za 14 dní bych mohl vědět :-)

_________________
Ford Galaxy III 1.8 TDCi 92 kW chip 110 kW


17 úno 10, 20:57:19
Profil
Uživatel

Registrován: 25 led 10, 22:19:05
Příspěvky: 33
Auto: Ford Galaxy III 1.8 TDCi 92 kW
Odpovědět s citací
Takže taky trochu proměřuje ... jinak nádrž je podle manuálu snad 70 litrů. My brali vždy max okolo 55 litrů, ale rezerva nesvítila. M8m podezření, jestli to neproměřuje díky tomu co tam zbývá - u VW group je průměr počítaný proti reálnému průtoku, tady se skoro bojím, že je to jinak.
Teď jsme na ježdění po Praze okolo 5.6 na PP, ale v nádrži to zase mizí víc ...
Ten 92kW jsi na 110 dostal jen chipem nějakým?


18 úno 10, 11:35:51
Profil
Partner
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 07, 19:36:52
Příspěvky: 329
Bydliště: Plzeň
Auto: Seat Leon St
Odpovědět s citací
Jel jsem v něděli sám po dálnici v Německu 750km + 150km v Čr- celkem 900km ( 120-140km/h) , než jsem vyjel dotankoval jsem plnou. Pc mi po příjezdu k baráku ukazovalo pc 5.7L- dotankoval jsem plnou a vychází to na 6.3L- rozdíl 0.6L, myslím,že po městě ten rozdíl bude ještě větší, ( město dle pc 6.5- 7.0 , reálně tak 7.5- 8.5L).

_________________
octsoc


11 led 11, 10:29:32
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 04 úno 10, 18:47:57
Příspěvky: 82
Auto: Ford S-Max 1.8 TDCi 92 kW Titanium
Odpovědět s citací
Mám Maxe 1.8. a palubní PC ukazuje rozdíl mezi 0,6 - 1,2 l (samozřejmě méně), podle toho jestli jezdím po městě, jak často startuji. Nejpřesnější je při dlouhých jízdách na dálnici. Jinak dlouhodobá spotřeba 6,5 L/100 v zimě kolem 7 -


11 led 11, 19:55:19
Profil
Uživatel

Registrován: 17 led 10, 9:27:29
Příspěvky: 325
Bydliště: Praha 4 - Libuš
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2007
Odpovědět s citací
Osobne mam dojem, ze ten rozdil je v nedokonalosti mereni. Je treba zajimave sledovat dojezdovou vzdalenost pri jizde po dalnici a pak pri stani na volnobeh treba na semaforu nebo kdyz nekde cekate ... spotreba je minimalni a tak ikdyz palivou spotrebovavate jdedojez paradoxne vzhuru. Tudiz je otazka jak moc se to prumeruje a jak moc to pocita "palivo" v trubkach: zKratka pro Galaxy je plna nadrz 70l a s tim pocita, ale do trubek k nadrzi se neco vejde - takze pokud dotankovavate az nahoru, je trubka nezmerena a do prumerne spotreby se ty 3-4 litry mozna nezapocitaji.


11 led 11, 21:51:03
Profil ICQ
Uživatel

Registrován: 21 srp 08, 22:15:17
Příspěvky: 10
Auto: Ford Galaxy III 1.8 TDCi 92 kW r.v.2006
Odpovědět s citací
Ahoj mám měsíc Ford Galaxy lll(1.8),a také řeším ten samý problém.Jel jsem na hory do Švýcarska a plně naložený s rakví na střeše,jsem najel do tankování cca 900km.Cestou zpět jsem měl z pc avizované tankování cca za 80km,ale najednou to spadlo na 0 km a já se 25 km potil než jsem narazil na pumpu.Neví někdo kolik zbýva v nádrži nafty,když mě pc ukazuje 0km?A ještě jeden dotaz,jak se nastavuje momentální spotřeba(popřípadě,nemáte někdo na prodej nebo k okopírování manuál)DÍKY :smt023


11 led 11, 23:05:55
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: