Příspěvek
od romtom » 12 úno 2019, 17:59
Zdravím Vás všechny tady na fóru. K tématu, Galaxy I r.v. 1999 1,9 TDI AFN 81 kw manuální klima, ale asi stačí SAG první generace. Problém byl: mlžení oken, malý náznak zápachu fridexu, neznatelný unik kapaliny. Po vyhození filtru a odmaštení oken, nastalo opět zamlžení a fridex byl cítit víc. Po rozebrání prosakoval u vrchu radiátor topení, OEM kod 95NW18B539AB. Tento díl byl v originálu, už dvakrát přečíslován a nahrazen novým typem, je pro SAG I i SAG II. V originálu stojí cca 6000,- kč, je jedno u jaké značky (ford,seat,vw), staré typy jsou vyřazeny. Já objednal díl Hella, nechtěl jsem nějakou úplně levnou náhradu. No a celý problém je, že tento díl má o 10 mm užší lamely výměníku. Rozměry rámečku šířka, délka sedí, jen místo 42mm je široký 32mm. To mi vychází cca o 24% menší účinná plocha výměníku a bojím se nižšího tepelného výkonu. Řešil to už někdo z vás? Při objednání originálu mi rozměry dopředu neumí říct a díl se objednává závazně. Náhrady nemají popis, nebo chybný. Uvádí většinou šířku 42mm, ale to je přes kovový rámeček (zapertlování lamel) a lamely mají všude 32mm. U Audi B3 jsem si kdysi koupil levný výměník a auto přestalo topit, neboli ventilátor na 3. teplý vzduch a na 4. to jen foukalo víc, ale chladněji. Před výměnou to nedělalo. Při této velikosti kabiny, by to bylo hodně znát. Má s tím někdo zkušenost, topilo to po opravě stejně a pokud ano s jakým typem radiátoru. Měl v poslední době někdo v ruce nový originální díl? Jak vypadal v porovnání s fotkami níže. Díky za odpovědi Romtom.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.