Logo
Právě je 27 lis 22, 4:36:34

E-shop https://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 52 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 Divný zvuk po přeřazení 
Autor Zpráva
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 08, 17:14:16
Příspěvky: 2135
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
Odpovědět s citací
Tak jsem se k tomu dnes dokopal. Vyndal jsem turbo, EGR, celý sání i výměník pro dochlaz. spalin před EGRem.
Všechno by šlo celkem dobře až na to, že když jsem chtěl odpojit přívodní trubičku mazání, tak se místo převlečné matky povolil dutý šteft v těle turba a bylo to v prd..i, bo to pak nešlo tam ani zpět a kdybych za to vzal, ukroutil bych trubičku.
Po půldením snažení se mi povedlo dostat turbo ven i s připojenou trubičkou mazání, která je dlouhá jak tejden, protože vede od zadu až dopředu k olejovému filtru. Tak se docela divím, že jsem to nějak poprovlíkal a nakonec vysoukal bez újmy ven.

Pak jsem ale zjisitl, že zaprvé mám trochu jiný turbo, který nejde tak dobře rozebrat a za druhý, že je úplně čistý. Na všem byl pouze černošedý tenký kouřový povlak a karbon žádný. Lopatky šly zcela lehce. Tak jsem to pořádně propláchl nějakým aditivem do nafty na rozpouštění karbonu a teď se leskne jak psí kulky.
EGR a celý sání jsem taky vypucoval, tak motor bude jako nový.

Foto zde:
viewtopic.php?f=7&t=1486&start=38

Bohužel to ale vypadá, že jsem zatím na žádnou závadu nepřišel. Budu teda muset asi hledat dál :roll: Akorát mě už nic nenapadá. No, zítra to složím a třeba se stane zázrak :lol:

_________________
Galaxy II 1.9 TDi PD 96kW Ghia r.v.2005


Naposledy upravil Subi dne 20 bře 10, 10:27:17, celkově upraveno 1



19 bře 10, 22:22:43
Profil ICQ
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 lis 09, 21:52:48
Příspěvky: 100
Bydliště: Praha - Lipany
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2004
Odpovědět s citací
Tak i já se řadím mezi ty, kteří se rozhodli vyčistit preventivně turbo. Zítra ráno jdu na to. Projevuje se mi to tak, že při řazení 2ky a 3ky slyším jako by se něco dotáčelo, a při ustálených otáčkách okolo 1800 jako by se něco nemohlo roztočit....... a motor netáhne plynule
Doufám, že to bude zatuhlé naklápění lopatek - myslel jsem si třeba ložisko spojky, ale to by se neozývalo při ustálených otáčkách...
Zítra dám vědět jak jsem dopadl :-k :-k


19 bře 10, 22:34:21
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 08, 17:14:16
Příspěvky: 2135
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
Odpovědět s citací
Tak chudák JirkaP je asi eště pod autem :?

Já už mám ustrojeno a jsem tam kde sem byl :lol:
Naštěstí to vypadá, že jsem nic nerozbil a i turbo má trochu lepší zvuk. V zátahu si pohvizduje :smt020
Bohužel ty pazvuky tam pořád jsou, tak nevím kde mám hledat dál :-k

_________________
Galaxy II 1.9 TDi PD 96kW Ghia r.v.2005


20 bře 10, 19:41:14
Profil ICQ
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 lis 09, 21:52:48
Příspěvky: 100
Bydliště: Praha - Lipany
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2004
Odpovědět s citací
Zdravím Subi,
tak jsme dopadli úplně stejně........ 8 hod práce ve dvou lidech, a výsledek?
pazvuky zmizeli pouze částečně, ale auto jede neskutečně dobře...... to je zátah jako hrom :-k :-k
Již několikrát mi bylo zkušeným mechanikem řečeno, že až příliš poslouchám auto, a že si mám začít trochu užívat požitek z jízdy takovým :smt1133:
podle mechanika to může klidně být dotáčení vrtulky turba, nějaký rezonující plech atd. Jsem rozhodnutý prozatím vyčkat, jak se situace bude vyvýjet...... :-| :-k
A jak se zadařilo tobě? zjistil jsi něco nového?


