Logo
Právě je 22 led 19, 23:50:02

E-shop http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 82 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 Oprava defektu u G III 
Autor Zpráva
Uživatel

Registrován: 26 bře 12, 22:00:24
Příspěvky: 35
Bydliště: Čáslav
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW 2009
Odpovědět s citací
Je vidět, že je potřeba objasnit pojem dojezdová guma (kolo). Dojezdová pneumatika slouží k dojetí do nejbližšího servisu, může se s ní jet max.80km/h, takže těžko na ní můžu dojet domů z německa. Origo guma je moc velká - ať si kdo chce říká, když ji zkusím dát do kufru, tak zabere půlku a když člověk jede na dovolenou, tak potřebuje každý kousek zavazadlového prostoru. Tady dojezdovka opodstatnění určitě má. Já ji mám v ušitém fusaku, je tam klíč a hever (schovaný tak nějak v prohlubni plech.disku). Pěkně ji postavím za zadní sedadlo. Když tam dám 17" 225, tak to je ohromná obluda. Policajti tomu nemohou říkat vůbec nic. Dojezdovka je povolena ve všech státech evropy a řekl bych, že při silniční kontrole bude zjišťovat jestli konkrétní daný tip vozidla má mít dojezdovku nebo ne, možná že to ani zjistit nejde. Navíc se tady někde psalo, že dojezdovka by se měla raději montovat na zadní nápravu, tam je zatížení mnohem menší. Další argument co pro dojezdovku mluví je fakt, že ta opravná sada tu gumu vypění a už Vám ji nikdo neopraví. V servisu vám pěnu z gumy dostávat nebudou. Horko těžko je donutit aby očistili ráfek, když je guma vypěněná, tak ji normálně rozříznou, protože jinak sundat nejde. Většinou bude problém s gumou, protože daný vzorek mít nebudou a bude se muset měnit guma i na druhé straně. Takže dojezdovka není nutnost, ale docela slušná jistota a úspora financí. Toť asi vše k dojezdové pneu.


21 lis 14, 16:46:31
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 12, 21:13:31
Příspěvky: 1395
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
Odpovědět s citací
Mám sice G II, ale rezervu taky nevozím, místo rezervy je nádrž na plyn. Takže jsem řešil opravnou sadu a ptal jsem se na to i v pneuservisu. Tam mi doporučili SLIME, taky ho tam i prodávají. Říkali, že vymejvat potom pneu je kulturní zážitek, ale že to jde, že zkoušeli i jiné opravné sady a že SLIME je prý pro ně ještě 'únosné zlo' v poměru ke kvalitě a možnostem. Říkali, že jsou i lepší sady, ale pak je v podstatě kolo na vyhození, protože to nejde dostat ani z pneumatiky, ani z disku, za to ale defekt opraví spolehlivě. Na druhé straně jsou sady, které se dobře čistí, ale že je to tak na motorku, nebo nějaké malé lehké auto, už ani na nižší střední je to nepoužitelné, protože je to pak cesta od pumpy (kde mají vzduch) k pumpě a že kolikrát ta pneumatika stejně dostane takovej kouř, že je na vyhození.

Na druhou stranu, když už pneumatiku prorazím, tak se s opravnou sadou můžu nechat vyfotit. Ale co si pamatuju, píchnul jsem jednou, někdy před 13ti lety, ale pneu jsem prorazil minulý rok na podzim. Nicméně, k povinnému ručení mám sjednanou i asistenční službu.

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG


21 lis 14, 21:30:00
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 17 kvě 13, 11:23:42
Příspěvky: 37
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Takže si shrňme výhody a nevýhody jednotlivých řešení:
Opravná sada:
+ rychlá oprava malého defektu, pokud se použije sada s knoty, někteří to používají i jako trvalou opravu, byť to tak není koncipováno a schváleno
- sadou s latexem se zaprasí kolo tak, že v servisu se jim do toho nechce
- naprosto na nic na jen trošku větší defekty

Dojezdová pneu:
+ nezabere až tolik místa
- nedá se s ní jet moc daleko (takže dost peněz při nutnosti koupit nové dvě gumy v podstatě bez výběru a také nutné zdržení)
- pokud rupne guma vepředu, znamená to nutnost navíc přehodit jedno kolo, tedy podstatné prodloužení opravy
- riziko pokuty či při nehodě až neuznání pojistky kvůli použití nehomologovaného příslušenství

Klasická rezerva, např. ve formě právě nepotřebného letního či zimního kola:
+ dá se s tím dojet třeba i ze zahraničí, tedy kromě jiného i podstatná úspora peněz při výměně za nové, člověk si obvykle doma sežene potřebnou jednu gumu
+ může se dát v případě potřeby i dopředu (na kratší dojetí nebo při nepříznivých podmínkách pro opravu, kdy člověk opravdu nechce měnit ještě kolo zezadu dopředu)
+ není to už zdálky lákadlo pro policajty jako dojezdové kolo
- větší rozměry, což ale v případě, že není využita třetí řada sedaček, není tak hrozné (v případě uchycení nastojato za zadní sedačku); pokud třetí řada využita je, osobně bych si netroufl vézt tolik lidí se srandakolem typu dojezdovky


22 lis 14, 20:52:04
Profil
Uživatel

Registrován: 26 bře 12, 22:00:24
Příspěvky: 35
Bydliště: Čáslav
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW 2009
Odpovědět s citací
Víceméně s tebou souhlasí, az na jeden detail. Ty říkás, ze to dojezdove kolo se nedá použít na velkou vzdálenost, z čímž musím souhlasit. Pneuservisy jsou na každém rohu a ani v cizině nejsou drahe, takže není potřeba na něm jezdit daleko. Náhradní kolo ze zimní nebo letní sady nesmis použít ale vůbec, jelikož letní kolo je 17 a zimní 16. Navíc nemají stejný vzorek a tím padem je za to pokuta. A to ze mas na třech kolech litaky a jednom plechač nebo obracene si všimnou velice rychle. Dojezdovka je ale povolena, proti tomu nemůžou říct vůbec nic. Když pojezdu opatrně a vyhledam pneuservis, tak neryskuju zničení pneu ani pokutu.


22 lis 14, 21:39:42
Profil
Uživatel

Registrován: 17 kvě 13, 11:23:42
Příspěvky: 37
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Jelikož je někdy problém sehnat vhodné pneu okamžitě i přes internet, nespoléhal bych na to, že všechny pneuservisy budou mít pneumatiky s parametry pro naše auta na skladě. Navíc nějaká možnost výběru bude asi zcela pasé, prostě co bude, pokud vůbec bude, tak bude. A to nemluvím o tom, že není možnost kombinovat úplně všechny typy pneu v rámci vozidla. Takže dojezd až domů je zcela nejlepší řešení, pokud to jde. Samozřejmě, že i na rezervě s jiným vzorkem/rozměrem je umožněno pouze nouzové dojetí, ale to už se dá zcela jistě lépe risknout i na delší vzdálenost spíš než na nápadné dojezdovce. Navíc člověk tam má schválené kolo, schválenou pneu a neporušuje tedy zákon. Dojezdovka je povolena jen ta, která je schválená, a pro naše auta pochybuju, že by to nějaká byla.

Pokud jde o kontrast plechy-Alu, tak u auta za takovouhle cenu mi přijdou plechy poněkud hloupé, když jen o pár korun dráž se dají sehnat Alu, které jsou úplně postačující a dostatečně elegantní a nestojí majlant.


22 lis 14, 23:23:17
Profil
Uživatel

Registrován: 26 bře 12, 22:00:24
Příspěvky: 35
Bydliště: Čáslav
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW 2009
Odpovědět s citací
Tady se však nikdo nebaví o výměně pneumatiky v servisu za jinou. Pokud píchnu, tak je lepší kolo vyměnit a nechat si defekt opravit a jet na původním kole dál. K proražení kola tak že by nešlo opravit dochází ve velice málo případech. Takže nevím proč by se mělo řešit výměna gumy. Pokud je někdo takový diletant a jede na píchlé gumě tak dlouho, že jí úplně zlikviduje, tak to asi není nutno tady ani řešit. Navíc si myslím, že plecháče na zimu má docela velká skupina provozovatelů tohoto tipu vozu - stačí když se v zimním období po tomto autu dívám na silnici a je vidět, že plecháčů jezdí dost. Asi máme naprosto rozličné názory na tuto problematiku a je spíše na každém majiteli svého auta co si zvolí. A jelikož se to tady řeší už docela dlouho a lidi to zajímá, tak to asi nebude úplně pasé. Howg


23 lis 14, 13:28:00
Profil
Uživatel

Registrován: 17 kvě 13, 11:23:42
Příspěvky: 37
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Pokud je defekt opravitelný v pneuservisu, tak bude ve značné části případů nejspíš opravitelný sadou s knoty hned na místě. Tu vozím i s kompresorem. Nezabere to skoro nic (v původním místě pro sadu s latexem) a je tím pokryta většina píchnutí. Rezervu mám pro případ, že jde o opravdu závažný defekt typu proražení pneu.


23 lis 14, 21:30:28
Profil
Uživatel

Registrován: 17 led 10, 9:27:29
Příspěvky: 323
Bydliště: Praha 4 - Libuš
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2007
Odpovědět s citací
Tak moje zkusennost z lonskeho leta - prorazena guma v 6:00 rano -- podle pneuservisu zrejme spis prosekla nejakym trcicim plechem. Puvodne sem myslel,ze sem jen pichnul, bylo to na zadnoii casti gumy, takze sem zkusil tu emulzi original od forda a kompresor. No diky tomu sem zjistil ze cca 6cm dlouha trhlina se tim nezaceli a objevil ji. Sehnat v 6 rano odtahovku (A to v Praze je celkem umeni - i nonstop sluzby. zkousel sem i asisstencni sluzbu pojistovny - To zkuste jako prvni mate tam vetsinou 50km zdarma - ale tam byl odhad dojezdu 11:30). Takze kdyz sem konecne nekoho sehnal prijeli nekdy kolem 7:15. Druhy problem je sehnat takhle brzy rano pneuservis - skoro vsechny pracujou od 9, ale nastesti o jednom vim. Tam dokonce meli nejakou gumu stejneho rozmeru k zapujceni a do druheho dne sehnali spravnou. Na emulzi sice nedavali, ale ve finale jen "oplachli rafek v neckach a osmrdlali kostatkem", zrejme je ta origo celkem snadno zlikvidovatelna vodou. Vysledek je ze sem dal za odtah 2000 a za gumu 4000 (coz byla na tu 17 Pirelli docela slusna cena) no a zapoctu-li novou emulzi za 800 tak to neni nic levnyho.

Jinak manik z odtahovky rikal, ze prorazena pneu jsou ted to co odtahovky zivi - za vikned treba 10-15 aut. A to si pry vzdy myslel, ze "pichal guma" nema byt duvod k volani odtahovky.


13 led 15, 18:58:14
Profil ICQ
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 04 čer 14, 22:46:42
Příspěvky: 16
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 100 kW
Odpovědět s citací
toto sa az zle cita.... prerazena pneu a clovek za to zaplati pol vyplaty :?
Minule leto sme isli na dovolenku do Chorvatska, tak som pre istotu zohnal z bazosu jazdenu gumu na plechaci.
Mam sice Pirelli RunFLat (auto som kupil uz s nimi), ale clovek nikdy nevie. A cakat niekde na krajnici v zahranici na odtahovku s 2 malymi detmi, dakujem neprosim.
Uz mam aj skusenost s defektom na RunFlatoch, kedy som az po tyzdni zistil, ze mam defekt. Spustalo to pomaly, na pneu nebolo vidno ze mäkne a palubny PC mi az po tyzdni ukazal varnovnu hlasku, ze mam tlak 1.6. Tak som to dal opravit. Toto na RunFlatoch cenim, ale nevyhoda je ze pneu su omnoho tvrdsie, cim trpia napravy a tlmice. A tiez nie kazdy pneuservis vie opravit RunFlaty.
Navyse v kolesach su snimace, co je sice pekne a dobre, ale ak sa pokazia, tak su vam na nic a oprava tiez nie je lacna.
Uz viaceri (aj samotny pneuservis aj autoservis) mi odporucili zbavit sa RunFlatov a obut obycajne gumy. Len sa neviem zbavit toho blbeho pocitu, ze dakde pichnem a nemam rezervu.... ja tej lepivej sracke neverim. :cry:


14 led 15, 9:45:45
Profil
Uživatel

Registrován: 03 srp 13, 21:14:47
Příspěvky: 455
Bydliště: Rovensko pod Troskami
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW Ghia
Odpovědět s citací
Ahoj kluci,vím,že to tu je 100x omíláno,ale ještě mám blbou polopatickou poznámku,tedy spíše dotaz.
Mohl by někdo nahodit obrázek,nebo odkaz,který přesně hever použít na GIII?Doma mám jen ten velikej dílnovej,ale co na cestě?Děkuji moc


13 úno 15, 22:20:36
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 12, 21:13:31
Příspěvky: 1395
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
Odpovědět s citací
Hledej nůžkoý hever. Pak tě zajímají parametry jako nosnost a výška zdvihu. Nakonec se podívej jakej tvar má patka. Záleží, za co a kde by jsi auto zvedal.

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG


13 úno 15, 22:48:00
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 03 srp 13, 21:14:47
Příspěvky: 455
Bydliště: Rovensko pod Troskami
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW Ghia
Odpovědět s citací
Já jsem myslel že vezmu panenku,ale ta je vysoká.Kluci tady píšou ze Sharana.Co toto,ale nepíše nosnost zdvihu
http://www.sbazar.cz/vwsharann/detail/8 ... odel-96-10
Nebo něco takového,ten není vysoký,musím to změřit
http://www.naradi77.cz/dilenske-vybaven ... -1702.html


14 úno 15, 9:14:03
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 12, 21:13:31
Příspěvky: 1395
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
Odpovědět s citací
panenky se dělají různě vysoké, navíc se snad všechny dají ještě kus vyšroubovat. Výhoda je jednoduchá manipulace. Nevýhoda je jejich hmotnost a riziko, že když bude blbě položená, že z ní může začít prosakovat olej. Taky potřebuješ mít sebou nějaký dřevěný špalík, který dáš mezi hever a auto, jinak narušíš antikorozní nástřik spodku (něco jako plastizol, nebo gumoasfalt), pak stačí jedna zima a druhou zimu už tam máš díru jak do prdele. Panenku spíš využiješ doma v dílně enbo v garáži.
Do auta pro opravu defektu bych určitě bral ten nůžkovej. Je lehkej, skladnej, nic z něj neteče, špalík použiješ leda tak pokud máš hever s nízkým zdvihem, aby jsi ho dal mezi silnici a hever. Nevím jak GIII a obecně auta, co nemají standardně vůbec rezervu, ani dojezdovou, jen opravnou sadu, ale ostatní Fordy i Folcvágny mívají dole na prazích u kol prolisované šipky, což je označení místa, kam se má dát ten nůžkovej zvedák a kus dál pod autem pak bývá i nosník, za ktetej se auto zvedá třeba tou panenkou nebo velkým zvedákem.
Ten nůžkovej hever se většinou nasadí na lem prahu, hever na to má prolis kde je obvykle tvrzená guma nebo plast aby to nepoškodilo ty krycí vrstvu spodku a prahu a zároveň tím předejdeš možnosti sklouznutí do stran.
Nevýhoda nůžkového zvedáku je, že je více náročný na fyzičku, rozhodně se při zvedání auta zahřeješ.
Když vezmu v potaz, že S-Max je na stejném podvozku jako Mondeo a GIII je snad jen o něco delší a vyšší než S-Max, tak bych si jako první zkusil půjčit zvedák od někoho s kdo má Mondeo. Předpokládám, že GIII asi bude mít podvozek výš, tak pokud by hever z Mondea použít šel ale nestačil by výškově, použil bych nějaký dřevěný špalík na podložení heveru. Samozřejmě, že z nějakého tvrdého dřeva, určitě ne ze smrku, ten se promáčkne a je dost možný že i praskne a auto ti spadne. Takže dub, buk atd.
Ještě drobnost, když budeš mít v autě panenku a budeš potřebovat vyměnit prázdné kolo a nebudeš stát zrovna na rovné silnici ale třeba někde za krajnicí, může se ti stát, že panenka bude moc vysoká a nestrčíš ji pod auto, nebo naopak, pod auto jí strčíš, ale i při maxialním zdvihu nebudeš mít kolo ve vzduchu. Nůžkové hevery mají obvykle hodně velký rozsah zdvihu. Pamatuju si, že když jsem měnil proražené přední kolo na asfaltce (GII), tak mi stačilo pro sundání kola hever vytočený kousíček za polovinou.

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG


15 úno 15, 0:02:19
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 03 srp 13, 21:14:47
Příspěvky: 455
Bydliště: Rovensko pod Troskami
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW Ghia
Odpovědět s citací
Ty jsi se rozepsal a dám na tebe.Koupím nůžkovej
U GIII právě podvozek není vysoký,proto by se ani panenka podle mě nevešla.Před tímto busem jsem měl Citroen Xsara Picasso a tam ten nůžkovej byl a opravdu je skvělej.Skusím to někde třeba Kelli nebo servis kam jezdím a pozkouším to.Díky moc


15 úno 15, 1:52:17
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 10, 13:20:00
Příspěvky: 1
Bydliště: Moravany u Brna
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2007
Odpovědět s citací
Nůžkový hever pro Ford Kuga, vyzkoušena jak výška, tak nosnost pro GIII, dá se sehnat do cca 500,-Kč. Jinak osobně vozím lepící sadu Slime, doporučili v pneuservisu jako dobře odstranitelnou, rozměrově se vejde do pod podlahu před zadní sedadla. Na dovolenou mám dojezdové 17" kolo Volvo, v nepromokavém obalu, to se vejde buď do kufru nebo bez obalu na střechu vedle rakve.


29 dub 15, 20:44:44
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 82 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: