Příspěvek
od the.max » 15 úno 2015, 00:02
panenky se dělají různě vysoké, navíc se snad všechny dají ještě kus vyšroubovat. Výhoda je jednoduchá manipulace. Nevýhoda je jejich hmotnost a riziko, že když bude blbě položená, že z ní může začít prosakovat olej. Taky potřebuješ mít sebou nějaký dřevěný špalík, který dáš mezi hever a auto, jinak narušíš antikorozní nástřik spodku (něco jako plastizol, nebo gumoasfalt), pak stačí jedna zima a druhou zimu už tam máš díru jak do prdele. Panenku spíš využiješ doma v dílně enbo v garáži.
Do auta pro opravu defektu bych určitě bral ten nůžkovej. Je lehkej, skladnej, nic z něj neteče, špalík použiješ leda tak pokud máš hever s nízkým zdvihem, aby jsi ho dal mezi silnici a hever. Nevím jak GIII a obecně auta, co nemají standardně vůbec rezervu, ani dojezdovou, jen opravnou sadu, ale ostatní Fordy i Folcvágny mívají dole na prazích u kol prolisované šipky, což je označení místa, kam se má dát ten nůžkovej zvedák a kus dál pod autem pak bývá i nosník, za ktetej se auto zvedá třeba tou panenkou nebo velkým zvedákem.
Ten nůžkovej hever se většinou nasadí na lem prahu, hever na to má prolis kde je obvykle tvrzená guma nebo plast aby to nepoškodilo ty krycí vrstvu spodku a prahu a zároveň tím předejdeš možnosti sklouznutí do stran.
Nevýhoda nůžkového zvedáku je, že je více náročný na fyzičku, rozhodně se při zvedání auta zahřeješ.
Když vezmu v potaz, že S-Max je na stejném podvozku jako Mondeo a GIII je snad jen o něco delší a vyšší než S-Max, tak bych si jako první zkusil půjčit zvedák od někoho s kdo má Mondeo. Předpokládám, že GIII asi bude mít podvozek výš, tak pokud by hever z Mondea použít šel ale nestačil by výškově, použil bych nějaký dřevěný špalík na podložení heveru. Samozřejmě, že z nějakého tvrdého dřeva, určitě ne ze smrku, ten se promáčkne a je dost možný že i praskne a auto ti spadne. Takže dub, buk atd.
Ještě drobnost, když budeš mít v autě panenku a budeš potřebovat vyměnit prázdné kolo a nebudeš stát zrovna na rovné silnici ale třeba někde za krajnicí, může se ti stát, že panenka bude moc vysoká a nestrčíš ji pod auto, nebo naopak, pod auto jí strčíš, ale i při maxialním zdvihu nebudeš mít kolo ve vzduchu. Nůžkové hevery mají obvykle hodně velký rozsah zdvihu. Pamatuju si, že když jsem měnil proražené přední kolo na asfaltce (GII), tak mi stačilo pro sundání kola hever vytočený kousíček za polovinou.
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.
Ford Galaxy Titanium 2017 154kW BiTurbo
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: LPG