21 bře 10, 19:41:41
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20 bře 09, 13:08:29
Příspěvky: 148
Bydliště: Rimavská Sobota - Slovensko
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 66 kW
Odpovědět s citací
to turbo asi neni originál. podtlakovka funguje dobre? už ma nič nenapadá :-k

_________________
Oil catch tank, egr off, kat off, MAF off, chip, športový filter, ostrek ic vodou. 109kw.
Chiptuning (tdi, tdi pd, jtd motory) a hlavně autobusy :-)
Uprava dojazdu maxidot, polodot (10min), oprava rj airbagov


22 bře 10, 12:48:36
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 08, 17:14:16
Příspěvky: 2135
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
Odpovědět s citací
Podtlakovka se zdá funguje když na to koukám při stojícím autě. Nevím ale jak se chová za jízdy když turbo tlačí naplno. Napadá mě, kdyby zakmitala, pak by to mohlo být ono. Ale proč by to udělala a jestli by to vůbec dokázala, to si nedovadu představit.
EGR ventil jsem nechal odpojený (sundaná a zaslepená hadička), jinak jsem tam žádnou záslepku nedával, zdá se mi, že těsní dobře. Na palubovce mi nic nesvítí a jestli VAG hlásí chybu, to jsem zatím nekoukal. Auto jede normálně, zdá se mi dobře.

Udělá to kdykoliv když se z výkonu ubere plyn, jedno na jaký kvalt. Musí to být v tahu cca z otáček kolem 1500-1900rpm. Stačí jenom ubrat, při vyřazení to je slyšet víc (rychle klesají oráčky, tak možná proto).

Kompletní potrubí před turbem i za turbem jsem měl venku, včetně EGR a parohů sání - neobjevil jsem žádné poškození. Jediné co jsem neměl venku je intercooler.

Chcípací klapka funguje správně - zavírá na pár sekund pouze po vypnutí motoru.
Nic jiného v cestě sání už snad není '](*,)'

Je mi divný, že to udělá i po ubrání plynu, kdy otáčky motoru zas tak rychle dolů nejdou a motor by snad bez problémů měl pobrat tlak z turba, protože nemá důvod stoupat, spíš klesat, protože klesne tlak ve výfukovém potrubí a turbo by mělo rychle zpomalovat a přestávat tlačit (i kdyby lopatky zůstaly seklé).

Už zase začínám myslet na dvouhmotu, jestli v tom nemá prsty, ale tu zatím měnit nebudu, protože se jinak neprojevuje.

Jediný teda, že by to vyluzovalo turbo při rychlejším zpomalování vrtulky. Jestli už má dost (200 000 km) a dochází k nějaké rezonanci. Nezdálo se mi ale, že by vrtulka měla nějakou vůli. Axiální žádnou a radiální minimální.

Vůbec nevím jaké tam má být turbo, ale na přelomu roku 2004/2005 je víc věcí na autě odlišných (nějaká inovace, např. i bufík), čili bych se nedivil ani tomu turbu.

_________________
Galaxy II 1.9 TDi PD 96kW Ghia r.v.2005


22 bře 10, 14:12:22
Profil ICQ
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 09, 16:09:23
Příspěvky: 79
Bydliště: Brno venkov
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
Už jsem to možná někde psal. Nemůžou to být pokřivené nebo vyklochtané lopatky turba?

_________________
Ford Galaxy II 1.9 TDI PD 85 kW, "zlaté zlato"


27 bře 10, 14:55:00
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 08, 17:14:16
Příspěvky: 2135
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
Odpovědět s citací
Je to jedna z možností. Turbo sice vypadá jako nový, zvláštní vůle nebo nějaké pokřivení jsem nepozoroval, ale přeci jenom už má 200 000 km.
Jenomže kvůli drobnému chrčení se mi nechce kupovat nový turbo a to ještě když to nevím na jisto.

_________________
Galaxy II 1.9 TDi PD 96kW Ghia r.v.2005


28 bře 10, 10:31:40
Profil ICQ
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 24 srp 09, 21:15:24
Příspěvky: 117
Bydliště: Broumov
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 110 kW
Odpovědět s citací
Sem rád že zatím mám zvuk snad o.k.. :prayer: Ale když jsem dělal škodovky v servisu tak to většina octavií dělaly taky a měli houby najeto. myslíl že je to jen zvuk co je sice slyšet bez rádia ale nebude asi na závadu. Když vzpomenu tak kouknu do interních aktuálních sdělení Škody auto a písnu o tem ;-)


28 bře 10, 20:28:24
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 08, 17:14:16
Příspěvky: 2135
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
Odpovědět s citací
Každá rada dobrá :smt023
Fakt by mě to zajímalo co to dělá, je to takový malý rébus :?:

_________________
Galaxy II 1.9 TDi PD 96kW Ghia r.v.2005


28 bře 10, 20:33:17
Profil ICQ
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 24 srp 09, 21:15:24
Příspěvky: 117
Bydliště: Broumov
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 110 kW
Odpovědět s citací
Tak sem hledal a našel :smt041 . Je to sdělení pro servisy škoda od Škody Auto a to zní takto---------------------------------- :auto: cituji--: HLUKY při deceleraci motoru:
""U vozidel Škoda octavia 1,9/74kw TDI PD se při deceleraci motoru může objevit specifický hlukový projev.Tento hluk je nejzřetelnější v oblasti 2000ot/min,během přeřazování jednotlivých rychlostních stupňů,kdy dochází ke klesání otáček motoru.
Nejedná se o závadu,ale jde o charakteristický projev daného typu vozidla,způsobený dotáčením rotačních částí motoru.Proto je třeba v případě reklamace zákazníkovi příčinu hluku vysvětlit a vozidlo NEOPRAVOVAT!! :auto: tak nevím jestli je to výmluva nebo někde asi udělali soudruzi chybu,hlavně že na to maj vysvětlení :oops: .Mluvil sem s kámošem a ten mi říkal že to dělají i některá starší tédéíčka :?


29 bře 10, 20:31:48
Profil
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 lis 07, 17:47:59
Příspěvky: 13127
Bydliště: Pardubicko
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Odpovědět s citací
Chybu nikde neudělali protože turba jsou od subdodavatelů Garrett nebo KKK.

_________________
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW


29 bře 10, 20:35:46
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 24 srp 09, 21:15:24
Příspěvky: 117
Bydliště: Broumov
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 110 kW
Odpovědět s citací
Já vím, :smt023 já vím


29 bře 10, 20:41:44
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 08, 17:14:16
Příspěvky: 2135
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
Odpovědět s citací
Díky za info :smt023
Dalo se to čekat :prayer:
Každý díl někdo dodává, to ještě neznamená že za to výrobce auta nenese odpovědnost.
Píší to konkrétně pro 74kW, čili je pravděpodobné, že nějaká kombinace turba, potrubí a motoru to dělá více a v jiném případě se to tolik možná neprojevuje. Nesváděl bych to jenom na výrobce turba.
Jsou to pěkní šmejdi. Z vady udělají vlastnost a je po problému :lol:
Jenom mě překvapuje, že nenapsali přímo "dotáčení turba"? Oni se asi takto vymlouvají hned na všechny dotáčivé části, tedy pokud to začne dělat ještě něco jiného, třeba utržená dvouhmota, tak taky NEOPRAVOVAT, bo se jedná o charakteristický projev daného vozidla. :lol: :lol:

PS: A kolombo nevíš zda by se podobné sdělení nenašlo i třeba pro VW Sharan? Pomohlo by mi to v mém reklamačním řízení, bo borci z Forda tuto vadu (opravuji - vlastnost) opravují výměnou potrubí za turbem, což se samozřejmě nijak neprojeví :lol: Nebo alespoň nějaké číslo nebo identifikaci toho tvého interního sdělení abych se na něj mohl případně dopátrat.

_________________
Galaxy II 1.9 TDi PD 96kW Ghia r.v.2005


30 bře 10, 7:32:52
Profil ICQ
Uživatel

Registrován: 31 bře 10, 16:02:08
Příspěvky: 1
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
warlock píše:
Mám 1.9 85kW IIG 2001 a při přeřazení na vyšší rychlostní stupeň to vydává divnej zvuk, jakoby se neco dotáčelo, někdy to udělá i když uberu plyn.Na volnoběh nic, děje se to jenom při jízdě. Zvuky se špatně popisujou, ale jestli má někdo nějakej nápad, než to dám do servisu?
Díky


Dělá mi to taky nějak podobně, ale myslím že je to z převodovky (jako když se něco dotáčí - takové zaškrundání nebo zakloktání) a taky se to trochu přenáší do řadící páky. Též nad tím bádám. Nezná to někdo?


31 bře 10, 16:59:55
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 52 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: