Logo
Právě je 17 led 20, 13:54:04

E-shop https://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Motor netopí 
Autor Zpráva
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 09 pro 12, 19:15:06
Příspěvky: 18
Bydliště: Pardubice
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
Dneska jsem ověřil následující:

1) Studený vzduch fouká vepředu i vzadu.
2) Různé druhy ofuku fungují, vzduch jde odtud, odkud má. Když zapnu zepředu, jde zepředu, když zespoda, jde zespoda.
3) Klimatizace čas od času po nastartování bliká, ale jen hodn zřídka.
4) Zdá se, vzduch je tím studenější, čím teplejší je auto (paradoxně).

Jak bych měl postupovat s diagnostikou závady?

Díky


10 pro 12, 19:07:34
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 09 lis 09, 15:13:18
Příspěvky: 214
Bydliště: Asch
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2001
Odpovědět s citací
Ovladani climatroniku neotevre klapky pro pruchod vzduchu pres vymeniky.Zkusil bych na zkousku jinne ovladani klimatroniku.Je ty vymena na par minut.Hned se posunes trosku dal v diagnostice zavady.


10 pro 12, 19:51:19
Profil
Uživatel

Registrován: 09 lis 09, 15:13:18
Příspěvky: 214
Bydliště: Asch
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2001
Odpovědět s citací
Tady je neco podobneho,treba ti to pomuze :-k

Tak po nějaké době zase diagnostikuju. :-)
Nějak před vánoci jsem měl auto na větším servisu a nechal jsem si přes diagnostiku zkontrolovat i ovládání topení. Všechny testy proběhly naprosto v pořádku a od té doby topení fungovalo tak jak má až doteď, kdy se opět začalo projevovat to, co jsem popisoval dříve. Je zajímavé, že když zapnu samostatně ofuk předního skla, tak z výdechů fučí jenom opravdu studený vzduch. Je normální, že když se nechá ofukovat sklo, tak z výdechů neletí teplý vzduch, ale chladný? Je taky zajímavé, že toto vše se děje až se auto zahřeje na 90°C. Do zahřátí vše funguje, jak má. Napadá mne snad už jenom to, že by byla vadná nějaká klapka ovládání rozvodu vzduchu.
Nemáte ještě někdo nějaký tip?
Díky


Tak záhada vyřešena. Vadné čidlo teploty v přívodu vzduchu vpředu G152. Čidlo vyměněno a vše už frčí, tak jak má. :-)


10 pro 12, 20:02:48
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 07 bře 09, 20:56:08
Příspěvky: 134
Bydliště: Pardubice
Auto: Ford S-Max 1.6 118 kW EcoBoost, r.v. 2012
Odpovědět s citací
Můžeš, prosím, popsat, kde to čidlo je? Je jeho výměna složitá?

Mám podobný problém jako většina přede mnou - auto se ohřeje na 90° poměrně rychle, ale topí hodně vlažně. Když zastavím a po chvíli znovu nastartuju, tak to někdy topí víc.

Díky.

_________________
Ford S-Max 1.6 EcoBoost, 2012

Obrázek

Ford Focus 1.0 EcoBoost Trend, 2015, combi (do 2017/11)
Ford Galaxy 2.3 16V Ghia, 2002, Tiptronic (do 2015/11)
Ford Mondeo 2.0 16V GLX, 1999, combi (do 2009/03)
Ford Mondeo 1.6 16V CLX, 1994, sedan (do 2006/10)


11 pro 12, 20:12:20
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 03 říj 10, 7:01:30
Příspěvky: 110
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
také asi nemám termostat ve 100% kondici.S jakými termostaty máte dobré zkušenosti?Dnes mně nabízeli VALEO,FACET,MEYLE,VERNET,STARLINE a ještě nějaké jiné,celkem neznáme značky,vše asi druhovýroba.


12 pro 12, 19:17:22
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 05 črc 12, 20:22:24
Příspěvky: 929
Bydliště: Prostějov
Auto: Ford Mondeo 2.0i 107 kW LPG magic
Odpovědět s citací
VALEO, VERNET, MEYLE. Já používám VERNETY a jsou v pohodě. STARLINE 100% NE !! Dokonce k tomu starlinu dodávají standartně špatné těsnění, takže ho musíš použít z toho staryho (to už taky o něčem svědčí...


12 pro 12, 20:08:15
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 09 pro 12, 19:15:06
Příspěvky: 18
Bydliště: Pardubice
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
Tak v diagnotice závady je další pokrok.

Přijel jsem s ohřátým autem (jezdilo celý den).
Vzduch stále studený.


Auto jsme tedy vytočili na cca 4000 otáček, na VAGu začla stoupat teplota (sk1, řádek 4) na 80-85°C, vzduch začal jít teplý.
Do té doby byl stav takový, že napříkla při zastaveném autě a volnoběhu byla teplota sk1, řádek 4 48°C.

Dneska byla teplota venku cca 8 stupnů, řádky 1-3 ukazovaly 11;6;14.

čerpadlo topení běží (je to slyšet a voda v hadicích asi proudí, soudě dle doteku na hadicích i čerpadle)

Kamarád udělal následující závěr, který mi příjde logický.
V radiátoru (nebo někde) je něco zarostlého, proudí tam málo vody a tím to netopí. Možná by prý pomohlo do ní nalít sajrajt na pročištění a vyměnit vodu.
Setkali jste se s podobným problémem?

Díky


27 pro 12, 19:33:25
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20 led 11, 20:47:16
Příspěvky: 333
Bydliště: Kroměříž
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW 2001
Odpovědět s citací
Čau Ondro, setkal.
Na svém minulém autu - Renaultu 19 jsem měl totálně zarostlý radiátor. Proplach tlakem, sajrajt na čištění, různé typy žíravin (u 20ti letého vraku nemáš co zkazit :lol: ) a nic. Furt to netopilo, voda vařící. Byl to taky porod dostat se k němu, ale nakonec jsem investoval a koupil nový (měli jsme čerstvé novorozeně tak se muselo) a po výměně bylo v autě okamžitě teplo.
Myslím, že je to normální reálná situace, jak neznáš historii vozu nevíš, co kdo lil nebo spíš nelil do vody (nemrzka má jak známo antikorozní účinky) + nechaná jedna voda třeba 10 let udělá v radiátoru takový bordel, že se ti z toho zdvihne kýbl, když to uvidíš po vymontování ven z toho lézt.

Pokud jsi už vyzkoušel všecky možnosti a všecko máš opravdu ok, je to klidně možné, že se to ucpalo.

Tuším že jsme to testovali taky tak, že se šahlo na hadici, co vede horkou vodu do radiátoru - měla by být po ohřátí motoru horká a STEJNĚ horká musí byt i voda jdoucí z radiátoru zpět do okruhu, když máš puštěné topení. Na GII jsem to nikdy nezkoušel a nevím, jak moc blbě se k těm hadicím dá dostat, ale myslím, že si to tím na beton potvrdíš. Jak bude vývod z topení jen sotva vlažný - je to jasný jak facka. Ten rozdíl opravdu poznáš = horká dovnitř, sotva vlažná ven. Dělalo nám to naprosto stejně. Při stojatým autu jakž takž vlažný luft v kabině, jak jsem se rozjel, po pár minutách se to uchladilo a foukalo studeně.

Hodně zdaru a pevný nervy smt028

_________________
Host do domu - čagan do ruky :-)


27 pro 12, 21:28:54
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 05 črc 12, 20:22:24
Příspěvky: 929
Bydliště: Prostějov
Auto: Ford Mondeo 2.0i 107 kW LPG magic
Odpovědět s citací
no a před tímto mě přesně varoval mechanik, když mi rupl chladič na transitu a chtěl sem tam nalít tu sračku na zatěsnění chladiče, říkal myslíš že je to tak "chytré" že to ví, že to nemá zalepit i radiátor, vodní pumpu, kanály v motoru atd...

řekl bych že pokud takto např. někdo zkoušel něco opravovat, tak ti ten radiátor klidně mohl oddělat...


27 pro 12, 21:48:58
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 09 pro 12, 19:15:06
Příspěvky: 18
Bydliště: Pardubice
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
Tak jsem auto svěřil odborníkům do péče (autodílna Jiří Blecha, PCE) a už topím.

Co pomohlo:

Propláchnout celý systém přípravkem NORMFEST CC442, vypustit a profoukat pořádně vzduchem.
Co jsem se dozvěděl, tak byla zarostlá část odvzdušnění, která nefungovala a možná i něco jiného.
Každopádně to pomohlo, auto má novou kapalinu a topí (s nezávislým t.) skoro od nastartování.

Děkuji všem za pomoc, snad se vlákno někomu hodí.


04 led 13, 21:07:45
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 07 bře 09, 20:56:08
Příspěvky: 134
Bydliště: Pardubice
Auto: Ford S-Max 1.6 118 kW EcoBoost, r.v. 2012
Odpovědět s citací
Super díky za tip. Autodílnu mám skoro za rohem (aniž bych to tušil), tak ji asi vyzkouším.

_________________
Ford S-Max 1.6 EcoBoost, 2012

Obrázek

Ford Focus 1.0 EcoBoost Trend, 2015, combi (do 2017/11)
Ford Galaxy 2.3 16V Ghia, 2002, Tiptronic (do 2015/11)
Ford Mondeo 2.0 16V GLX, 1999, combi (do 2009/03)
Ford Mondeo 1.6 16V CLX, 1994, sedan (do 2006/10)


04 led 13, 21:57:47
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 13 led 20, 15:26:36
Příspěvky: 1
Auto: Ford Galaxy II 2.3i 107 kW LPG
Odpovědět s citací
Ahoj,
prošel jsem si existující témata, ale přesto jsem se rozhodl založit nové téma. Mám problém, který se týká několika funkcí, jenž souvisejí s topením a klimatizací.
Teď v zimě řeším hlavně to topení, bez klimatizace se obejdu, ale bez topení fakt umrzám :-D

Nefunguje mi: topení (netopí vůbec), 1 a 2 stupeň ventilátorů, ovládání směřování toku vzduchu (respektive když to usměrním ovládáním pouze na přední okno, tak to fouká i na nohy), stejně tak tlačítka "AC" a "vnitřní okruh" nefungují.

Otázka zní, když chci hlavně vyřešit topení, tak kde mám začít? Zarostlý radiátor? Nebo mám vzhledem k výše uvedenému hledat problém jinde?

Díky moc za každou radu, "Vagón" vlastním krátce a bývalý majitel mi prozradil, že problém s topením možná bde souviset s tím, že mu v létě nějaká hadička v motorovém prostoru praskla a on ji provizorně úplně zaslepil, protože nechtěl ztrácet chladící kapalinu. Jenže zaslepenou hadičku vůbec nemůžu najít...

Ať žijou vraky! :-)


Naposledy upravil Lada dne 13 led 20, 18:02:44, celkově upraveno 1

https://www.ford-galaxy.cz/viewtopic.php?f=20&t=1060



13 led 20, 17:16:15
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: